موضوعات داغ

کوفو، ایده ای رباتیک برای حمل زمینی کالا

عکس مطلب اول
تا به امروز طرح و ایده زیادی برای ارسال کالا ارائه شده و در این 10 سال اخیر، دو غول تکنولوژی همچون "گوگل" و "اپل" بیشترین ایده‌های ارسال کالا را به خود اختصاص داده‌اند. قریب به اتفاق 70 درصد از ایده‌های حمل کالا برای اینکه سرعت بالایی داشته باشند، پیرامون ارسال هوایی توسط هواپیماهای بدون سرنشین و کوادکوپرها می‌چرخد. اما به تازگی یک شرکت ایتالیایی پیرو ایده ارسال زمینی کالا، دست به طراحی و ساخت یک ربات حمل کننده کالا با نام "کیفو (Cifu)" زده است.
پیش‌تر آمازون برای افزایش ضریب ایمنی ارسال کالاها و همچنین افزایش ظرفیت و توان حمل کالا، به جای استفاده از کوادکوپرهای پرنده، ایده ربات‌های حمل کننده کالا را مطرح کرد که با استفاده از سیستم‌های ماهواره ای و همچنین بهره‌گیری از سیستم دوربین 360 درجه، با سرعت عملی کمتر، ولی ضریب ایمنی و ظرفیت حمل کالای بیشتر می‌تواند کالا‌ها را جابجا کند. حال شرکتی ایتالیایی با اقتباس از ایده آمازون، رباتی حمل کننده کالا تحت عنوان "کیفو" طراحی کرده که در مقایسه با ربات آمازون ویژگی‌های بهتری دارد، ولی مهم‌تر از آن باید بستر پشتیبانی فراهم شود که فعلا پیشرفتی آنچنانی حاصل نشده است.
این ربات در قیاس با ایده آمازون، چرخ و لاستیک‌های حرفه‌‌ای‌تر و همچنین یک سیستم تعلیق کوچک برای دفع ضربات وارده از سطح زمین دارد که کاربرد آن را در مسیرهای کاملا صاف محدود نمی‌کند. علاوه بر این‌ها، دوربین‌های ربات درون بدنه کار شده، بدنه ربات کاملا ضد آب بوده و همچنین ضریب ایمنی بسیار بالایی هم برای آن ترتیب داده شده تا لقمه‌ای راحت برای سارقان نباشد.
با یک جمع بندی کلی، می‌توان به این نتیجه رسید که ایده ربات‌های حمل کننده زمینی تا وقتی که پهپادها وجود داشته باشد، چندان معقول و مقرون به صرفه نیست، زیرا می‌توان با ساخت پهپادی بزرگ‌تر کالاهای سنگین‌تر را حمل کرد. ولی خوب این ربات‌ها دیگر خطر سقوط و یا رها شدن کالا از بلندی و نابود شدن آن را ندارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد