موضوعات داغ

برترین خودروهای دست دوم از نگاه اتو اکسپرس (قسمت دوم)

عکس مطلب اول
اگر می‌خواهید در کنار صرفه جویی در هزینه‌های پرداختی، صاحب یک وسیله نقلیه برای امورات زندگیتان باشید، بهترین گزینه برای شما خرید خودروهای دست دوم خواهد بود، اما اگر با بازار خودروهای دست دوم آشنایی ندارید، ممکن است ماشینی را انتخاب کنید که در بازار دست دوم‌ها دیگر ارزشی نداشته باشد، از این رو مجله "اتو اکسپرس " برای خرید یک خودروی ایده آل دست دوم، چندین ماشین را در سگمنت و کاربردهای مختلف معرفی کرده است که بیشتر برای خارجی‌ها مناسب بوده و در بازار بسته داخل چندان کاربردی ندارد، ولی آشنایی با برترین خودروهای دست دوم جهان در سال 2016 خالی از لطف نخواهد بود و برخی از آنان در داخل کشور عرضه شده‌اند.
در بخش قبل به معرفی نیمی از برترین خودروهای دست دوم پرداختیم، حال می‌خواهیم مابقی برندهای موجود را برای شما تشریح کنیم.
- برترین خودروی سدان کامپکت
بدون شک برترین خودروی این بخش چیزی جز BMW سری 3 نخواهد بود و به تایید کارشناسان اتو اکسپرس هم رسیده است. خودرویی که می‌توان با داشتن 12 هزار و 899 پوند صاحب یکی از آنان با کارکرد 54 هزار مایلی شد. پس از این برند هم آئودی A4 می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای این سگمنت باشد.
- برترین خودروهای سدان دست دوم
شای کمی دور از انتظار باشد، ولی آئودی A6 موفق شده تمام رقبای هم وطن و خارجی خود را کنار بزند و تبدیل به ارزشمندترین خودروی دست دوم در میان سدان‌ها شود. این ماشین را می‌توان با قیمتی 8 هزار و 500 پوندی تهیه کرد، اما اگر به دنبال مدل‌های کم کارکرد آن هستید، تقریبا 12 هزار و 500 پوند برایتان آب می‌خورد. بعد از این ماشین هم جگوار XF به عنوان گزینه مناسب انتخاب شده است.
- برترین خودروی دست دوم کوپه
از کارشناسان اتو اکسپرس انتظار بیشتری می‌رفت، ولی با توجه به دو فاکتور اصلی "صرفه جویی در هزینه" و "داشتن خودرویی خوب"، در نهایت میان خودروهای کوپه به فولکس واگن "شیروکو" می‌رسیم که مدل‌های 2011 از آن را می‌توان با قیمتی 12 هزار و 190 پوندی خریداری کرد. بعد از این کوپه آلمانی هم یک آلمانی دیگر یعنی آئودی A5 انتخاب شده است.
- بهترین ون دست دوم
اول از همه سیت الهمبرا و پس از آن سیتروئن گرند C4 پیکاسو، برترین خودروهای ون دست دوم هستند که به اتفاق آرا کارشناسان موتور ترند انتخاب شده‌اند. گفتنی است که مدل‌های 2012 از سیت الهمبرا با قیمتی 15 هزار و 700 پوندی برای فروش در دسترس هستند.
- برترین خودروی کروکی دست دوم
با در نظر گرفتن همان دو فاکتور اصلی که در قسمت برترین‌های کوپه اشاره داشتیم، در این بخش برترین خودروی کروکی مزدا MX-5 با قیمتی 8 هزار و 700 پوندی برای مدل‌های 2010 انتخاب شده است، اما اگر این ماشین گیرتان نیامد، می‌توانید به سراغ کروکی BMW در سری 3 بروید.
- برترین خودروی دست دوم لوکس
در این بخش شاید نتوان زیاد بر روی فاکتور "صرفه جویی در هزینه" حساب باز کرد، ولی کارشناسان اتو اکسپرس با گوشه چشمی که به عنصر "مقرون به صرفه" داشته‌اند، مرسدس بنز S کلاس 2010 را انتخاب کرده‌اند که با قیمت 16 هزار پوندی در دسترس خواهد بود. بعد از این ماشین هم بنتلی فلاینگ اسپر انتخاب شده که با قیمت 30 هزار پوندی خود چندان کم هزینه نخواهد بود.
- برترین خودروی سبز دست دوم (با آلایندگی بسیار کم)
بدون شک نیسان لیف و بعد از آن تویوتا پریوس نه تنها در میان خودروهای دست دوم، بلکه در میان ماشین‌های "نو" هم گزینه‌های بالقوه برای خرید محسوب می‌شوند. در میان خودروهای دست دوم، اول از همه نیسان لیفت قرار دارد مدل‌های 2014 از آن می‌تواند قیمتی 9 هزار و 250 پوندی داشته باشد، در صورتی که با داشتن کف قیمت 5 هزار پوندی هم می‌توان صاحب یک نیسان لیف دوست دار محیط زیست شد.
- برترین خودروی دست دوم سال از نگاه موتور ترند
و اما برترین خودروی دست دوم که از میان تمامی سگمنت های موجود چه در بخش قبل و چه در بخش دوم انتخاب شده است، مربوط به شاسی بلند معروف کیا، یعنی کیا اسپورتیج می‌شود که کمتر کسی فکرش را می‌کرد از میان تمامی برندهای جهانی رقبای قدرتمند حتی در زمینه دست دوم‌ها، یک برند کره‌ای بتواند به عنوان برترین خودروی دست دوم 2016 انتخاب شود.
بعد از کیا اسپورتیج هم خودروی دیگری معرفی نشده است تا برترین خودروی دست دوم سال 2016 تنها یک کره‌ای شاسی بلند باشد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/16
اسپورتیج مدلای قبل از فیس لیف اخر واقعا خوردروی زیباییه،یکی از به یاد ماندنی ترین طرح های کیا...ماشین دست دوم خارج مفته ها! مفت! مفت! مفت! خخخخخخ
1395/7/16
ماشین. در خارج از ایران یعنی تقریبا 90 درصد دنیا تنوع مثل لباس میمونه! شما برو بازار هر لباسی با هر قیمتی گیرت میاد.. ولی خودرو... متاسفم
1395/7/16
ای جون اسپورتیج.پوز همه رو زد.جاپونیا برن بوق بزنن.اب بریزید اونجا که میسوزه
1395/7/17
قابل توجه اون پروفسورهایی که تو ایران می گن ماشین کره ای بعد از یکی دو سال باید بندازی دور!!!!!!!!!!!!!!!!
1395/7/18
وقتی یه کره ای اشغال بهترین خودرو دست دوم میشه و کره ای سوار ها فکر میکنند بوگاتی دارند.البته بایدقبول کرد این نسل از کیا اسپورتیج خوب فروش داشته اما خوب گوش کن کره ای سوار هر وقت تونستید یه چیزی مثل نیسان جی تی ار بسازید بعد حرف بزنید!
1397/1/18
کره ای ها واقعا تنوع زیادی تو کاراشون دارن و از این نظر اولینن .
ولی واقعا وقتی به یه چیزی مثه اسکای لاین جی تی آر فک میکنم میبینم حتی آمریکایی ها هم یه جاهایی به ژاپنی ها باختن !