موضوعات داغ

کد X، دست برتر لادا در نمایشگاه مسکو

عکس مطلب اول
بزرگ‌ترین و پرآوازه‌ترین کمپانی خودروسازی روسی را می‌توان "لادا" تلقی کرد. خودروسازی که در یکی دو سال اخیر چندان وضعیت مطلوبی در بازار فروش محصولاتش نداشته است، اما با این وجود سیاست معرفی خودروهای جدید را در پیش گرفته و جدیدا هم از یک خودروی شاسی بلند کانسپت در جریان نمایشگاه خودرویی "مسکو" رونمایی کرده تا اعتبار گذشته را بار دیگر به برند خود بازگراند.
لادا XCODE، نامیست که این کمپانی خودروسازی روسی برای شاسی بلند جدیدش برگزیده و برای شکل گیری آن، از یک طراحی ترکیبی و اقتباس شده استفاده کرده است. از مدل‌های خارجی بخواهیم مثال بزنیم، می‌توان گفت که جلوپنجره این خودرو و بخصوص نوار کرومی رنگی که در اطراف جلوپنجره قرار گرفته است، دقیقا همان شکل و فرمی را دارد که میتسوبیشی هم از آن برای طراحی و توسعه محصولات جدیدش استفاده می‌کند. از مدل‌های داخلی لادا هم می‌توان دو مدل خودروی سدان وستا و کراس اوور XRay را معرفی کرد که یک طراحی مشترک و نزدیک به این خودرو دارد. البته می‌توان گفت که این شاسی بلند در واقع همان طراحی کراس اوور XRay را دارد، ولی در ابعاد و اندازه‌ای بزرگ تر به همراه یک چهره تهاجمی‌تر.
در حال حاضر هم برنامه‌ای برای تولید و توسعه این خودرو در نظر گرفته نشده است، ولی قطعا اگر این خودرو به مرز تولید نزدیک شود، یک طراحی بهتر و واقعی‌تر خواهد داشت، هرچند طرح فعلی هم برای تولید قابل هضم است.
برخی دیگر از حقایق این خودرو هم مربوط به پلتفرم اصلی آن می‌شود که همچون دو برادر دیگر خود یعنی سدان وستا و کراس اوور XRay، بر روی پلتفرم محصولات رنو- نیسان توسعه پیدا کرده است. به طور دقیق‌تر، این شاسی بلند با ابعادی بزرگ‌تر به همراه کراس اوور XRay، بر روی پلتفرم مشترک نیسان جوک و نیسان قشقایی توسعه پیدا کرده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد