موضوعات داغ

کامیون 2400 اسبی ولوو رکورد سرعت را شکست! + فیلم

عکس مطلب اول
هفته گذشته ولوو با یک کامیون عجیب و غریب به یک فرودگاه قدیمی در شمال سوئد رفت و در آنجا کامیون عجیب خود را مورد آزمایش قرار داد، تا اینکه دیروز خبرگزاری‌های خارجی اعلام کرند که کمپانی بزرگ ولوو با ساخت یک کامیون 2400 اسب بخاری، موفق به شکستن دو رکورد همزمان شده است.
کامیون قدرتمند ولوو که به آن لقب "شوالیه آهنین" اطلاق شده است، به رانندگی "Boije Ovebrink" موفق به جابجایی دو رکورد سرعت 500 متر و 1000 متر به طور همزمان شده است. در این مورد، شوالیه آهنین ولوو توانسته با ثبت زمان 13 ثانیه و 71 صدم ثانیه، رکورد سرعت 500 متر را با سرعت متوسط 131.29 کیلومتر بر ساعت جابجا کنند و همزمان با آن، رکورد 1000 متر را با سرعت متوسط 169 کیلومتر بر ساعت، در مدت زمان 21 ثانیه و 29 صدم ثانیه به نام خود ثبت کند. در ادامه هم این کامیون موفق شده حداکثر سرعت خود را به مرز 276 کیلومتر بر ساعت نزدیک کند که در کنار رکورد‌های به ثبت رسیده چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

کامیون قدرتمند ولوو

بخش موتوری شوالیه آهنین ولوو هم به یک موتور 12.8 لیتری شش سیلندر مجهز شده که با ویرایشات و تقویت‌های سنگین، می‌تواند به راحتی قدرتی 2400 اسب بخاری و همچنین گشتاوری سرسام آور 5993 نیوتن متری را تولید کند. این گشتاور تقریبا 6 هزار نیوتن متری که به نظر می‌رسد توانایی جابجا کردن کوه را هم داشته باشد، باید از فیلتر جعبه دنده دوکلاچه اتوماتیک I-Shift ولوو عبور کند تا در نهایت به دستان چرخ‌های کامیون برسد. البته برای تحمل چنین قدرت و گشتاوری، دیسک و صفحه‌های سیستم کلاچ این کامیون تقویت شده و از مواد مختلف با تحمل فشار بسیار بالا برای ساخت آن استفاده شده است.
علاوه بر این‌ها، وزن کامیون هم به 4.5 تن رسیده است که به نسبت قدرت تولیدی موتور، نسبت قدرت به وزن تقریبا 0.5 اسب بخار/ کیلوگرم به دست آمده است. برای افزایش عملکرد این کامیون و همچنین بهبود ضریب آیرودینامیکی آن، مهندسین ولوو از نرم افزارهای کامپیوتری نهایت استفاده را کرده‌اند و برای بهینه سازی آیرودینامیک کابین، از پشم شیشه برای ساخت آن استفاده کرده‌اند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/6
فكر كن موتور اين تو پرايد بود.راستي كسي ميدونه سقف حجم موتور براي كاميون هاچقدره.
1397/12/9
عجب ماشینی جون میده برا حمل کود مرغ، 😃😃😂😗😁😁😲