موضوعات داغ

فیس لیفتی از کیا KX3

عکس مطلب اول
کیا KX3 به طور خاص برای بازار چین و دیگر بازارهای آسیایی با کیفیتی بسیار خوب ساخته شده است، حال کیا به تازگی در نمایشگاه چنگدو 2016 چین از نسخه فیس لیفت این ماشین با پیشرفت‌های بسیار خوب رونمایی کرده است.
معادل جهانی کیا KX3 در بازار چین را نمی‌دانیم چه خودرویی است، اما این را می‌دانیم که کیا KX5 در بازار چین دقیقا همان نسخه بین المللی کیا اسپورتیج است. بنابراین با توجه به طراحی کیا KX3 می‌توان گفت که این ماشین زیر مجموعه کیا اسپورتیج چینی یا همان KX5 به شمار می‌رود که حالا فیس لیفت شده است.
در چین، کیا KX3 به سه پیشرانه مختلف مجهز شده است که یکی از آنان توربوشارژر بوده و دوتای دیگر هم از نوع تنفس طبیعی هستند. پیشرانه توربوشارژر این کراس اوور را می‌توان یکی از بهترین توربوشارژرهای چین عنوان کرد، چون با حجمی 1.6 لیتری توانسته قدرتی 161 اسب بخاری تولید کند، در حالی که خیلی از ماشین‌های حضور یافته در چین اعم از پژو یا فورد با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر ضعیف تر از این خودرو هستند. به عنوان مثال رنو داستر که با پیشرانه‌ای 1.6 لیتری توربوشارژ موفق به تولید قدرتی140 اسب بخار شده است.
دیگر موتورهای KX3 هم به صورت تنفس طبیعی هستند تا در نسخه 1.6 لیتری شاهد تولید قدرتی 125 اسب بخاری و همچنین در نسخه قدیمی 2 لیتری شاهد تولید حداکثر قدرتی 160 اسب بخاری باشیم. ارسال نیرو در موتورها نیز به کمک جعبه دنده‌ای 6 سرعته اتوماتیک انجام می‌شود.
در کنار پیشرانه‌های جدید 1.6 لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژر، در ظاهر خودرو هم شاهد تغییراتی فیزیکی هستیم که به گفته شرکت خودروسازی کیا، در این خودرو جلوپنجره مشبک در کنار آینه‌های جانبی، رینگ‌های چرخ‌ها، رنگ سقف و... تغییر کرده است.

کیا کی ایکس 3


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/24
فکر کنم توی کلاس کپچر و تیولی باشه.