موضوعات داغ

رونمایی از خودروی الکتریکی دایملر در بازار چین

عکس مطلب اول
بازار خودروی چین را به جرأت می‌توان بزرگ‌ترین بازار دنیا تلقی کرد. فقط در این چند سال اخیر فروش خودرو در این کشور از چندین هزار دستگاه، به چندین میلیون دستگاه در سال رسیده است، ولی این فروش و عرضه بالا تبعاتی را با خود به همراه داشته که مهم‌ترین آن آلودگی هوا به شمار می‌رود. خودروهای چینی عموما سطح مطلوبی در تولید آلایندگی‌ها ندارند، به همین دلیل سیاست‌های کشور چین در کنار بهبود آلایندگی خودروهای جدید، به سمت استفاده از خودروهای الکتریکی هم سوق پیدا کرده است تا این اواخر کمپانی بزرگ خودروسازی دایمر با همکاری یکی از شرکای بزرگ چینی خود، دست به تولید و رونمایی از یک خودروی الکتریکی جدید الکتریکی با برد حرکتی حدودا 400 کیلومتری بزند.
Denza 400، محصولی جدید در بازار چین با سرمایه گذاری مشترک میان کمپانی خودروسازی دایملر و متخصص وسایل نقلیه الکتریکی چین یعنی BYD است که برای طراحی و توسعه آن، از پلتفرم نسل اول مرسدس بنز مینی ون و برای به حرکت در آوردن آن، از یک موتور الکتریکی استفاده شده است. ظرفیت باتری‌های تامین کننده انرژی موتور هم با یک بروزرسانی، از 47.5 کیلووات به 62 کیلووات/ساعت افزایش پیدا کرده است تا محدوده حرکتی 249 مایلی، یعنی حدودا 400 کیلومتری را برای خودرو داشته باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/5
جای آقای جمشید آرین در صنعت خودروهای الکتریکی در کشور واقعا خیلی خیلی خالیه . اون موقع که آقای آرین خودروی الکتریکی اختراع کرد یعنی ده پانزده سال پیش ، که اگر مدیران بی سواد ما گذاشته بودن ایشون کار کنن و حمایتش می کردن الان ما خودروی الکتریکی صادر می کردیم و جزء پیشتازها بودیم . تا بیگانه ها اینقدر ناز نکنن برامون
اینقدر آلودگی هوا ایجاد نمی شد
اینقدر آلودگی صوتی ایجاد نمی شد
اینقدر ارز برای خرید خودروهای هیبرید تویوتا ژاپن خارج نمیشد که الان بشن تاکسی تهران
اینقدر فرار مغزها نداشتیم
اینقدر بیمار سرطانی و نفس تنگی روی تخت بیمارستان نداشتیم مخصوصا تهران
اینقدر دولت ، بودجه برای مداوای این بیماران خرج نمی کرد
اینقدر خارجیها برامون طاقچه بالا نمی ذاشتن
اینقدر عقب ماندگی در صنعت خودرو نداشتیم
اینقدر بنزین مصرف نمی شد
اینقدر دولت بابت خرید بنزین ناز کشورهای بیگانه رو نمی کشید
اینقدر آمریکا مارو تحریم نمی کرد اگر هم میکرد دیگه تأثیری نداشت
اینقدر قاچاق صورت نمی گرفت در زمینه خودرو
اینقدر دلال پرورش نمی دادیم در امر خودرو
و مهم تر از همه اینقدر انحصار در بازار داخل بوجود نمی اومد
و و و و و ....
دوستان لطفا باقیشو شما بگین خسته شدم.