موضوعات داغ

نصب موتور نیسان GTR روی تویوتا GT86 +فیلم

عکس مطلب اول
حداقل برای یک بار هم که شده، به این فکر کرده‌ایم که اگر موتورهای بزرگ را بر روی خودروهای کوچک بگذاریم چه اتفاقی رخ می‌دهد. و یا اینکه اگر موتورهای قدرتمند و بزرگ را بر روی خودروهای اسپرت (در حالت استاندارد قدرت کمتری دارند) بگذاریم، عملکردشان چگونه خواهد شد. در مسابقات درگ زیاد شاهد این عمل، یعنی نصب موتورهای بزرگ بر روی خودروهای کوچک هستیم، ولی حالا متخصصان استرالیایی در یک پروژه مشترک، قصد دارند موتوری بزرگ از خودروی سوپر اسپرت را بر روی خودرویی اسپرت نصب کنند تا خودروهای استاندارد جاده‌ای هم از این نعمت بی نصیب نمانند.
براساس چیزی که در وبسایت منبع منتشر شده است، دو شرکت خصوصی استرالیایی تحت عنوان "Street FX" و "GT Auto Garage" با یک همکاری مشترک، قصد دارند موتور نیسان GT-R را بر روی یک دستگاه تویوتا GT 86 نصب کنند تا این تویوتای اسپرت به حداکثر قدرتی 1000 اسب بخاری برسد، حالا چرا 1000 اسب بخار؟!
گفتنی است که تویوتا GT 86 تهیه شده توسط این دو گاراژ، متعلق به سال 2012 میلادی است که در حالت استاندارد زیر کاپوت خود از پیشرانه‌ای 2 لیتری حدودا 200 اسب بخاری سود می‌برد که حالا قرار است این موتور تبدیل به پیشرانه‌ای 3.8 لیتری از جنس BiTurbo، برگرفته از نیسان GT-R باشد تا حداکثر قدرت 200 اسب بخاری موتور به 545 اسب بخار افزایش یابد. ولی گویا این قدرت و گشتاور برای انجام پروژه کافی نیست، به همین دلیل علاوه بر اینکه موتوری بزرگ تر و قدرتمندتر برای تویوتا GT 86 در نظر گرفته شده است، بلکه یک بسته تقویتی هم بر روی موتور پیاده شده تا با توربوشارژرهای قدرتمند متقارن و یک سری بروزرسانی‌های سخت افزاری و نرم افزاری دیگر، این مقدار قدرت به 1000 اسب بخار افزایش پیدا کند.
البته اگر به گالری تصاویر یا ویدیو مربوطه نگاه کنید، خواهید دید که این پروژه در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و فعلا تنها پیشرانه شش سیلندر نیسان GT-R در قاب شاسی تویوتا GT 86 جای گرفته است تا سر فرصت دیگر بخش‌های فنی و نرم افزاری خودرو به مجموعه اضافه شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/11
جووووون دیگه
بچه گودزیلاا
حرف نداره
1395/6/12
میگم موتور ماشین سوپر اسپورت نیسان GT-R همراه با 4 توربو شارژ رو پراید نصب کنن فکر نکنم جواب بدن با اون بدنه قوی وسنگین پراید در ضمن اگه موتورش از بس که فنی و پیچیده است اگه باز بشه فکر نکنم بتونن دوباره موتور سرجاش بذارن این کار فقط از مهندس های سایپا و ایرانخرو بر میاد