موضوعات داغ

نسخه ویژه هیوندای سانتافه و توسان بمناسبت 30 سالگی

عکس مطلب اول
اگر 10 سال پیش به شما می‌گفتند که هیوندای می‌خواهد خودرویی لوکس معرفی کند، احتمالا از شدت خنده روده بر می‌شدید، ولی حالا با استراتژی قوی و هدفمندی که هیوندای در این چند سال اخیر در پیش گرفت، موفق شد خود را به شرکت‌های طراز اول دنیا نزدیک کند تا این اواخر شاهد معرفی محصولاتی لوکس و زیبا از این خودروساز باشیم. حال جدای از این مباحث، برای سالگرد 30 سالگی حضور کمپانی خودروسازی هیوندای در کشور استرالیا، دو مدل ویژه از هیوندای توسان و سانتافه با کد "30" معرفی شده‌اند که قرار است در بازار این کشور عرضه شود.
این دو خودروی تغییر یافته و اندکی هم تقویت شده، برای عرضه در بازار به شدت محدود شده‌اند و حتی کمتر از برخی مدل‌های فراری، تنها قرار است به تعداد محدود 300 دستگاهی تولید و به بازار عرضه شود.

نسخه ویژه هیوندای سانتافه

اول از همه برای کوچک‌ترین عضو این جمع دو نفره، به علاوه مالیات قیمتی 37 هزار و 750 دلاری استرالیا در نظر گرفته شده است که در زیر کاپوت آن از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر GDI استفاده شده و می‌تواند قدرتی 175 اسب بخاری و گشتاوری 265 نیوتن متری تولید کند. این نیرو همچنین به واسطه جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ خودرو ارسال می‌شود.
با 4000 دلاری (دلار استرالیا) که بیشتر پرداخت می‌کنید، در مقایسه با مدل استاندارد هیوندای توسان در طراحی ظاهری صاحب رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی مشکی رنگ، ریزه‌کاری‌های مات خاکستری و همچنین صاحب چهار خروجی اگزوز خواهید شد. چهار خروجی اگزوز مشکی رنگی که به صورت دوبل در دو طرف سپر نصب شده‌اند. علاوه بر این‌ها، از لحاظ سیستماتیکی هم به دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، چراغ‌های مخصوص روز LED، چراغ‌های اتوماتیک، چراغ‌های مه شکن جدید، سیستم ناوبری، صندلی‌های چرمی و آینه‌های تاشو برقی مجهز شده است.
برادر بزرگ‌تر هیوندای توسان، یعنی هیوندای سانتافه هم یک پیشرانه بزرگ 3.3 لیتری شش سیلندر MPI در خود دارد که می‌تواند حداکثر 267 اسب بخار قدرت و 318 نیوتن متر گشتاور را به کمک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به هرچهارچرخ خودرو ارسال کند. اما برای داشتن آن می‌بایست مبلع 40 هزار و 790 دلار استرالیا را در حسابتان داشته باشید.
مهم‌ترین ویژگی‌های این ماشین نسبت به مدل‌های استاندارد هم شامل رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی مشکی رنگ، دستگیره‌های درب کرومی، شیشه‌های رنگی و همچنین کابین کاملا چرمی می‌شود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/17
تراز نه طراز
1395/6/17
خدایا تو که دعاهای همه رو مستجاب میکنی بالا غیرتا این یه دفعه دعای مارو هم برآورده کن.
بسم الله الرحمن الرحیم
خدایا هر کسی , هر گروهی , در هر لباسی , در هر جایگاهی بخاطر منافع خودش باعث عقب افتادگی این صنعت شده و داره میشه خدایا هر چه زودتر نابودش کن . آمین
خدایا خودت میدانی ما جوانان همش دنبال مادیات نیستی و بخاطر مادی طلبیمون دعا نمیکنیم , دعا میکنیم چون خودت گفتی کار کنین , تلاش کنین , پیشرفت کنین تا مسلمان و جامعه مسلمان از بیگانگان و دشمنان بی نیاز باشن. اما بعضیها با قدرت دارن جلوی این پیشرفت رو میگیرن و نمیذارن در این زمینه کشور بی نیاز باشه , خودت دستشونو قطع کن . آمین
خدایا من دلم برای مردمم و کشورم میسوزه و دوست دارم کشورم از هر لحاظ پیشرفت کنه خودت فرجی کن تا همه چیز درست بشه . آمین .
خدایا قول میدم دیگه کامنت فوش نذارم و بجاش فقط دعا کنم . آمین .
خدایا اگه دیدی به راه راست هدایت میشن به لطف و رحمتت هر چه زودتر همه ما را به راه راست هدایتمون کن اما اگر به راه راست هدایت نمیشن و دعاهای ما فایده ای نداره و همچنان به کارهای کثیف خودشون ادامه میدن یا ما را بکش که این روزهای تحقیرآمیزو نبینیم یا اونا رو مثل شهر پمپی به زیر آتشفشان دفن کن که ما راحت بشیم. آمین.
1395/6/18
درود بر شما

کدام موفقیت؟!
بهتر از وقتی نتیجه گیری کلی میکنیم تنها نگاهمان به ایران نباشد که پر شده است که آشغال های چینی که به جز ایران در هیچ کجای دیگری وجود ندارند بعضا حتی در خود چین! خود چین هم پر از ماشین آمریکایی هست حتی تمام تاکسی های آنها بیوک هستند

اگر منظور در مقام مقایسه با ماشین های چینی است بله حتی شایسته مدال گرفتن هم هستند ماشین های کره ای و گرنه همین حرکتی که فرمودید هیوندای به مناسبت 30 امین سالگردش آنهم با کلی محدودیت در تعداد کرده نظیر اضافه کردن رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی و کابین کاملا چرمی در ماشین های دیگر خیلی هم عادی است

و با یک موتور 6 سیلندر 3300 cc رسیدن به قدرت موتور تنها 267 اسب کار ویژه ای هم محسوب نمیشود در حالی که دیگران با موتور 4 سیلندر 2000cc به قدرت موتور 240 اسب رسیده اند

حال اینکه این چهار چرخه های کره ای برای بکار گرفته شدن واقعی چه شرایطی دارند بر کسی پوشیده نیست فرضا 4WD بودنشان صرفانمایشی است یا به قول مرکز مجاز تعمیرش فقط برای اینکه وقتی گیر کردی ازش استفاده کنی تا بتونی خودتو نجان بدی و ماشین رو ول نکنی بری! و اصلا برای اینکه بیشتر از 5 دقیقه ازش استفاده کنی نیست. دوستمان اینکارو کرد و مجور شد کریبکس ماشینو عوض کنه هزینه اش هم که لازم نیست بگم همه اینجا استاد هستن

یا مورد دیگری از Kia اپیروس که یک قطعه موبوط به سوخت رسانی اش خراب شد در ایران که نبود که هیچ بعد از یک سال نامه نگاری با خود کره!! گفتن ما دیگر این قطعه رو تولید نمیکنیم!!!

این فرق بین یک کمپانی پدرو مادر دار با این کمپانیهای کره ای هست.

از سایت خوب خودرو بانک هم بخاطر خبر رسانی ها و مطالب عالی و دسته اولش که همیشه خواننده اش هستم سپاسگزاری میکنم