موضوعات داغ

eF01، شاهکار دوچرخ پژو برای شهرهای شلوغ

عکس مطلب اول
جهان امروزی به شکلی در حال رشد است که اکثر مردمان جهان راحت طلب شده‌اند، از این جهت راه حل‌های مختلفی برای حمل و نقل آنان ابداع می‌شود و این موضوع به طور فزاینده‌ای رو به گسترش است. در این رابطه، کمپانی خودروسازی پژو برای سهولت در جابجایی از دوچرخه‌ای الکتریکی رونمایی کرده که برای سهولت در حمل آن، به صورت تاشو ساخته و پرداخته شده است.
همچون بسیاری از شرکت‌های خودروسازی، نام تجاری فرانسوی پژو هم پیش از اینکه با تولید خودرو مطرح شود، با تولید و عرضه دوچرخه از سال 1882 میلادی رشد کرد تا اینکه حالا شاهد دوچرخه و اسکوترهای خارق العاده از این شرکت باشیم. دوچرخه‌های پژو از همان اوایل هم بسیار موفق ظاهر شده بودند، به ویژه دوچرخه‌های الکتریکی این کمپانی که در چندین مدل مختلف، از 7 سال پیش تاکنون توانسته‌اند فروش بسیار خوبی را نصیب پژو کند، حال برای گسترش خانواده دوچرخه‌های الکتریکی، این کمپانی دوچرخه‌ای دیگر تحت عنوان eF01 رونمایی کرده که قابلیت جمع شدن دارد و همچنین سیستم محرکی برقی برای حرکت دارد. البته دوچرخه‌های تاشو چیز جدیدی نیستند و همین شرکت پژو در سال 1892 میلادی برای سربازان ارتش فرانسه دوچرخه تاشو تولید می‌کرد.
برگردیم به بحث اصلی، نیروی اصلی این دوچرخه که از طریق پدال زدن تامین می‌شود، اما قدرت سیستم محرک الکتریکی eF01 از طریق باتری‌های لیتیوم یونی بسیار خوب تامین می‌شود که هم می‌تواند دوچرخه را تا برد حدودا 30 کیلومتری همراهی کند و هم می‌تواند حداکثر سرعت آن را به 20 کیلومتر بر ساعت برساند.
براساس ادعای پژو، برای جمع کردن این دوچرخه اگر حتی برای اولین بارتان باشد، تنها نیاز به 10 ثانیه زمان است تا با 3 حرکت بتوان دوچرخه را جمع و جور کرد. برای راحتی کار سرنشین، یک سیستم حافظه برای این دوچرخه تعبیه شده است که ارتفاع زین را ذخیره می‌کند. وزن این دوچرخه هم 17 کیلوگرم بوده و دارای یک دستگیره برای حمل آسان‌تر است.
همزمان با معرفی این دوچرخه، شاسی بلند پژو 5008 هم رونمایی شد. حالا چه ربطی به هم دارند؟! باید بگوییم که در پژو 5008 یک جای مخصوص به همراه شارژر خروجی 12 ولتی برای این دوچرخه در نظر گرفته شده که می‌تواند تنها در عرض 2 ساعت شارژ باتری‌های eF01 را کاملا پر کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/20
عالیه , کاشکی میشد ما هم تو تهران به جای ماشین از اینا برای رفتن به محل کارمون استفاده میکردیم
1395/6/21
ای کاش همه گیر بشن این محصولات