موضوعات داغ

فیلمی زیبا از عملکرد موتور فراری 488GTB

عکس مطلب اول
در خردادماه سال جاری بود که کمپانی خودروسازی فراری در کنار شرکت‌های خودروسازی نظیر فورد، پورشه، تسلا، آئودی، مرسدس AMG و...، به خاطر ساخت بهترین موتور هشت سیلندر توربوشارژر جایزه سال را دریافت کرد. حال در رابطه با این پیشرانه، شرکت سازنده و گروه تبلیغات رسانه ای این کمپانی اقدام به انتشار یک ویدیوی زیبا کرده است که عملکرد آن را به صورت گرافیکی نشان می‌دهد.
جهت یادآوری، شرکت خودروسازی فراری در سال 2016 میلادی به خاطر تولید موتور 3.9 لیتری هشت سیلندر V شکل خود از نوع BiTurbo، جایزه بین المللی برترین موتور سال در محدوده تعیین شده را دریافت کرد. این عنوان هرساله توسط مجله بین المللی فن‌آوری و موتورها ارائه می‌شود که امسال در گروه موتورهای بین 3 الی 4 لیتری، به پیشرانه ساخته شده توسط فراری اعطا شده که بر روی فراری 488 GTB، فراری 488 اسپایدر و فراری کالیفرنیا T مورد استفاده قرار گرفته است.
بازگشت فراری به فن آوری توربو دقلو برای موتورهای V8 باعث ثبت یک رکورد جدید برای موتورهای توربوشارژر شده است که در این پیشرانه برخلاف تمامی موتورهای توربوشارژردار، دیگر شاهد تاخیر در عملکرد توربو نیستیم (تاخیر صفر) و باعث شده تا گشتاور به صورت تدریجی به خروجی موتور تحویل داده شود.
پیشرانه مذکور هم از نوع 3.9 لیتری توربودقلو با حداکثر قدرتی 670 اسب بخاری و گشتاوری 760 نیوتن متری است که می‌تواند فراری 488 GTB را در عرض 3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و در ادامه با سرعتی 330 کیلومتر بر ساعتی آن را همراهی کند.
در ادامه می‌توانید با مشاهده فیلم مذکور، از سر درون فراری 488 GTB آگاه شوید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/15
عالی بود
ممنون