موضوعات داغ

چشم انداز مرسدس بنز برای خودروهای تجاری

عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی مرسدس بنز با رونمایی از ون کانسپت خود (Mercedes Vision Van concept)، نشان داد که چطور می‌توان از سیستم محرک برقی و همچنین فن آوری اتصال به اینترنت در خودروهای تجاری آینده استفاده کرد. این ون کانسپت که برای آن وظیفه حمل و نقل کالا تعریف شده است، بخشی از استراتژی adVANce خواهد بود که به مسائل حاشیه‌ای، اما مرتبط با صنعت خودروسازی می‌پردازد، همچون ون کانسپت مرسدس بنز که قرار است حمل و نقل کالاها به آن سپرده شود.
با نگاهی کلی به این ون، می‌توان اوج هنر و تکنولوژی را لمس کرد. برای طراحی و ساخت این نوآوری مرسدس بنز حدودا 562.3 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است که نشان می‌دهد کمپانی مرسدس بنز در تلاش است تا این ون کانسپت کاربردی را به واقعیت تبدیل کند و به صورت عملی از آن بهره ببرد.
بعد از طراحی ظاهری، مهم‌ترین چیزی که در این ون کانسپت توجهات را به خود جلب می‌کند، نحوه بارگیری کالا و همچنین روش ارسال آنان است. برای بارگیری از قفسه‌ها و ربات‌های تمام خودکار استفاده می‌شود و مبنای کار آنان براساس اینترنت است. در داخل کابین، دو قفسه بر روی جداره‌های کابین نصب شده است و به صورت ریلی قابلیت خروج از کابین را دارد تا سرعت بارگیری کالا بالاتر برود.
علاوه بر قفسه‌ها، بر روی سقف مرسدس ون کانسپت هم از 2 پهپاد اتوماتیک (کوادکوپر) استفاده شده است که قابلیت حمل کالا تا وزن 2 کیلوگرم را دارد و می‌تواند تا شعاع 10 کیلومتری از خودرو فاصله بگیرد. از این پهپاد به گفته مرسدس بنز برای کاهش زمان ارسال کالا و همچنین زمانی استفاده خواهد شد که خودرو نتواند خود را به هر دلیلی (ناهمواری جاده، شلوغی ترافیک و...) به مکان مورد نظر برساند، در این صورت تحویل بسته‌های زیر 2 کیلوگرم به این پهپاد سپرده خواهد شد.
برای سیستم رانشی خودرو هم مرسدس بنز در برنامه ریزی‌های خود یک سیستم محرک الکتریکی را گنجانده است که موتور آن می‌تواند قدرتی 101 اسب بخاری تولید کند و باتری‌های آن هم می‌توانند تا برد حرکتی 270 کیلومتری ماشین را همراهی کنند. حداکثر سرعت برای این خودرو هم با محدود کننده الکترونیکی به 80 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، در حالی که با حذف این محدود کننده می‌توان به سرعتی 120 کیلومتر بر ساعتی هم رسید.
در سیاست‌های مرسدس بنز، این ون قرار است نهایتا تا 5 سال آینده به صورت عملی مورد استفاده قرار گیرد، از این رو حدود 200 کارمند تحقیق دیجیتالی، اتوماسیون و رباتیک در اشتوتگارت آلمان و سیلیکون والی کالیفرنیا مشغول کار بر روی این پروژه هستند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/25
ابا دونبال این شرکت های گرون فروش نرید .اگه میخواین یه ماشین خوب بخرین مزدا 3 پلاک انزلی باقیمت 55 میلیون بهترین گزینست واقها باید به عقل کسی که مزدا 3 2017 رو ول میکنه و از فرقون ساز ها گرون فروش ماشین میخره شک کرد