موضوعات داغ

رونمایی از رودستر مرسدس AMG GT C + فیلم

عکس مطلب اول
مرسدس بنز برای اعلام موجودیت خود در نمایشگاه بین المللی پاریس 2016 که از اوایل ماه آینده میلادی کار خود را شروع می‌کند، به صورت آنلاین از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد تا در پاریس به نمایش عمومی آن بپردازد.
سال گذشته بود که مرسدس بنز برای بازنشسته کردن SLS AMG به معرفی نسل جدید پرچم دار اسپرت با نام AMG GT پرداخت و چند ماه پس از آن، نسخه‌ای قوی‌تر از آن را با نام AMG GT S رونمایی کرد. در خرداد ماه سال جاری هم قوی‌ترین پرچم دار مرسدس بنز با نام AMG GT R رونمایی شد که با حداکثر قدرتی 550 اسب بخاری، حدودا 90 اسب بخار قدرتی بیشتر از دیگر مدل‌های AMG GT داشت، حال برای تکمیل کلکسیون AMG GT، مرسدس بنز به رونمایی از ماشین رودستر AMG GT C پرداخته تا در نمایشگاه بین المللی پاریس امسال به نمایش عمومی آن بپردازد.
برای این ماشین درست مثل مرسدس بنز AMG GT، پیشرانه‌ای 4 لیتری هشت سیلندر در نظر گرفته شده است، اما افزایش قدرت 13 اسب بخار و گشتاور 30 نیوتن متری باعث شده تا این پیشرانه در زیر کاپوت با حداکثر قدرتی 469 اسب بخاری و گشتاوری 630 نیوتن متری فعالیت کند. البته در عملکرد تغییرات چندانی احساس نشده و این افزایش قدرت تاحدودی برای جبران وزن خودرو بوده که چند کیلوگرمی اضاف شده است.

رونمایی از مرسدس بنز AMG GT

با این حساب، مرسدس بنز AMG GT C رودستر درست مثل AMG GT، با سود جستن از جعبه دنده‌ای 7 سرعته دوکلاچه "اسپید شیفت" موفق به ثبت شتابی صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 3.9 ثانیه‌ای شده است، در صورتی که قوی‌ترین محصول مرسدس بنز یعنی AMG GT R می‌تواند در عرض 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد تا اختلاف چندانی احساس نشود.
برای داشتن یک رودستر اسپرت، مرسدس بنز رینگ‌های بزرگ با گلگیرهای اصلاح شده را طراحی کرده و همچنین از مدل‌های مختلف AMG GT مشتق گیری کرده است تا ماشینی کاملا اسپرت و بی‌نقص خلق کرده باشد. به عنوان مثال می‌توان در رودستر مرسدس بنز همچون AMG GT R، سیستم فرمان پذیر چرخ‌های عقب و سیستم مدیریت هوای ورودی را مشاهده کرد که در سرعت‌های پایین برای داشتن آیرودینامیکی بهتر، هوای ورودی از مجموعه سپر را مسدود و یا محدود می‌کند. اما در سرعت‌های بالا برای خنک کاری رادیاتور و موتور، اجازه ورود حداکثری هوا را از سمت گلگیرها می‌دهد.
از اضافه وزن این رودستر صحبتی نشده است، ولی مرسدس بنز تاکید کرده که برای ساخت سقف این ماشین از 3 لایه پارچه استفاده کرده و در ساختار بدنه خودرو، عناصری همچون منیزیم، فولاد و آلومینیوم را بکار برده است. سقف ماشین هم تا حداکثر سرعت 31 مایل بر ساعت، یعنی چیزی حدود 50 کیلومتر بر ساعت قابلیت باز یا بسته شدن دارد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/27
مرسدس بنز دوباره داره بر میگرده....
فوق العاده اس این ماشین مخصوصا اینکه از اون ایپدی که ب جا امپر میزاره هم خبری نیست
1395/6/28
متوجه نمیشم چهار تا خروجی هوا وسط توی خودروی با دو سرنشین چه معنی میده. احتمالا اسمشم شاهکاره مرسدسه