موضوعات داغ

مرسدس بنز GLC43 کوپه از راه رسید

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی مرسدس بنز با همکاری تیونر اختصاصی خود یعنی AMG، نسخه کوپه از مرسدس بنز GLC را با کد شناسایی "AMG GLC43 کوپه" معرفی کرد.
از لحاظ طراحی می‌توان در بخش جلویی خودرو شباهت‌های بسیار زیادی را میان مدل‌های کوپه و استاندارد از مرسدس بنز GLC43 مشاهده کرد. اما در عقب خودرو با قوسی که به انتهای سقف داده شده است (دلیل اصلی کوپه شدن GLC43)، تفاوت‌هایی اساسی با نسخه استاندارد دیده می‌شود، هرچند برای اسپرت کردن آن از باله‌های آیرودینامیکی در انتهای بدنه، یک دیفیوزر در زیر سپر عقب و همچنین از چهار خروجی اگزوز در اطراف دیفیوزر استفاده شده است. فضای داخلی کابین هم تغییراتی انگشت شمار را تجربه کرده که شامل فرمان اسپرت چند منظوره، صندلی‌های اسپرت و یک خوشه ابزار AMG با یک طراحی شطرنجی می‌شود.
برای تامین انرژی حرکتی این خودرو هم از پیشرانه‌ای 3 لیتری شش سیلندر BiTurbo استفاده شده که با تقویت‌های صورت گرفته از سوی AMG بر روی آن، قادر به تولید حداکثر نیرویی 362 اسب بخاری در کنار گشتاور 520 نیوتن متری است. این نیرو همچنین پس از تولید، به کمک جعبه دنده‌ای 9 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ خودرو ارسال می‌شود تا حداقل شتاب صفر تا صد حدودا 4.8 ثانیه‌ای محقق شود. سیستم چهارچرخ محرک 4MATIC هم حدود31 درصد نیروی تولیدی موتور را به جلو و 69 درصد باقی مانده را به عقب ارسال می‌کند.
علاوه بر این‌ها، شاسی بلند مرسدس بنز GLC63 از سه حالت رانندگی آسایش، اسپرت و اسپرت+ برخوردار خواهد بود، ولی مدل کوپه به چهار حالت عملکردی "محیط زیست"، "آسایش"، "اسپرت" و "اسپرت +" مجهز شده است که دست راننده را در شرایط مختلف باز نگه می‌دارد.
رقیب اصلی این خودرو از حالا به بعد در بازار رقابت هم BMW M40i شناخته خواهد شد، در حالی که مرسدس بنز GLC43 با 7 اسب بخار قدرت و 55 نیوتن متر گشتاور بیشتر پا به میدان رقابت خواهد گذاشت.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/11
این ماشین با موتور 2 لیتریش از سال بعد وارد میشه .
1396/5/13
Salam!
Man tasmim gereftam ke ye Glc 220 Cupe bekharam ama mikham shoma rahnamaim konin ke aya in gozineye dorosti hast ? Gozinehaye digam Glc 220 SUV ,BMW x4 va Rangrover hast. lazeme ke begam man Iran zendegi nemikonam lotfan tebghe bazare Europa rahnamai konid . mamnon