موضوعات داغ

سه چرخه الکترا، خودرویی برای تک سرنشینان

عکس مطلب اول
امروزه اکثر مردم برای رفتن به سرکار یا هرجای دیگر، به تنهایی درحال رفت و آمد هستند و همین جابجایی‌های روزمره، عمدتا با یک وسیله نقلیه 5 یا 7 سرنشینه انجام می‌شود که تا حد زیادی هم باعث افزایش مصرف انرژی و هم باعث آلودگی‌های زیست محیطی و شلوغ ترافیک شهرها می‌شود. از این رو شرکتی خودروسازی تازه تاسیس تحت عنوان "الکترا" به این فکر افتاده است تا با نام "Meccanica Solo" خودرویی تک سرنشینه الکتریکی 3 چرخ تولید و عرضه کند.
درست است که این ماشین تقریبا 3.04 متری در مقایسه با تک سرنشینه بودن، جثه نسبتا بزرگی حتی بیشتر از اسمارت Forteo دارد، ولی با طراحی بسیار خوب خود ضریب آیرودینامیکی آن 0.24 بدست آمده که می‌تواند هوای مقابل را به خوبی برش دهد.

خودرو الکتریکی تک نفره


برای سایر بخش‌های این خودرو هم سعی بر طراحی آیرودینامیکی شده تا ممانعت هوا کمتر شده و در نتیجه انرژی کمتری هم مصرف شود. فضای داخل کابین این ماشین هم نسبتا ساده طراحی شده است، ولی همچنان تجهیزات پیشرفته‌ای نظیر دوربین پشتیبان و صفحه نمایشگری دیجیتال مجهز به بلوتوث را برای آن شاهد هستیم.
برای حرکت دادن این ماشین 3 چرخ، شرکت سازنده از یک موتور 82 اسب بخاری با گشتاور 190 نیوتن متری استفاده کرده است که با ارسال نیرو به تک چرخ عقب، باعث می‌شود این خودرو تنها در عرض 8 ثانیه به سرعت 100کیلومتر بر ساعت برسد و با حداکثر سرعتی 130 کیلومتر بر ساعت به راه خود ادامه دهد.
باتری‌های مجموعه هم از نوع 16.1 کیلووات ساعتی هستند که به ادعای شرکت سازنده می‌توانند تا حداکثر 200 کیلومتر انرژی موتور را تامین کنند، در حالی که عملا این باتری‌ها تا 160 کیلومتر همراه موتور بوده و پس از این مسافت نیاز به شارژ مجدد دارند. برای بازیابی انرژی باتری‌های مجموعه نیز با خروجی 220 ولت می‌توان در عرض 3 ساعت اقدام به شارژ باتری‌ها کرد، درحالی که با برق 110 ولت این زمان به 6 ساعت می‌رسد.
برای خرید این ماشین 3 چرخ الکتریکی هم قیمتی حدودا 15 هزار و 400 دلاری در نظر گرفته شده است که برخلاف ادعاهای شرکت سازنده، برای خودرویی تک سرنشین چندان ارزان قیمت و مقرون به صرفه هم نیست.

خودرو الکتریکی تک نفره


نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/22
ایده ای بکر و جالب... در کشورهای غربی، استسیون های ویژه هم برای سوخت گیری ویژه ی این نوع خودرو ها وجود دارد و به مرور زمان وجود آنها بیشتر و متعاقب با آن دموکراتیک تر هم خواهد شد. به امید روزی که ایران هم بیشتر و بیشتر وارد جامعه ی جهانی شود...و از مزایای چنین خودروهایی بویژه برای مناطق دارای طرح ترافیک استفاده شود. سوخت پاک بسیار برای ایران حیاطی است. مرسی از خودرو بانک.
1395/6/22
خودرو بانک عزیز لطفا از خودروهای برقی تولید شده توسط ایرانیها مقاله ای منتشر کنین تا مردم ما بدونن که در ایران خیلیها هستن که خیلی وقته در ایده پردازی , طراحی و ساخت خودروهای التریکی کار می کنن و از طرفی دارن با بی محلی مسئولین دست و پنجه نرم میکنن . که بعضی از این افراد مخترع در خارج از کشور اسم و رسمی دارن .
ممنون
1396/5/12
اقا تو رو خدا عكس اين ماشينا رو نذاريد سايپا ميبينه چند روز ديگه پرايد 3چرخ توليد ميكنه اسمشو ميذاره 131 پلاس
1397/2/30
در صورت امکان بصورت فروش اقساطی اقدام گردد