موضوعات داغ

کودیاک، برندی جدید از اشکودا

عکس مطلب اول
بعد از انتشار تصویری پیش نمایش از خروجی اگزوز، کمپانی خودروسازی اشکودا از جدیدترین شاسی بلند 7 صندلی خود رونمایی کرد. اشکودا "کودیاک (Kodiaq)"، برندی کاملاً جدید از این خودروساز اهل "چک" است که حدود دو سه سالی می‌شود صحبت از آمدن آن است، تا اینکه در روزهای گذشته به طور رسمی رونمایی شد.
این شاسی بلند 4.7 متری که با الگوبرداری اندک از برادرانش طراحی و توسعه پیدا کرده است، در دل خود 7 صندلی جداگانه برای سرنشینانش دارد و برای حفظ ایمنی بیش از پیش آنان، به سیستم‌های مختلفی از جمله کروز کنترل تطبیقی، سیستم‌های هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار خروج از جاده، سیستم هشدار تراکم ترافیک، هشدار نقاط کور، ترمز اضطراری، سیستم مانیتورینگ قوی با دوربین‌های جاسازی شده در قاب آینه‌ها و سپرهای جلو و عقب، سیستم کمک پارک و ... مجهز شده است تا رانندگی راحت و ایمنی را برای سرنشینانش فراهم سازد.

محصول جدید اشکودا

ظرفیت محفظه بار این ماشین هم در حالت استاندارد 720 لیتر عنوان شده است، ولی اگر دو ردیف صندلی‌های عقبی آن را جمع کنید، به مجموع بار 2065 لیتری خواهید رسید تا از این بابت دغدغه‌ای برای کمبود جا در اشکودا کودیاک نداشته باشید. وزن کلی خودرو با سیستم چهارچرخ محرک و بزرگ‌ترین پیشرانه هم به 2.5 تن رسیده است.
در بخش مولد قدرتی این خودرو هم طیف وسیعی از پیشرانه‌های مختلف با جعبه دنده 6 سرعته دستی DSG و جعبه دنده 6 و 7 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است تا تمامی سلایق و نیازهای مشتریان را در بر بگیرد که در ادامه به ترتیب معرفی خواهند شد.

- پیشرانه بنزینی 1.4 لیتری TSI با حداکثر قدرتی 125 اسب بخاری و گشتاوری 200 نیوتن متری
- پیشرانه بنزینی 1.4 لیتری TSI با حداکثر قدرتی 150 اسب بخاری و گشتاوری 250 نیوتن متری
- پیشرانه بنزینی 2 لیتری TSI با حداکثر قدرتی 180 اسب بخاری و گشتاوری 320 نیوتن متری
- پیشرانه دیزلی 2 لیتری TDI با حداکثر قدرتی 150 اسب بخاری و گشتاوری 340 نیوتن متری
- پیشرانه دیزلی 2 لیتری TDI با حداکثر قدرتی 190 اسب بخاری و گشتاوری 400 نیوتن متری

قبل از پایان کار لازم به ذکر است که این خودرو از پیشرانه‌هایی استفاده می‌کند که در اشکودا سوپرب هم استفاده شده است. ولی بر روی اشکودا سوپرب پیشرانه‌ای قدرتمند 280 اسب بخاری هم در نظر گرفته شده است که بر روی این شاسی بلند جدید شاهد آن نیستیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/16
اشكودا ماشين هاي خوبي براي قشر متوسط اروپا توليد ميكنه
بايد ايران هم بياد