موضوعات داغ

نمایش قدرت و سرعت، گزارش دومین مسابقه درگ سال 95 + فیلم

عکس مطلب اول
پنج شنبه هفته گذشته، پیست درگ مجموعه شهر ورزش در جوار بوستان ولایت تهران برای دومین بار در طول سال جاری میزبان مسابقات درگ بود که البته اینبار برخلاف مسابقه قبلی تنها توسط هیات اتومبیل رانی و موتور سواری شهر تهران برگزار می شد و شامل مسابقات ادغام شده با فدراسیون نمی شد.
با این حال برگزاری مسابقه اخیر در ساعات بعد از ظهر نکته مثبتی بود و با توجه به کاهش شدت تابش آفتاب تابستانی در پیست، لذت تماشای مسابقه را برای حاضرین دو چندان می کرد. قوانین مسابقات هیات تهران، مشابه قوانین کمیته درگ فدراسیون اتومبیل رانی وضع شده است و علاقه مندان به شرکت در این مسابقات می توانند متن کامل این قوانین را از بخش آئین نامه های وب سایت Mafiri.ir دریافت کنند.
بر این اساس، رقابت ها در 4 کلاس عمومی شامل 4 سیلندر اتمسفریک، 4 سیلندر توربو، شش و هشت سیلندر اتمسفریک و آزاد (شامل خودروهای شش و هشت سیلندر توربو، سوپرچارجر، دو دیفرانسیل و سبک شده) برگزار می شود و البته در صورت رسیدن تعداد خودروها به حد نصاب (حداقل هشت دستگاه) امکان تشکیل کلاس های اختصاصی نظیر پژو 206 نیز وجود دارد.

مسابقات درگ 400 متر

در کلاس 4 سیلندر اتمسفریک طبق معمول شاهد قدرت نمایی پراید های مجهز به موتورهای خانواده bp، پژو 205 های دوست داشتنی تا بن دندان مسلح و چند دستگاه پژو 206 تیون شده دوست داشتنی و یک دستگاه اپل کورسا مجهز به موتور 2.0 لیتری اپل کالیربا بودیم که موفق به ثبت زمان در خود توجه 14.88 شد، اما در نهایت رده نخست از آن یکی از پژو های 205 با زمان در خور توجه 14.25 ثانیه شد که رقمی واقعا فوق العاده، محسوب می شود.
به گزارش خودروبانک ، در کلاس 4 سیلندر توربو تنوع بیشتر در میان خودروهای شرکت کننده دیده می شد و از خودروهای جذاب کلاسیک نظیر پژو 205 توربو و مزدا 323 توربو تا نمونه های مدرن شهری نظیر ب ام و 328 و آئودی TT را در بر می گرفت، در این کلاس نیز در نهایت عباس فرهودی با مزدا 323 توربو و زمان حدود 14.10 ثانیه به رده نخست دست یافت که البته در کمال تعجب تفاوت چندانی با بهترین زمان ثبت شده در کلاس خودروهای چهار سیلندر اتمسفریک ندارد. ب ام و 328 هم در شرایط تهران معمولا 400 متر را در زمانی در حدود 14.7 ثانیه طی می کند. علی یوسفی با ب ام و 328 و ثبت زمان 14.61 در این کلاس به رده دوم دست یافت و سینا شعبانی با آئودی TT سپید رنگی در زمان 15.03 ثانیه از خط پایان مسافت 400 متر عبور کرد و بر سکوی سوم این کلاس ایستاد.
پورشه 911 کررا اس کامران واقف، این روزها به نمادی برای کلاس خودروهای سریع و گران قیمت شش و هشت سیلندر اتمسفریک تبدیل شده که البته در کنار پورشه و ب ام و معمولا کلاسی برای قدرت نمایی خودروهای کلاسیک آمریکایی نیز به حساب می آید. در این مسابقه شورولت کامارو محمد جوان داروگین پرچم ماشین های کلاسیک را بر دوش می کشید و در نهایت نیز با ثبت زمان 14.82 ثانیه به رده سوم دست یافت، اما برای رده قهرمانی رقابت نزدیکی بین کامران واقف و امیرضیائی مقام با پورشه کیمن اس شکل گرفته بود که در نهایت با ثبت زمان 13.33 به نفع کامران واقف تمام شد، این رقم در حدود 0.6 ثانیه از بهترین تایم ثبت شده توسط پورشه کیمن s بهتر بود.
اما به آخرین کلاس مسابقه می رسیم، جایگاهی برای نبرد میتسوبیشی گالانت VR4 کاملا مسابقه ای فرزین رستگار با پورشه 911 کامران واقف و داستون کلاسیک سامان خنجری که البته حالا به پیشرانه 2jz تویوتا مجهز شده و یکی از زیباترین خودروهای کلاسیک مسابقه ای کشورمان به حساب می آید. متاسفانه میتسوبیشی گالانت در این کلاس علیرغم جوش و خروش بسیار دچار نقص فنی شد و در تنها رکورد گیری کامل به زمان درخور توجه 11.7 ثانیه دست یافت که البته حدود 0.4 ثانیه کُند تر از بهترین زمان ثبت شده توسط خودروهای میتسوبیشی در کشورمان (رکورد 11.3 ثانیه ای مربوط به میتسوبیشی لنسر به رانندگی ابوالفضل مرادی) به حساب می آید.، همچینن گفتنی است که محسن فرهمند با ب ام و 10 سیلندر خود که اخیرا به توربو چارجر مجهز شده است نیز موفق به ثبت زمان 11.17 در مسابقه 400 متر قبلی شده است.
رقابت بین کامران واقف و سامان خنجری اما بسیار دیدنی بود. در شرایطی که پورشه مجهز به سیستم لانچ کنترل پشت خط استارت مانند تیری از چله کمان رها می شد، نیسان داتسون در سرعت های بالا بسیار سریع شتاب می گرفت و اختلاف زمانی ایجاد شده در لحظه استارت را جبران می کرد، با این حساب هر دو خودرو در زمانی در حدود 13.3 ثانیه از خط پایان رد می شدند اما در آخرین تلاش سامان خنجری موفق به ثبت زمان فوق العاده 12.8 ثانیه (با توجه به خودرو کلاسیک ایشان) شد و مقام نایب قهرمانی این کلاس را از آن خود کرد، اما عباس فرهودی در این کلاس با مزدا 323 توربو خود طوفانی ظاهر شد و زمان 14.10 ثانیه ای مربوط به کلاس 4 سیلندر توربو را به عدد خارق العاده 12.97 ارتقاء داد و از این رو بالاتر از پورشه 911 کامران واقف به رده سوم این مسابقه دست یافت.

در زیر می توانید فیلمی گزیده از قسمت های مختلف این مسابقه را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/6
مایه داران بی غم ! من الان از سر کار اومدم، دوستان با پورش درگ میرن !
1395/6/6
دست شما درد نکنه
فقط شما که انقدر زحمت می کشید 2 تا دوربین ببرید یکی رو سمت خط پایان بذارید و فیلم درگ ها رو تا 200 متر از دوربین اول و بعدش از دوربین دوم مونتاژ کنید که نتیجه نهایی رو هم بشه دید
اینکه کدوم لانچ بهتر داره کافی نیست که
1395/6/7
لنسر ها و گالانت های دهه 90 قابلیت تیون بی نهایت دارن چه برسه به امروزی هاشون . تکنولوژی 25 سال پیش ژاپن برای ماشین های امروزی شاخو شونه می کشن ... واقعا که کل دنیا یه طرف ژاپن یه طرف .
1395/6/8
یه زمانی بود درگ واقعا تخصص می خواستماشینا نه سیستم های مختلف داشتن و نه اینکه اتومات ئو کلاچه بودن راننده تو لحظه باید دنده عوض می کرد ... الان طرف می شینه پشت پورشه لانچ می کنه فقط پاشو تا ته می زاره رو گاز می ره تا خط پایان آخرش هم کلی خوشحاله که اول شده . دوسته عزیز یه تیکه چوب هم می تونست جای شما تو پورشه باشه و باز اول بشه ...
1395/6/8
واقعا دستمريزاد
به نظر من با اين همه محدوديت و كمبود امكانات و قوانين عصر حجري گمرك كشورمان آماده كردن چنين ماشينهايي و ثبت اين تايمها از تايمهاي تك رقمي افراد حرفه اي كشورهاي پيشرفته كه صدتا اسپانسر دارن ارزشش بيشتره
1395/6/17
لذت یعنی با مزدا 323 پورشه کررای 1 میلیاردی رو ببری .
پرچم 323 بر فراز خودروها
امپراتور 323