موضوعات داغ

فراخوان هوندا برای تعویض ایربگ های سیویک و آکورد

عکس مطلب اول
پیرو آخرین فراخوان‌های خودروسازان برای بازبینی کیسه‌های هوای ایمنی ، کمپانی خودروسازی هوندا هم برای تقریبا 668 هزار خودروی تولید خود در مدل های آکورد و سیویک، فراخوان بازبینی و ترجیحا تعویض کیسه‌های هوا را داده است.
در این فراخوان تقریبا بزرگ، حدود 668 هزار خودروی هوندا در پشت برندهای آکورد و سیویک حضور دارند که ایربگ‌های آنان از نوع "تاکاتا" بوده و می‌بایست مورد بازبینی و تعویض قرار گیرند. البته این فراخوان فعلا برای بازار ژاپن است و تمامی مدل‌های هوندا آکورد و سیویک ساخته شده از سال 2009 تا سال 2011 میلادی را پوشش می‌دهد.
گفتنی است که نقص این نوع ایربگ به خاطر نداشتن خشک کن یا رطوبت گیر در محفظه نگهداری مواد منفجره است که رطوبت‌ جذب آن شده و باعث افزایش قدرت انفجار آن می‌شود که در این صورت به دلیل فشار باد بالاتر در هنگام انفجار، کیسه هوا پاره شده و انرژی درون کیسه به سمت راننده و سرنشین جلو شلیک می‌شود. اگر هم راننده و سرنشین جلو از این فشار بالا جان سالم به در ببرند، به دلیل نبود باد در کیسه‌های هوا، راننده و سرنشین جلو آسیبی جدی خواهند دید و تا به این لحظه هم مرگ 14 نفر، در کنار بیش از 100 مورد آسیب دیدگی‌های جدی به خاطر این مشکل در سراسر جهان گزارش شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/20
تو ایران خودر ژاپنی فراخان بده میشه حس وظیفه شناسی ولی کره فراخان بده میشه اشغال تو خودروهای 15 تا 60 70 هزار دلاری واقعا فاصله ژاپن با کره خیلی خیلی کم شده چینم داره بهشون میرسه و خواهد رسید و ما تو خونه پشت گوشییایی که 80 درصدمون باباهامون واسمون گرفتن به اینو اون میگیم اشفال ولی اینم باید قبول کرد ژاپن تو خودروهای لوکس از کره خیلی خیلی جلوتره همینطور از خیلی کشورهای اروپایی
1395/6/20
تو بازار های آزاد که همه نوع ماشین با قیمت مناسب وجود داره کره و ژاپن کنار هم فروش بالایی رو تجربه می کنن و رده های بالا هستن همیشه. ولی ایرانیا فقط فهمیدن که کره ای ها اسباب بازی هستن چون ما از همه زرنگ تر و فهیم تریم.