موضوعات داغ

توسعه محصول جدید لامبورگینی با پلتفرم پورشه

عکس مطلب اول
براساس آخرین شایعاتی که در رسانه‌های معتبر خودرویی همچون "موتور ترند"، نشریه آلمانی "AutoBild" و دیگر رسانه‌ها منتشر شده است، کمپانی خودروسازی لامبورگینی قصد دارد با استفاده از پلتفرم پورشه "ماموریت E"، خودرویی هایپرکار تمام الکتریکی طراحی کند.
بنابر گفته‌های پورشه، خودروی الکتریکی "ماموریت E" با سیستم محرکی قدرتمند 600 اسب بخاری به مرحله تولید خواهد رسید که برای تغذیه آن از باتری‌های قدرتمند استفاده خواهد شد. در حال حاضر محصولات تسلا موتور تنها با یکبار شارژ در بهترین شرایط محدوده حرکتی تقریبا 320 کیلومتری دارند، ولی پورشه ادعا کرده که باتری‌هایش بر روی این خودرو تا 500 کیلومتر موتورها را همراهی می‌کنند. در صورت اتمام شارژ باتری‌ها نیز جایی برای نگرانی وجود ندارد، چون باوجود سیستم شارژ سریع، تنها در عرض 15 دقیقه حداقل 80 درصد باتری‌ها شارژ خواهند شد. هرچند پورشه وجود مدل‌های ضعیف‌تر با قیمتی مقرون به صرفه‌تر را تایید کرده تا اقشار بیشتری را جذب خرید این خودرو کند.
حال اگر شرکت خودروسازی لامبورگینی قصد استفاده از پلتفرم "ماموریت E" را داشته باشد، می‌توان با کمی تغییرات شاهد استفاده از سیستم محرک ذکر شده بود که در بخش قبل به آن پرداختیم. وبسایت معتبر "موتور ترند" هم با توجه به شایعات پیرامونی، در این رابطه صحبتی مختصر داشته و گفته که هایپرکار تمام الکتریکی لامبورگینی با نام احتمالی "ویتولا" و سیستم محرکی 800 اسب بخاری توسعه پیدا خواهد کرد که شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت بیش از 300 کیلومتر بر ساعت برای آن پیش بینی شده است.
600 اسب بخار قدرت تولیدی می‌تواند برگرفته از سیستم محرک پورشه ماموریت E باشد، اما باید دید که لامبورگینی چطور می‌خواهد 200 اسب بخاردیگر به مجموعه نیروی تولیدی اضافه کند!.
به هرحال پیش از هایپرکار تمام الکتریکی لامبورگینی، باید منتظر تایید نهایی و عرضه پورشه تمام الکتریکی ماموریت E باشیم که در برنامه ریزی‌های پورشه، سال 2020 میلادی رونمایی از نسخه نهایی آن صورت می‌گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد