موضوعات داغ

حقایق جالبی که باید در مورد پورشه پانامرا 2017 بدانید

عکس مطلب اول
نسل دوم پورشه پانامرا در خرداد ماه سال جاری بود که به طور رسمی از سوی پورشه معرفی شد و علاوه بر فن آوری‌های نوین صنعت، سخت افزارهای آن هم بهبودهای قابل توجهی را در مقایسه با نسل قبل تجربه کرده‌اند که در ادامه چندین ویژگی آن را معرفی خواهیم کرد.
- سیستم فرمان پذیر چرخ‌های عقب
در حال حاضر تمامی پورشه‌های پانامرا چهارچرخ محرک هستند، اما همچون پورشه 911 در نسل جدید پانامرا هم از سیستم فرمان پذیر چرخ‌های عقب استفاده شده که به صورت سفارشی، با سیستم تعلیق و جعبه فرمان مخصوص بر روی مدل توربو نصب می‌شود.
- آلومینیوم بیشتر
پانامرا اولین اتومبیل ساخته شده با معماری پلتفرم MSB VW است که کاپوت موتور، گلگیرهای جلو، پنل‌های جانبی بدنه و همچنین سقف آن تماما از آلومینیوم ساخته شده است.
- پیشرانه جدید 550 اسب بخاری
موتور هشت سیلندر 4 لیتری مجهز به توربوشارژر، قوی‌ترین پیشرانه پورشه برای نسل دوم پانامرا است که می‌تواند قدرتی 550 اسب بخاری و گشتاور 770 نیوتن متری تولید کند.
- اداره بهتر گشتاور توسط جعبه دنده 8 سرعته PDK
اولین کاربرد جعبه دنده‌های 8 سرعته PDK، در نسل دوم پورشه پانامرا بوده است که توانایی انتقال حداکثر گشتاوری 1000 نیوتن متری دارد و چرخ دنده‌های هفتم و هشتم آن هم باعث کاهش مصرف سوخت می‌شوند.
- استفاده بیشتر از هوا
سیستم تعلیق نسل دوم پورشه پانامرا برای ایجاد سواری نرم و راحت، به صورت پنوماتیکی ساخته شده است و علاوه بر این، سیستم ترمزی پنوماتیکی سرامیک/ کربی هم در نظر گرفته شده که می‌توان برای ماشین خود سفارش داد.
- شاسی تنها آلومینیومی نیست
برای دوام و استحکام بیشتر شاسی، در نسل دوم پورشه پانامرا تنها از آلومینیوم برای ساخت اسکلت شاسی استفاده نشده است، بلکه فولادهای مقاومت بالا هم بکار گرفته شده که می‌توان ردپای آنان را در ستون‌های درب و پنجره جستجو کرد.
- بخشی از موتورتان را خاموش کنید
سیستم غیرفعال کردن سیلندر، برای اولین بار است که بر روی موتور V8 پورشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم با خاموش کردن سیلندرهای 2، 3، 5 و 8، اجازه کارکرد موتور از 950 دور بر دقیقه تا 3500 دور بر دقیقه را می‌دهد که باعث کاهش مصرف سوخت موتور می‌شود، اما گشتاور موتور هم به 250 نیوتن متر کاهش پیدا می‌کند.
- دریچه‌های هوای کاربردی
دو ورودی هوا در اطراف سپر پورشه پانامرا برای دکوراسیون و زیبایی ظاهر نیستند، بلکه می‌توان با کمک آنان دیسک و کالیبراسیون ترمزها را خنک کرد.
- بال آیرودینامیکی عالی
طی آخرین تست‌ها و تحقیقات، باله ایرودینامیکی 3 تکه پورشه پانامرا در نسل دوم آیرودینامیک بسیار خوبی را فراهم می‌آورد و در زمان مناسب در موقعیت خود فعال شده و یا جمع می‌شود.
- چگونه پانامرا چرخش بدن را کاهش می‌دهد!
برای کاهش چرخش بدنه ماشین یا به اصطلاح "رول بادی"، پورشه به صورت اختیاری بر روی محور جلو از میله‌های تثبیت کننده با برق 48 ولتی استفاده می‌کند که در مقابل بار وارده از سوی تعلیق واکنش نشان می‌‌دهد تا چرخش بدنه کمتری در خودرو احساس شود.

جزییات فنی پورشه پانامرا جدید


- سیستم تعلیق جدید
سیلندر و مخزن هوای سیستم تعلیق به طوری ساخته شده که 60 درصد بیشتر از تعلیق نسل اول پانامرا می‌تواند هوا را تهویه کند. این سیستم همچنین قابل تنظیم بوده و می‌تواند در سرعت‌های بالا با کاهش ارتفاع سر جلو، ماشین را به حالت تهاجمی درآورد.
- سیستم فرمان پذیری متفاوت چرخ‌های عقب
برخلاف پورشه 911 که چرخ‌های عقب آن با استفاده از دیسک و موتور جداگانه به گردش در می‌آید. در پورشه پانامرا از جعبه فرمانی دندانه‌دار همچون جعبه فرمان چرخ‌های جلو استفاده شده است.
- نحوه کارکرد سیستم فرمان پذیر چرخ‌های عقب
برای فرمان پذیری بهتر خودرو، از این سیستم تنها در سرعت‌های زیر 50 کیلومتر استفاده می‌شود و با چرخش کامل فرمان، چرخ‌های عقب تنها به میزان 2.8 درجه (در خلاف جهت چرخ‌های جلو) گردش می‌کنند.

جزییات فنی پورشه پانامرا جدید

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/22
اصلا نمیشه ایرادی گرفت .واقعا فوق العادس.
خوش بحال کشور آلمان و مردمان با اون اتوبانهاش و با این ماشیناش که مخصوصا اتوبان های آلمانه نه تو ایران که بیشتر از 100 نمیتونی بری