موضوعات داغ

آیا فولکس واگن به ایران می آید؟

عکس مطلب اول
به نقل از دنیای اقتصاد، اما معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود خبر از امضای چهار قرارداد دیگر میان خودروسازان داخلی و خارجی تا پایان سال داد. آن‌طور که معظمی عنوان کرد، یکی از این قراردادها میان خودروسازی مشهور از آلمان و یک شرکت بخش خصوصی داخلی منعقد می‌شود و به جز آن، سه یا چهار قرارداد خارجی دیگر نیز در صنعت خودرو کشور به امضا خواهد رسید.هرچند مدیرعامل ایدرو نامی از شرکت آلمانی و خودروساز بخش خصوصی کشور نبرد، با این حال به‌نظر می‌رسد منظور وی ماجرای مذاکرات فولکس واگن با خودروسازان داخلی است. اگرچه چند ماهی می‌شود که نام فولکس واگن برای حضور در خودروسازی ایران مطرح و گزینه‌های زیادی نیز برای همکاری با این غول صنعت خودرو جهان مطرح شده است، با این حال این اولین بار است که یک مقام رسمی تلویحا از نزدیک بودن عقد قرارداد با این خودروساز، صحبت به میان می‌آورد.

فولکس که ابتدا صحبت‌هایی مبنی بر همکاری اش با ایران‌خودرو شنیده می‌شد، ناگهان در چرخشی 180 درجه‌ای به سراغ شرکت‌های بخش خصوصی رفت و با آنها بر سر همکاری مشترک، مذاکره کرد. ظاهرا این خودروساز آلمانی تمایلی به همکاری با شرکت‌های دولتی ندارد و از همین رو دست روی خودروسازان خصوصی ایران گذاشته و می‌خواهد اولین حضور رسمی‌اش در صنعت خودرو کشور را با آنها رقم بزند. اگر آن طور که مدیرعامل ایدرو می‌گوید، فولکس و خودروساز خصوصی موردنظر تا پایان سال به توافق نهایی دست پیدا کنند، اتفاقی بزرگ در بخش خصوصی صنعت خودرو ایران رخ خواهد داد.

فولکس البته پیش تر نیز با خودروسازی خصوصی ایران همکاری و محصولی به نام«گل» را در بم خودرو مونتاژ می‌کرد، با این حال اگر قرار به ورود دوباره اش به ایران باشد، مجبور است طبق قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت (تولید با ساخت داخل 40 درصدی و صادرات 30 درصدی)، فعالیت خود را آغاز کند که این موضوع چالش‌ها و حواشی خاصی خواهد داشت.اما مدیرعامل ایدرو در حالی از عقد قرارداد با برخی دیگر از خودروسازان خارجی خبر داده که به‌نظر می‌رسد فیات-کرایسلر ایتالیا و کیاموتورز کره دو گزینه اصلی برای همکاری با شرکت‌های خودروساز داخلی هستند.بر این اساس، ظاهرا ایران خودرویی‌ها در حال مذاکره با فیات بوده و قصد دارند و بخشی از بازار خود را ازسوی محصولات این شرکت پوشش دهند. از آن سو سایپا نیز با دوست کره‌ای‌اش یعنی کیا، وارد مذاکره شده و احتمالا این شرکت در کنار سیتروئن و رنو، دیگر شریک نارنجی‌های جاده مخصوص خواهد بود.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/25
اگه فولکس وارد بشه و مافیای خودرو اجازه تولید بهش بده مطمئنن بازار تکون خوبی میخوره و دو شرکت دولتی به لرزه میوفتن.
مثلن اون موقع که ایران خودرو فقط ۴۰۵ و ۲۰۶ میزد یک شرکت خصوصی (شبه خصوصی) به اسم کرمان موتور با سیلو و ماتیز شیرازه ایران خودرو رو لرزوند. البته شانس نداشت و ازش گرفتن.
1395/6/25
فولكس بياد ايران بقيه بايد جمع كنن برن. پس يا نمياد يا اگر هم بياد با توليد مدلهاي قديمي از مد افتاده شروع ميكنه كه بقيه هم صداشون در نياد ورشكسته بشن. اين شركت براي خودش غوليه.
1395/6/25
معلومه که غوله. بزرگترین شرکت خودروسازی جهان با فاصله هست. بینظیر از نظر فنی و مهندسی. پورشه و آئودی زیرمجموعه اش هستند. بوگاتی را فولکس تولید میکنه. مقایسه فولکس با ایران خودرو مثه مقایسه لیونل مسی با یه پسر 5ساله اونم معلول نه سالم هست. فولکس sport gte را نگاه کنید.
1395/6/25
بوگاتي ربطي ب فولكس نداره، مالكيتش و سرمايه گذارش فولكسه
تمام طراحي و ساختش هم توسط شركت بوگاتي انجام ميشه كه همه اصلي هاشون فرانسوي هستند
مستند توليد بوگاتي رو ببينيد
1395/6/25
همه شرکتهای خودروسازی اروپایی و ژاپنی و کره ای منتظرن ببینن نتیجه انتخابات 96 چی میشه اگه اتفاق عجیب غریبی نیافتاد مطمئن باشید همشون با شوق و ذوق وارد بازار بکر و پرسود مونتاژ خودرو در ایران خواهند شد
1395/6/25
كره و چين كه الان هم مشكلي ندارن ماشيناشون ١٥ ساله از شروع كار ساخت خودرو تو ايران يواش يواش زياد شد
1395/6/25
این صادرات 30 در صد ( بدون تفکر ) چرا مشمول مونتاژکاران چینی نمیشه ؟ داخلی سازی هم که اصلا ندارن چرا کسی کاری به این شرکتا نداره به میل خودشون هر هفته هم یه محصول جدید میارن؟
در کل داخلی سازی هیچی به مشتری نمیرسونه. داخلی سازی بیست درصد به همین اندازه هم معافیت گمرکی داره. داخلی سازی 40 درصد هم 40 درصد معافیت دارن ( یعنی معافیت کامل البته غیر از هزینه های مالیاتی و....) ولی عملا هیچ تفاوتی با حالت اول نداره چون با قیمت هر نقطه از دنیا که مقایسه میکنی میبینی باز همون حدود 20 درصده رفته روش. به این نتیجه میرسیم هر تولید قطعه در داخل کشور هزینه بیشتری نسبت به کشورهای دیگه داره. به خاطر همین هم همون انتخاب حالت مونتاژ کارای چینی بهتره براشون ( بهمن خودرو و کرمان خودرو) . میتونن با رنگ خودرو و چهارتا پیچ صفت کردن و دو قطعه ساده مثل سپری چیزی به 20 درصد برسن خیال خودشونم راحت کنن خطوط مونتاژ آنچنان هم نمیخواد کیفیت هم مسلما چندین برابر خواهد بود. یه نکته اینکه فقط رنگ خودرو و سر هم بندی قطعات بدون تولید حتی یک قطعه 14 درصد امر تولیده ! کافی دو قطعه خیلی ابتدایی بسازن. احتمالا با تایر و سپر به هدف والاشون برسن !
1395/6/25
vw pishraftetarin teknoloji mashine ra darad..man khodam golf daram .shahkare teknoloji hast.albatte iran vojod nadarad.heyf iran nemiyad ta mardom lazzat bebaran
1395/6/26
جالب بود این نوشته
1395/6/25
بالا ي سال قبل برجام و الان ي سال بعد برجام همش اين حرفها رو ميزنن، هواپيماها قراربود اسفند بيان اونم a380!!!
ماشين جاي خودش
تاوقتي سياست اسراييل و امربكا دشمن بزرگ هستند و بايد نابود گردند باشه (ك هست و خواهد بود) اين اتفاقها نميوفته فقط وضعمون بدتر نشه و تورم حفظ بشه، بقيش پيش كش
فعلا كار و اقتصاد و همه چي مشروط شده ب برجام ، اينا مهنه تمركز زدايي از تهران مهمه رسيدگي ب شهرستانها، مهاجرت معكوس از تهران و كم كردن هزاران ظلم به متولدين تهران زير شلوغي و الودگي و زندگي و رفاه و كار براي مردم شهرهاي ديگه
اينها رو پي گيري كنند الباقي پيش كش، اختلاس و فسادمالي و ...و... بماند
1395/6/25
شعار نده اول از خودت شروع کن