موضوعات داغ

رنو ساندرو استپ وی رسماً توسط پارس خودرو معرفی شد

عکس مطلب اول
اواسط سال گذشته بود که گروه خودروسازی پارس خودرو برای رقابت با خودروی 206 ایران خودرو خبر از تولید یک ماشین جدید در سگمنت هاچ بک‌ها داد که پس از مدتی معلوم شد خودروی " رنو ساندرو "، گزینه مد نظر پارس خودروست که در آذرماه سال گذشته تیم خودروبانک تجربه رانندگی آن را در اختیار شما خوانندگان همیشگی قرار داد (تجربه رانندگی با رنو ساندرو). حال پس از رنو ساندرو هاچ بک، خبرهایی از تولید رنو ساندرو "استپ وی" به گوش می‌رسد که از لحاظ سگمنتی، یک خودروی کراس اوور کوچک شهری با قابلیت‌های متفاوت به شمار می‌رود و قرار است در روزهای آینده به چرخه تولید انبوه اضافه شود.

رنو ساندرو استپ وی

به نقل از مهرداد قیدر، مدیر پروژه و قائم مقام تولید این خودرو: خودروی جدید رنو ساندرو "استپ وی (Stepway)" یک کراس اوور کوچک شهری به حساب می‌آید که علاوه بر خیابان‌ها، در مسیرهای نامسطح هم عملکردی بهتر از خودروهای معمولی دارد که دلیل اصلی آن، بازنگری سیستم تعلیق رنو ساندرو و اضافه کردن حدود 4.5 سانتی متر ارتفاع آن نسبت به زمین است.
وی همچنین در ادامه افزود: برای انتقال قدرت تولیدی موتور از یک جعبه دنده 4 سرعته تیپ ترونیک و همچنین از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی کمک گرفته شده که برای استفاده اختصاصی بر روی رنو ساندرو استپ وی، با یکسری تغییرات و بروزرسانی‌ها مواجه شده است.
پیشرانه خودرو هم بدون تغییرات، دقیقا همان موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر خطی K4M رنو ساندرو هاچ بک است می‌تواند در دور 5750 دور بر دقیقه حداکثر قدرتی 105 اسب بخاری و در دور موتور 3750 نیز گشتاوری 140 نیوتن متری تولید کند.
در نسخه هاچ بک با همین پیشرانه، اگر نیروی تولیدی موتور را توسط جعبه دنده دستی ارسال کنید، مصرف سوخت 6.7 لیتری و شتابی صفر تا صد 10.5 ثانیه‌ای خواهید داشت، ولی اگر انتقال نیروی موتور را به جعبه دنده اتوماتیک بسپارید، مصرف سوختتان به ازای هر صد کیلومتر به 8.3 لیتر و شتاب صفر تا صد هم به 11.5ثانیه خواهد رسید.
پیش بینی می شود مشخصات عملکردی ساندرو استپ وی نیز در مجموع با مدل هاچ بک ساندرو تفاوت محسوسی نداشته باشد، اما قیمت فروش ساندرو استپ وی احتمالا بین 3 تا 5 میلیون تومان بیشتر از نسخه معمولی ساندرو در نظر گرفته خواهد شد.
برای آشنایی بیشتر با این خودرو می توانید به سایت رنو ساندرو استپ وی مراجعه کنید.

نظرات کاربران

20 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/16
مدل این ماشین ۲۰۰۹ هست بازم ۷ سال عقب موندیم از دنیا
شعار خودرو سازان میگفتن ما با پلتفرم روز کار میکنیم چی شد بازم عقبیم
1395/6/16
چرا تصویری از داخلش نذاشتین؟
1395/6/17
عزیزم داخلش مثل ساندرو هست هیچ فرقی نمیکنه!
1395/6/17
همان ساندرو بلندش کردن
1395/6/16
واسه شهر خوبه دیگه نیست؟ ی چیزی بین سدان و شاسی بلنده سواریش شاید جالب باشه...
1395/6/16
یکم ارتفاع رو بردن بالا و با تزیینات مشکی رنگ روی بدنه یکم ظاهرش اسپورت تر شده!!! فقط همین!! یعنی یه ماشین ارتفاعش چند سانت بره بالا تبدیل به suv میشه!!! پس الان تمام ماشین های تولید داخل suv هستن!!!
1395/11/17
آقا گل گفتی و روزمو ساختی بخدا . در خوب بودن این ماشین و قیمتش فقط و فقط نسبت به بازار خودمون البته ، شکی نیست اما همین ماشین فکر میکنم سال ۲۰۱۴ نیو فیسش وارد بازار شد و خیلی جذاب تر از نسخه قبلی هست چرا ما مدل روز رو نرونیم؟؟؟؟
1396/6/1
سلام دوست عزیز
ساندرو استپ وی نسبت به ساندرو و ال نود سواری روون تری داره.
روغن ریزی گیر بکس ساندرو و ال نود رو نداره.
دنده ها بدون این که بفهمی عوض میشه چون کلاجش هیدرولیکی هستش.
بهترین ماشین توی رنج خودشه چون خودم دارم
1395/6/16
چرا بازم نسل قدیمی مونتاژ کردن خواهشن کسی نخره این ماشین تا اینا یاد بگیرن اینقدر ظلم نکنن
1395/6/17
متاسفانه ایرانی آشغال شوار اروپاییهاست.
واقعا شان و منزلت ایران اینه.
دولت باید باز کنه مرزها رو مگه از عربها چی کم داریم.
تازه جدیدا واردات انفرادی خودرو را علیرغم تعرفه بسیار سنگین برداشتند و به شرکتهایی خاص !!!!سپردن
خدایا چقدر ظلم؟؟؟؟ تحریم توی خود ایران هست نه خارج
1395/6/16
کاشکی به جای این مدل هرچی سریع تر داستر رو تولید میکردن چون این مدل هم قدیمی شده هم اصلا هیجان یه خودرو جدید رو نداره...!!
1395/6/17
متاسفانه همینطوریشم رنو ساندرو هیچ توجیه ای برای خرید نداره تو بازار....
با این مدل که پارس خودرو رسما ازش یه جوک تمام عیار ساخته !!!
1395/6/17
ای خدا، خسته شدیم، این دیگه چیه، کار از لپ لپ گذشته، طراحی عقب ماشین، داشبورد ال90، طراحی قدیمی ،طراحی داخلی همه ضعیف، قیمت میذارن 50 میلیون، ولی بازهم مردم میخرن!!!!!!!!!!!!!!این باید جای پراید میومد 10 میلیون.
1395/9/19
شما باید بدونین که این ماشین کاملا فرانسوی است ودر اروپا استفاده میشه کسانی که قدرت خرید این ماشین رو ندارند نظر ندن
1395/6/17
داخل این ماشین از پیکان سال 60 هم زشت تره تقریبا همه چی در زشت ترین حالت ممکنه و چهره این ماشین هم اصلا جذاب نیست
اقایون خودرو ساز انصاف داشته باشید خودروی روز بیارید همش سالها عقبیم
گناه ما چیه که سایپا و ایران خودرو تو کشورمونه بخاطر این کارخانه ها باید عقب مونده ترین خودرو ها رو به گران ترین قیمت بخریم آرزوی سوار شدن خودروهای خوب به دلمونه
1395/6/17
سلام ..ب نظر من ک از نظر ظاهری قشنگ نیست ولی ماشین های رنو مث ال 90 و سانرو و این استپ وی از نظر موتوری حرف ندارن بدون خرج و محکم...هرکسی یه سلیقه ای داره یکی میگه قشنگه ظاهرش یکی خوشش نمیاد لطفا نظر خودتونو بگید مردم خودشون میدونن چی بخرن یا نخرن ..الان یه هیوندا ای 20 که از نظر موتوری تفاوت چندانی با همین ماشینا ندارن 82 میلیونه ...ب نظر منکه این خیلی بهتر از ای 20 هس اگه 50 تومن باشه قیمتش
1395/6/17
همون i20 رو که میگی با احتساب گمرک شده ۸۲ تومن! بعدشم این آشغالو با i20 مقایسه میکنی ؟ i20 ایمنیش ۵ ستاره نه مثل این که ایربنگ داره! حتما چیزی به اسم آپشنم به گوشت نخورده که این حرفارو میزنی!
1395/6/17
ارتفاع ماشین 4.5 سانت بلند تر از ساندروی معمولیه و به اصطلاح یه هاچ بک کراس ( نه کراس اوور ) محسوب میشه....در اینکه کیفیت موتور و گیربکس ال 90 و ساندرو خوبه شکی نیست ولی خدائیش این رنو مردم ایران رو چی گیر آورده؟!! ماشین های درپیت داچیا رو میاره اینجا یه آرم رنو میچسبونه جلوش و با آب و تاب فراوون میچپونه به پاچه ملت! از نظر طراحی که رنو مطلقا حرفی برای گفتن نداره و زبان طراحیش فاجعه اس ( مدل های وارداتیش حتی توان رقابت با کره ای ها رو هم ندارن! ) آخه این چه ماشینیه که دکمه شیشه بالابرش روی داشبورده؟! البته مقصر اصلی همچین وضعی مدیران مافیای خودروسازی داخلی ما هستن که همچین بساطی رو پهن کردن.....جالب بود که یه روزنامه ای نوشته بود ساندرو استپ وی برگ زرین دیگری در کارنامه رنو !!!! اینقدر سطح انتظار و توقع نازل باشه باید هم داچیا لوگان و داچیا ساندرو و داچیا داستر رو به اسم رنو بخری و حلوا حلوا کنی که به به عجب چیزی خریدم!!!
1395/6/17
برادرا ۵ میلیون بیشتر ندین اینو بگیرین!
همون ساندرو رو بگیرین با ۱۰۰ تومن ارتفاعشو `` ۴/۵`` سانت بیشتر کنیید! نمی فهمم یه خط تولید نیاز نداشت برا این کار:-))
1395/6/17
اتاق و سیستم داخلی این خودرو مال ساله ۲۰۰۸ ،