موضوعات داغ

بزرگ‌ترین مرکز ذخیره سازی برق جهان به دستان تسلا سپرده شد

عکس مطلب اول
پس از نشت عظیم گاز متان از نیروگاه‌های تولید برق "آلیسو کانیون" که از سال گذشته تاکنون باعث تعطیلی این مرکز در لس آنجلس / کالیفرنیا شده است. دولت مرکزی آمریکا به فکر ساخت بزرگ‌ترین مرکز ذخیره سازی برق جهان با استفاده از باتری‌های لیتیوم یونی در لس آنجلس افتاده و برای اجرای این پروژه، کمپانی تسلا پاورپک را انتخاب کرده است.
به دلیل مشکلی که در ابتدا به آن اشاره کردیم، از سال گذشته تاکنون افت محسوسی در تولید برق منطقه به وجود آمده و تقریبا بخشی از لس آنجلس هرچند ساعت یکبار در خاموشی کامل فرو می‌رود که قطعا در زمستان با افزایش تقاضا، مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. برای حل این بحران، تسلا پاورپک مرکز ذخیره سازی لیتیوم یونی را پیشنهاد داده که در صورت اجرایی شدن پروژه، می‌تواند تا 80 مگاوات ساعت برق جنوب کالیفرنیا را تامین کند.
برای اجرای این پروژه، تسلا پاورپک از باتری‌های اتومبیل‌های تسلا، ولی در بسته بندی‌های بزرگ‌تر استفاده خواهد کرد که به صورت یک مجموعه با یکدیگر در ارتباط هستند تا بزرگ‌ترین مرکز ذخیره برق جهان را تشکیل دهند. این مرکز ذخیره سازی براساس ادعای تسلا، با توان 20 مگاوات، یا 80 مگاوات ساعت انرژی می‌تواند در طول 24 ساعت برق حدودا 2500 خانه را به طور کامل تامین کند و یا با آن 1000 اتومبیل تسلا را به طور کامل شارژ کرد.
برای تحویل این پروژه که هم باعث ذخیره سازی گاز و هم باعث کاهش آلایندگی زیست محیطی می‌شود. تسلا پاورپک تنها به 3 ماه زمان نیاز دارد (براساس ادعای تسلا) و قرار است بزرگ‌ترین مرکز ذخیره سازی برق جهان را از تاریخ 31 دسامبر 2016 وارد مدار کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد