موضوعات داغ

تکنولوژی تازه تویوتا برای حضور هایلوکس در رالی داکار

عکس مطلب اول
تویوتا Gazoo ریسینگ، تیم مسابقات کمپانی تویوتا که در مسابقات مهمی همچون لمانز، رالی داکار و دیگر رشته‌های ورزشی اتومبیلی فعالیت دارد. برای حضوری بهتر در مسابقات داکار، جدیدترین نسخه از تویوتا هایلوکس را به تیم خود اضافه کرده است.
پیش از این تیم تویوتا گازو ریسینگ، هایلوکس مسابقه دهنده خود را با موتور نصب شده در جلو و سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک (به صورت دائمی) به رقابت می‌فرستاد، ولی حالا بر روی تویوتا هایلوکس جدید از سیستم انتقال قدرت "چهارچرخ محرک اختیاری" (در زمان‌های مورد نیاز نیرو به هرچهار چرخ ارسال می‌شود و در زمان‌های غیر لزوم، نیرو تنها به چرخ عقب ارسال می‌شود) استفاده شده و همچنین پیشرانه ماشین را به صورت موتورمیانی بر روی شاسی سوار کرده است.
برای این کار، تیم مسابقه‌ای تویوتا از پژو فرانسه پیروی کرده است. حالا چرا پژو فرانسه؟! زیرا این تیم در سال 2008 میلادی با روی کار آوردن یک خودروی محور عقب محرک، توانست به قهرمانی‌های پیاپی (چهار سال پیاپی) تیم X-RAID پایان دهد. گفتنی است که خودروی استفاده شده توسط تیم X-RAID، یک دستگاه مینی چهار چرخ محرک است.
برای شرکت در مسابقات، تویوتا هایلوکس از پیشرانه تنفس طبیعی 5 لیتری خود استفاده کرده که دارای 8 سیلندر اصلی برای تولید قدرت است. گلین هال، یکی از اعضای تیم تویوتا در آفریقای جنوبی هم ابراز داشت که خودروهای چهارچرخ محرک بهترین گزینه در مسابقات داکار هستند، ولی این خودروهای چهارچرخ محرک بعضی جاها مثل رسیدن به سرعت‌های بالاتر می‌توانند محدودیت‌هایی ایجاد کند، به همین دلیل در رالی پیش رو از سیستم انتقال قدرت قابل تنظیم استفاده خواهیم کرد تا نتیجه‌ای مطبوب‌تر حاصل شود.

تویوتا هایلوکس داکار


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد