موضوعات داغ

تویوتا پریوس یا کیا نیرو، کدامیک بهتر است؟ + فیلم

عکس مطلب اول
کیا با راه اندازی اولین هیبریدی خود، ادعای رقابت با تویوتا پریوس را مطرح کرده که خود یکی از رهبران ماشین های هیبریدی جهان است. ولی آیا کیا نیرو می‌تواند باعث سرنگونی رهبر هیبریدی‌های جهان که به تازگی نسل چهارم آن روانه بازار شده است، شود؟! در ادامه با ما همراه باشید.

- آیرودینامیک
در تلاش برای افزایش بهره وری، هر دو رقیب هیبریدی طوری طراحی شده‌اند که کمترین مقاومت هوا وجود داشته باشد. در این رابطه، کیا نیرو با طراحی ظاهری آیرودینامیکی درست مثل مرسدس بنز E کلاس موفق به دریافت ضریب 0.29Cd شده است، در حالی که تویوتا پریوس با داشتن ضریب آیرودینامیکی 0.24Cd خود را تبدیل به آیرودینامیکی‌ترین ماشین جهان کرده است تا در این بخش شاهد برتری بی چون و چرای تویوتا پریوس هیبریدی باشیم.

- فضای کابین و تطبیق پذیری
در این بخش هر دو ماشین تویوتا پریوس و کیا نیرو فضایی تقریبا یکسان دارند و حجم بار هر دو ماشین هم در حالت استاندارد 373 لیتر عنوان شده است، ولی فضای کابین کیا نیرو اندکی بزرگ‌تر بوده و سقف آن هم برای سرنشینان بزرگسال بلندتر طراحی شده است تا برتری این بخش را به کیا نیرو واگذار کنیم.

- جعبه دنده
برای انتقال نیروی تولیدی موتور، نسل چهارم تویوتا پریوس به یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با انتقال دور متداوم مجهز شده که سواری نرم و راحتی را به ارمغان آورده است، اما در کیا نیرو از جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی استفاده شده که قدرت و کارایی بالاتری دارد، ولی در عوض سواری نرم و شتاب خطی تویوتا پریوس را ندارد. حال با توجه به شهری بودن این دو ماشین، می‌توان گیربکس CVT تویوتا پریوس را گزینه‌ای بسیار بهتر معرفی کرد.

تویوتا پریوس یا کیا نیرو

- قیمت گذاری
هر دو خودروی کیا نیرو و تویوتا پریوس در یک بازه قیمتی نزدیک به هم قرار دارند، ولی به طور دقیق‌تر باید گفت که تویوتا پریوس در مدل فول آپشن با قیمتی 24 هزار و 195 پوندی عرضه می‌شود و کیا نیرو هم با قیمتی 23 هزار و 340 پوندی در مدل فول آپشن ثبت سفارش می‌شود. در حالی که برای تویوتا پریوس 5 سال گارانتی در نظر گرفته شده و برای کیا نیرو هم 7 سال گارانتی و خدمات پس از فروش.

- پیشرانه و قدرت
سیستم رانشی که برای تویوتا پریوس در نظر گرفته شده است، متشکل از یک موتور الکتریکی و یک پیشرانه درون سوز 1798 سی سی است که می‌تواند ترکیبی قدرتی 121 اسب بخاری و گشتاوری 142 نیوتن متری تولید کند، در حالی که کیا نیرو با داشتن پیشرانه‌ای کم حجم‌تر 1580 سی سی، می‌تواند 20 اسب بخار قدرت و 5 نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید کند که در مقایسه با هزینه پرداختی، پیشرانه کیا نیرو مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. اما در شتاب گیری به دلیل استفاده از جعبه دنده CVT، تویوتا پریوس موفق به ثبت شتاب 10.2 ثانیه‌ای و کیا نیرو موفق به ثبت شتاب 10.6 ثانیه‌ای شده است.

- نتیجه گیری
در برخی مواقع، کیا نیرو شرایطی بسیار بهتر از تویوتا پریوس دارد، ولی نباید فراموش کرد که تویوتا پریوس با کوله باری از تجربه و کیفیت، به نسل چهارم خود رسیده است. اگر به ظاهر و طراحی داخل کابین اهمیت می‌دهید، بهتر است به فکر خرید تویوتا پریوس نباشید، ولی اگر در عمل خودرویی مقرون به صرفه، با کیفیت و پیشگام در ارائه فن آوری می‌خواهید، می‌توانید نسل چهام تویوتا پریوس را انتخاب کنید.



منبع: اتواکسپرس

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/1
اسب بخارهای کیا هیوندای فقط اسمی اند.در عمل در مقابل تویوتا ورنو وهوندا حرفی ندارند.نمونه اش در همین بررسی مشخصه.کیا اسما اسب هاش بیشتره ولی در عمل شتاب پریوس بیشتره.مهم اینه که یک کمپانی بزرگ ویک برند معتبره که میتونه تمام این اسب های بخار را به چرخ ها منتقل کنه
1396/6/17
برات بگم ک نیرو وزنش بیشتره و جلو هوا رو میگیره در اصل نباید نیرو رو با پریوس مقایسه کنن
1395/7/1
فقط ليفان اكس پنجاه هيبريدي
1395/7/2
نخونده می گم تویوتا پریوس چون کیفیت محصولات تویوتا واقعا عالیه شاید به جرات می تونم بگم تکنولوژی تویوتا هنوز 7 سال از کیا بالا تره
1395/7/2
اینکه تویوتا باکوله باریاز تجربه به نسل چهارم رسیده درسته ولی اینکه برندی که تا 5 ال پیش نمی دونست ماشین هیبریدی چیه الان ماشینی میزنه که برای تویوتا چالش ساز باشه یک شگفتی هست.اینطور که من متوجه شدم مثل همه مقایسه کره ایی ها و تویوتا در بخش زیبایی و طراحی کیا ا حدی جذاب تر هست و از نظر فنی تویوتا پیش.
در ضمن ادمین عزیز گویا نامکاربری من پاک شده و نه می تونم وارد سایت بشم نه می تونم اکانت جدیدی بسازم.مشکل چیه؟
1395/7/4
خخخ قیافه هارو مقایسه کنین, بنظرم پریوس نسل قبل ساده تر و قشنگ تر بود, الانم خداییش کیا ظاهرش خیلی عالیه
1396/6/21
بجای این نظرات بی فایده و بچه گانه چهار کلمه حرف حساب بزنید آدم چیزی یاد بگیره . تا یه مطلب میزارن بعضیا شوخ طبعیشون گل میکنه و هزار حرف بی ربط و اساس مینویسن . هرچیزی هم حدی داره برادر عزیز .