موضوعات داغ

کانسپت متفاوت لکسوس در نمایشگاه پاریس

عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی لکسوس به تازگی از یک کانسپت متفاوت رونمایی کرده و می‌خواهد در نمایشگاه پاریس آن را در معرض دید عموم قرار دهد.
شاید کمی عجیب باشد، ولی لکسوس به تازگی از یک صندلی مفهومی برای محصولات آینده‌اش رونمایی کرده است و قصد دارد در نمایشگاه بین المللی پاریس 2016 به نمایش آن بپردازد. این صندلی مفهومی با نام "Kinetic Seat" شناخته می‌شود و برای طراحی آن از لانه عنکبوت الگوبرداری شده است، اما برخلاف ظاهر این صندلی که به نظر می‌رسد خشک و آزار دهنده باشد، لکسوس بر روی دو کلمه "ارگونومیک" و "نرم" تاکید بسزایی کرده که راحتی بالای این صندلی را به مخاطب می‌رساند.
به لطف طراحی لانه عنکبوتی، چندین و چند مزیت بسیار مهم در این صندلی نهفته شده که در خودروهای آینده می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اولین مزیت این صندلی را می‌توان وزن بسیار سبک آن دانست. چون اسکلت آن با فلزهای سبک وزن ساخته شده و همچنین سوراخ‌های درون آن نقش بسزایی در کاهش وزن صندلی داشته‌اند. دومین مزیت این صندلی را می‌توان حالت ارتجاعی آن دانست که موجب حذف تشک‌ها شده و خود دلیلی برای کاهش وزن صندلی هستند. مزیت سوم این صندلی را هم در طراحی لانه عنکبوتی آن می ‌توان جستجو کرد، زیرا با سوراخ‌های ایجاد شده بر روی آن، تهویه‌ای مناسب برای کمر و نشیمنگاه سرنشینان بوجود می‌‌آید.
علاوه بر مزیت، ایرادهایی نیز می‌توان به این نوع صندلی گرفت. اول از همه اینکه صندلی مذکور به صورت یکپارچه با هم جوش شده است و امکان حرکت قسمت تکیه گاه آن به صورت جداگانه وجود ندارد که بیشتر مناسب ماشین‌های مسابقه‌ایست. دومین عیب این صندلی هم به نصب سیستم‌هایی همچون گرمکن‌های صندلی و یا ماساژور برمی‌گردد که برای استفاده از چنین تجهیزاتی محدودیت‌هایی ایجاد می کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/2
لکسوس سرور رقبا👑👑