موضوعات داغ

نگاهی به مشخصات و قابلیت های تویوتا هایلوکس 2016

8 مهر 1395

هایلوکس، نامی است از سال 1968 به لیست محصولات تویوتا اضافه شد. وانتی که هر نسل آن مصداق بارز کیفیت و اطمینان است. این وانت در تمام حیات خود به جز در آمریکای شمالی با نام هایلوکس شناخته می شده. هایلوکس در فروش آنقدر موفق عمل کرد که در سال 1984 تویوتا یک اس یو وی بر اساس هایلوکس را با نام Trekkerعرضه کرد و امروزه تبدیل به نام 4Runner شده است. بعد ها در سال 1995 تویوتا مدل تاکوما را جایگزین هایلوکس در بازار آمریکای شمالی کرد. هایلوکس آنقدر خودروی قابل اطمینان و کاآمدی است که تقریبا در هر میدان جنگی در جهان حضور دارد، محبوبیت گسترده ی هایلوکس چه در بین ارتش ها و چه در بین گروه های شورشی و تروریست سبب شده تا برخی تحلیلگران هایلوکس را معادل خودرویی AK-47 کلاشنیکف بدانند.

هم اکنون و در سال 2015 تویوتا هایلوکس در تمام بازار های جهانی به جز ژاپن؛ هند، آمریکای شمالی و کره قابل خریداری است. در این مطلب قصد داریم تا به جزئیات فنی نسل هشتم هایلوکس که به تازگی در ایران هم عرضه می شود ببردازیم.

طراحی

تقریبا تمامی نسل های هایلوکس معمولا دارای طرح های محافظه کارانه بودند اما در نسل هشتم تویوتا سنت شکنی کرده و هایلوکس را با زبان طراحی Sharp که در کرولای جدید هم به کار رفته عرضه کرد. در زمینه‌ی ابعاد، نسل هشتم دارای پهنای بیشتر ولی ارتفاع کمتری نسبت به نسل هفتم است. بزرگترین تغییر را باید در نمای جلو دانست، جایی که چراغ های اخموی و بزرگ کاملا جلب توجه می کنند. در نمونه های اروپایی چراغ های روشنایی در روز هم از نوع LED وجود دارد که نمای جلوی هایلوکس را زیباتر هم می کنند اما متاسفانه در مدل های عرضه شده در بازار ایران موجود نیستند. استفاده از قطعات کرومی به خصوص در جلوپنجره باعث شده تا هایلوکس کمی بالاتر از کلاس خود نشان دهد. نوار های کرومی جلوپنجره هم سه عدد نوار ضخیم هستند وطرح آنها با سایر مدل های روز تویوتا همخوانی دارد.

در نمای جانبی اصلی ترین تغییر افزایش برآمدگی گلگیر ها است که در مدل قبلی تنها از فلاپ های کوچکی معروف به بچه گلگیر استفاده شده بود ولی در مدل جدید گلگیر کاملا پف کرده و ابعاد بزرگتری یافته است. این طراحی نسبت به قبل بسیار زیبا تر و جذابتر به نظر میرسد. تغییر دیگر در نمای جانبی که چندان محسوس نیست در شیشه ی در های عقب است که در نسل قبل بصورت یک تکه بود اما در نسل جدید دو تکه است.

در قسمت عقب هم با توجه به این که با یک وانت طرفیم نباید انتظار طرح خیلی خاصی راداشت و تغییرات جزئی در چراغ ها مشاهده می شود. هر چند طرح سپر عقب کاملا جدید است.

در داخل کابین هایلوکس نه تنها شاهد تغییر بزرگی هستیم بلکه این طرح بسیار زیبا و خوب هم از آب درآمده است. در داشبورد از دو رنگ قرمز و مشکی استفاده شده است و این تضاد رنگ ها ظاهر اسپرت و جذابی به آن بخشیده است. طراحی کلی داشبورد از طرح های روز تویوتا پیروی می کند و چیزی که در داشبورد هایلوکس بسیار جلب توجه می کند مانیتور آن است، این مانیتور به دوربین دید عقب متصل بوده و طراحی آن نیز بیشتر شبیه یک تبلت است. سیستم تهویه ی هایلوکس در پایین این مانیتور قرار دارد و از نوع اتوماتیک بوده که در سمت چپ آن هم سلکتور ترنسفر کیس به چشم می خورد. فرمان جدید هم با به صورت سه شاخه بوده و هم دارای طراحی زیبایی است و هم ضخامت خوبی دارد.روی فرمان کلید هایی برای کنترل سیستم صوتی و تلفن همراه وجود دارد. تنها نکته ی منفی عدم استفاده از چرم در فرمان است و شاید بهتر بود با این قیمت بالا از فرمان پلاستیکی استفاده نمی شد.

نشان دهنده ها هم از آن حالت ساده ی قبلی خارج شده و طراحی آنها بروز شده است. یک نمایشگر TFT رنگی هم در بین نشاندهنده ها وجود دارد که اطلاعاتی را به راننده نشان می دهد.

مورد دیگر در داخل کابین روکش قرمز رنگ پارچه ای صندلی ها است که در کنار ظاهر زیبا کیفیت بسیار بسیار خوبی دارد. فضای کابین نیز مناسب بوده و برای رفاه سرنشینان عقب یک زیر دستی با دو جالیوانی تعبیه شده است.

مشخصات فنی

هایلوکس هم مانند هر تویوتای دیگری در بخش فنی چیزی کم نگذاشته، انواع موتور های دیزلی و بنزینی برای هایلوکس قابل سفارش است که البته در ایران تنها یکی از آنها عرضه شده است، این موتور 2.7 لیتری چهار سیلندر خطی بوده و با کد 2TR-FE شناخته می شود. این همان موتوری است که در تویوتا پرادوی چهار سیلندر هم استفاده شده است. این موتور 160 اسب بخار قدرت و 245 نیوتون متر گشتاور دارد. بلوک این موتور از جنس چدن بوده و سیلندر های آن دارای کورس و قطر 95 میلی متر هستند. هایلوکس تنها خودروی تویوتا نیست که موتور آن از کورس و قطر یکسان برخوردار است تویوتا GT86 نیز دارای سیلندر هایی با قطر و کورس یکسان است.

موتور 2TR-FE دارای دو عدد بالانسر شفت در داخل محفظه ی میل لنگ است تا اینرسی ثانویه ای را که در موتور های چهار سیلندر خطی وجود دارد را خنثی کنند. در موتور های چهار سیلندر خطی هنگامی که پیستون ها به حداکثر سرعت خود می رسند، درست در نقطه ی بالاتر از مرکز کورس، دو پیستونی که در حال بالارفتن هستند اینرسی بیشتری از دو سیلندری که در حال پایین آمدن هستند دارند که این امر سبب لرزش موتور می شود. برای خنثی سازی این وضعیت، تویوتا از دو عدد شفت بالانسر استفاده کرده است که بر خلاف جهت یکدیگر و با سرعت دو برابر سرعت میل لنگ چرخش می کنند.

موتور 2TR-FE پیستون های آلومینیومی دارد که توسط نازل های پاشش روغنی که در زیر آنها تعبیه شده است خنک می شوند. برای کاهش اصطکاک و سایش، پیستون ها با رزین روکش شده اند؛ همچنین شیار رینگ پیستون بالایی با آلومیت روکش شده تا مقاومت آن افزایش یابد( همان فرآیند آنادایزینگ). رینگ کمپرس شماره ی 1 با مواد PVD روکش شده و رینگ کمپرس شماره ی 2 هم دارای روکش کرومی است.

این را هم باید اشاره کنم که معمولا پیستون ها سه عدد رینگ(می تواند بیشتر هم باشد) برای آب بندی دارند که دو عدد از آنها برای آب بندی تراکم موتور(رینگ کمپرس) و یکی هم برای آب بندی روغن است(رینگ روغن) ، رینگ ها در طی عمر کاری خود همواره در معرض سایش، اصطکاک وفشار زیادی قرار دارند به همین دلیل این اقداماتی که در موتور هایلوکس برای کاهش این مسایل صورت گرفته در افزایش عمر موتور تاثیر به سزایی دارند.

موتور 2TR-FE دارای چهار سوپاپ در هر سیلندر است که بصورت هیدرولیکی خودکار تنظیم می شوند، یعنی این موتور تایپیت اتوماتیک بوده و نیازی به سرویس تنظیم سوپاپ ها ندارد. 2TR-FE همچنین به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها یا اختصارا VVT-i مجهز شده است. این سامانه میل سوپاپ هوا را بسته به دور موتور، موقعیت دریچه ی گاز، زاویه ی میل سوپاپ، دمای موتور و حجم هوای ورودی تا میزان 45 درجه می تواند بچرخاند. یعنی زمان باز و بسته شدن سوپاپ را جابجا کند. عملکرد این سیستم نه تنها به کاهش مصرف سوخت بلکه با بهبود منحنی گشتاور در دور های بالا و میانی هم کمک می کند. در دور های بالا زمان طی شدن یک کورس از سیلندر به دلیل سرعت بالای پیستون بشدت کاهش میابد این کاهش زمان سبب می شود ضمن اینکه دود فرصت کافی برای خروج از سیلندر پیدا نمیکند، هوای ورودی نیز فرصت کافی برای ورود به سیلندر پیدا نمی کند، این یکی از عواملی است که سبب افت گشتاور و قدرت موتور در دور های بالا می شود. سیستم VVT-i با اعمال تغییر در زمانبندی میل سوپاپ، سوپاپ هوا را زود تر باز کرده و سوپاپ دود را هم دیرتر می بندد، این کار باعث بهبود زیادی در عملکرد موتور می شود.

در این موتور سیستمی با عنوان تزریق هوا یا Air Injection System هم وجود دارد که به قضیه ی آلایندگی مربوط است. این سیستم از یک پمپ هوا تشکیل شده که هوا را به مانیفولد اگزوز و قبل از کاتالیزور پمپ می کند. گاز هایی که از سوپاپ اگزوز خارج می شوند دمای بسیار بالایی دارند ولی چون بعد از فرآیند احتراق اکسیژنی در خروجی باقی نمی ماند برای سوزاندن برخی از این گاز ها به تزریق دوباره ی اکسیژن نیاز است ، از بین این گاز ها گاز CO و HC در این دمای بالا با اکسیژن پمپ شده توسط Air Injection System واکنش نشان داده و اکسید می شوند. اکسید شدن این گاز ها باعث تبدیل شدن آنها به گاز های CO2 و کربن دی اکسید می شود. این فرآیند اکسید شدن خود حرارت تولید می کند و باعث می شود که دمای کاتالیزور اگزوز سریعتر بالا برود. وقتی که سنسور اکسیژن تشخیص دهد کاتالیزور به دمای مناسب خود رسیده است این سیستم به فرمان واحد کنترل موتور از مدار خارج می شود.

هایلوکس با دو نوع گیربکس عرضه می شود که یکی پنج سرعته ی دستی و دیگری شش سرعته ی خودکار است. ضرایب دنده ی گیربکس نیز بسیار مناسب با کاربری خودرو است و ضعفی از این نظر وجود ندارد. البته برای کاربری آفرود نمونه های دنده اتوماتیک گزینه ی بهتری هستند. البته در بازار های خارجی یک گیربکس بسیار جالب پنج سرعته ی دستی برای هایلوکس قابل سفارش است که از نوع هوشمند بوده و در هنگام تعویض دنده ها دور موتور را بطور اتوماتیک با دنده هماهنگ می کند. تویوتا هایلوکس یک خودروی 4*4 نیمه وقت یا Part time 4WD است؛ یعنی بر اساس نیاز می توانید خودرو را به حالت چهار چرخ محرک در بیاورید و در حالت عادی نیروی موتور تنها به محور عقب منتقل می شود. گشتاور خروجی از گیربکس هایلوکس وارد یک ترنسفرکیس می شود. این ترنسفر کیس دو خروجی دارد که یکی به میل گاردان جلو و دیگری به میل گاردان عقب متصل است. سیستم چهار چرخ محرک هایلوکس که در نسل قبلی بصورت مکانیکی و دستی بود در نسل هشتم به صورت برقی و از طریق یک سلکتور فعال می شود. حالت نخست این کلید 2H است که در این حالت نیرو با ضریب 1 به 1 تنها به محور عقب انتقال میابد؛ حالت بعدی 4H است، در این حالت ضریب انتقال نیرو تغییری نمیابد اما نیرو به هر دو محور انتقال خواهد یافت. حالت آخر نیز 4L است که نیرو را با ضریب سنگین تر به هر چهار چرخ انتقال می دهد. این حالت را باید در هنگام عبور از شیب های شدید و یا با بار زیاد انتخاب کرد، سرعت خودرو نیز در این حالت به شدت محدود خواهد شد. باید توجه داشت که هایلوکس همانند لندکروزر یا پرادو دارای دیفرانسیل مرکزی نیست و چهار چرخ کردن خودرو روی جاده می تواند سبب بروز مشکل در کنترل خودرو شود. میدانیم که در هنگام گردش در یک پیچ، هر چرخ خودرو شعاع گردش متفاوتی دارد، یعنی نیاز است که سرعت گردش چرخ ها هم متفاوت باشد، منتهی در خودروهای چهار چرخی که دیفرانسیل مرکزی ندارند به دلیل یکسان بودن سرعت گردش گاردان ها دو عدد از چرخ ها سرعت یکسان خواهند داشت و این سبب ایجاد مقاومت شده و ضمن سایش لاستیک کنترل خودرو را با مشکل مواجه می کند. پس حتما هنگام حرکت در سطح جاده وضعیت ترنسفر کیس را در حالت 2H قرار دهید.

رانندگی

در هنگام رانندگی با هایلوکس جدید اولین چیزی که جلب توجه می کند نرم تر شدن سواری آن نسبت به نسل قبلی است. همچنین عایق بندی کابین با کیفیت بسیار خوبی انجام شده است و صداهای ناشی از حرکت در جاده و باد، نسبت به نسل قبلی کمتر در داخل کابین شنیده می شوند. راحتی صندلی ها هم نکته ی دیگری است که قطعا در هایلوکس متوجه آن خواهید شد. بخصوص اینکه هایلوکس به عنوان یک وانت دوکابین دارای فضای داخلی کاملا عالی و کاربردی است و سرنشینان بزرگسال هم در ردیف عقب احساس ناراحتی نخواهند کرد. صندلی های ردیف عقب در ارتفاعی کمی بالاتر از صندلی های جلو نصب شده اند که این طراحی هم به سرنشینان عقب دید بهتری را به ارمغان آورده است. هندلینگ خودرو خیلی با قبل فرقی ندارد اما کمی بهتر شده است. در نمونه ی مورد آزمایش ما که مجهز به گیربکس اتوماتیک شش سرعته بود دو عدد کلید نی زدر کنار دسته دنده به چشم می خورد، یکی از آنها کلید PWR یا قدرت است که با فعال کردن آن زمان تعویض دنده کمی به تعویق می افتند و دنده ها دیرتر سبک می شوند. این کلید در شرایطی که خودرو در حال یدک کشی و یا حمل بارهای سنگین وزن است بسیار کارآمد است. کلید دیگر هم ECO نام دارد. بر اساس اطلاعاتی که در وبسایت راهنمای مشتریان تویوتا وجود دارد با فعال سازی این کلید نحوه ی پاسخگویی و واکنش دریچه ی گاز نسبت به فرامین راننده تغییر کرده و خودرو شتابگیری آرام تر و کم تنش تری را خواهد داشت که این مهم به کاهش مصرف سوخت کمک شایانی می کند. همچنین در وضعیت اکو عملکرد سیستم ارکاندیشن هم تغییر کرده و بار کمتری را به موتور وارد می کند.

هایلوکس در زمینه ی رانندگی خارج از جاده هم خودرویی کاملا توانا است، هرچند نمونه های عرضه شده در کشورمان فاقد سامانه هایی چون سیستم کمکی فرود از تپه و یا قفل دیفرانسیل هستند، اما هنوز هم می توانید با هایلوکس با اطمینان تمام به دل طبیعت زده و از قابلیت های آن لذت ببرید. توانایی های آفرود هایلوکس را تقریبا می توان با تویوتای پرادو هم سطح دانست. هایلوکس توانایی عبور از آبی به عمق 70 ساتی متر را نیز دارد که عدد بسیار خوبی به حساب می آید. نگرانی از لحاظ ایمنی هم در هایلوکس وجود ندارد چراکه هایلوکس با دریافت 5 ستاره ی ایمنی از موسسه ی ANCAP و کسب 34.55 امتیاز از 37 امتیاز خودروی بسیار ایمنی بشمار می رود. وجود ایربگ های راننده، سرنشین، جانبی و ایربگ زانو برای راننده بصورت استاندارد، اتاق هایلوکس را به مکانی امن تبدیل کرده است. همچنین سیستم های EBD، EBA و ABS نیز در تمامی مدلهای هایلوکس بصورت استاندارد عرضه می شوند.

نتیجه گیری

با خرید هایلوکس شما یکی از بهترین خودروهای این کلاس(اغراق نیست اگر بگوییم بهترین) را دریافت خواهید کرد. با قیمت پایه ای زیر سی هزار دلار هایلوکس کاملا با دست پر به میدان رقابت آمده است و کیفیت و توانایی های آن فراتر از انتظار است اما در بازار کشورمان با دارا بودن برچسب قیمتی 150 تا 180 میلیون تومانی خودروی بسیار گرانقیمتی است و باید قبول کرد که این قیمت گذاری، هایلوکس را نه تنها از کاربری خود بلکه از بازار خود نیز جدا کرده و به سطحی دیگر از بازار فرستاده است. هایلوکس در بازار کشورمان رقیب قدری هم ندارد و شاید بتوان تنها رقیب آن را ایسوزو D-MAX به حساب آورد که با توجه به سابقه ی درخشان برند تویوتا در کشورمان به نظر نمیرسد تهدیدی جدی برای هایلوکس طلقی شود. اگر هایلوکس قیمت خود را به ایسوزو نزدیک تر کند تا می تواند سهم بیشتری از بازار را از آن خود کند.

تویوتا هایلوکس 2016
مثبت کیفیت ساخت بالا، طراحی داخلی و خارجی زیبا و بروز، قوای فنی مناسب، به شدت قابل اطمینان و با دوام، فضای داخلی مناسب و کاربردی، قابلیت خارج از جاده ی عالی، گستردگی خدمات پس از فروش، ایمنی بالا، سهولت تعمیرات
منفیقیمت بالا

53 عکس

نظرات کاربران

61 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/8
معنی واقعی آفرود داخل فیلم به وضوح دیدم
1395/7/8
فوق العاده بود خسته نباشید گزارش تخصصی و عالی بود
البته تویوتاس ديگه نمیشه غیر از ابن انتظاری ازش داشت
دم ژاپنی ها گرم
1395/7/8
با سلام ممنون بابت تهیه گزارش تویوتا هایلوکس
اینکه تو بعضی سایت ها سفارش عمان این ماشین 200 میلیون به بالا قیمت خورده فلسفش چیه شما که میگید قیمتش180 تومنه حالا هایلوکس 2016 که 150 قیمت داره با هایلوکسی که 200 به بالا معامله میشه چه فرقی میکنه
1395/7/8
سلام
والا فرقشون اینه که اولا 160 تومنیا دنده ای هستن و 180 تومنیا اتومات فرق عمده این هست اما در مورد 200 تومنیا بحث اینه که اونا هم دندشون شیفت ترونیک هست(ینی شیفتر پشت فرمان دارن)هم یه سری اپشنای دیگه که اکثرا افترمارکتن و ته تهش 10 تومنم نمیشه اما 20-30 تومن میکشن روش
خدمت ایرنج خان هم عرض کنم که اون تویوتا اریون پول موتور و گیربکسشو میگیره که باعث میشه تو 7ثانیه از 0 برسه به 100 نه مثه یه سری کره ای های 170-80 تومنی بالای 10 ثانیه منتظر بمونی برسی به سرعت 100 و اینکه بنده 1سال و نیم هایلوکس داشتم 2014 که هندلینگش از خیلی از سواریا بهتر بود من نمیدونم شما چجوری میگی چپ میکنه
ضمنا تویوتا پول قوای فنیو استهلاکشو میگیره که واقعا استهلاکش پایینه و طراحیای جدیدشم تقریبا بروز هستن ولی در مورد دزد بازیای ایرتویا کاملا موافقم
1395/7/8
درسته درايران قيمتش بالاست ولي واقعا ارزشش روداره.
1395/7/8
تویوتا،و دیگر هیچ.....
1395/7/8
اگر مدیریت فروش تویوتا در دنیا در دست ایرانیان بود از رتبه اول فروش خودرو در جهان به رتبه آخر تنزل پیدا میکرد . قیمتی که برای این وانت در ایران در نظر گرفتن به حدی پرته که این ماشینو در رده خودروهای لوکس قرار داده انگار نه انگار که این ماشین کاره .
1395/7/8
ممنون از سایت خوبتون
1395/7/8
لعنتی چقدر خوبه...یعنی پول داشتم لحظه ای تو خریدش شگ نمیکردم... داخلش خیلی قشنگه
1395/7/8
از یه چیز این ماشین خوشم نمیاد و اون اینه که دنده کمک یا همون (ترنسفر کیس) مثل قبل به صورت یه سردنده جداگانه نیست.به نظر من اون سردنده جداگانه یه حس قدرت و ابهت خاصی به آدم میده البته لندکروز و پرادوهای جدید هم اینجوری شدن...در ضمن این مدل بیسیک هست اینو از اون دکمه های خالی روی داشبورد میشه فهمید ولی یه نکته مثبتی که شما بهش اشاره نکردین کول باکس هست که بالای محفظه داشبورد نصب شده و توی هوای گرم خیلی به کار آدم میاد.
1395/7/8
اقا نخرین , برادر من خواهر من نخر
ب دو تا دلیل ,هم اینکه ایرتویا با این مدلای کم اپشنی که وارد میکنه و این قیمت گذاری که میکنه واقعا شورشو در اورده , همین کمری های هیبریدیو ببینین داره چقد میخوره روش
دوما خود تویوتا که واقعا داره توهین ب شعور مشتریش میکنه , نه طراحی میکنه نه اپشنه درست حسابی میزاره
البته الان یه سری میان شروع میکنن که وااامصیبتااااااا چرا داری به این کمپانی توهین میکنی ,تو لیاقتت اینه اشغالای ایرانخودرو رو سوار شیو , سواریه تویوتا رو هیچ ماشینی نداره , کیفیت متریال تویوتا رو هیچ کدوم ندارن از اینجور حرفا ...
پیشاپیش جواب دوستانو بدم , شما اگرم میخوای ژاپنی سوار شی بیا برو هوندا بخر , حد اقل وقتی اپشن نداره , اتاقشو سعی میکنه لاکچری بزنه , دوتا تکنولوژِی نوین رو موتورش پیاده میکنه , یا بیا برو میتسوبیشی بخر , حد اقل اینه هم یه کم طراحی میکنه هم اپشن میزاره , مزدا بخر والا چیزی کم نداره از تویوتا
شما بیاین قیمت کمری ها رو از نظر اپشنو موتور با رقیباش مقایسه کن ! اصلا خنده داره بخدا , اون که خوبه شما قیمت آریونو تو بازار ببینین , 180تومن !!! واسه ماشینی که در مقایسه با رقیباش لو اپشن محسوب میشه و سال تولیدشم پایینتره !
البته منکر کیفیت تویوتا نمیشیم ولی هم ایرتویا هم خود کمپانی تویوتا دارن از جوگیر بودن ملت سواستفاده میکنن و ضعیف ترین ورژنای ماشیناشونو با بیشترین قیمت عرضه میکنن , چون مطمن هست یه عده عاشق تویوتا همیشه در صحنه حاضرن !!

البته در مورد هایلوکسم خدمت دوستان افرود سوار و افرود دوست باید عرض کنم وقتی سوار این ماشین میشین یه مقدار کنترل کنید احساساتتونو , چون طبق تجربه ی بنده این ماشین به شدت پتانسیل چپ کردن داره . یادتون نره که وانته نه لندکروز!
در ضمن سر پیچای جاده هم به شدت نا مطمنه ,مراقب باشین
1395/7/8
برادر ؛ کسی که هایلوکس میخره نیاز اصلی و اولیه ش آفرود و کارهای سنگینی است که می خواد با ماشین انجام بده. آپشن زیاد مد نظرش نیست و براش کارآیی ماشین مهمه
ضمنا تویوتا در مدل های 2016 تمام خودروهاش از آپشن های جالب و کاربردی استفاده کرده. مثلا همین هایلوکس برای اولین بار در مدل 2016 نسخه اتوماتیکش عرضه شد و روی
این گیربکس اتوماتیک آپشن های جالبی مثل کروز کنترل نصب گردید. (فرمان سه حالته و سیستم صوتی و مانیتور پیشرفته و خیلی آپشن های دیگه )
تویوتا 90 درصد تمرکز و فعالیتش رو روی کارآیی و کیفیت ماشین هاش متمرکز میکنه . برخلاف خیلی از برندهای دیگه که ممکنه بین 40 تا 60 درصد روی کیفیت تمرکز کنند.
ضمنا اون هوندایی که میگی برند خوبیه اما در بحث استحکام و دوام در برابر تویوتا حرف چندانی برا گفتن نداره. علاوه بر اینکه اصلا وانت در ایران عرضه نمی کنه فقط دو مدل
سواری و کراس اوور داره که ماشین های خوبین (اما نه به خوبی تویوتا)
هایلوکس یک ماشین چند منظوره همه فن حریفه که در هر فصلی از سال و در هر شرایطی و زیر پای هر آدمی (اعم از فرد معمولی یا داعش) که باشه ، هیچوقت دست رد به سینه
راننده ش نمیزنه . چون ماشینیه که تویوتا ساخته .
1395/7/8
استاد لابد دليلي داره كه تويوتا پرفروش ترين برند ژاپني است و دومين توليد كننده بزرگ جهان
1395/7/10
ايرج جان، من از صحبتات متوجه شدم كه ، هر چى بخر تويوتا نخر. !!!
منى كه تويوتا دارم، اگه ماشينم صندلى برقى و سانروف هم نداشت بازم تويوتا رو انتخاب مى كردم.
سانروف كه ديگه حتى به عنوان آپشن هم نيست و ديگه جزو ملحقات بدون استثنا هر ماشينى شده، آپشنى غسر ضروريست، چرا كه يا هوا آفتابه كه بازش كنى آفتاب صاف مى خوره به سرت و اگه بارندگى باشه كه بازم نمى تونى بازش كنى. تازه من هميشه از باز كردن پنجره بيشتر لذت مى برم تا سانروف. براى پز دادن آره ، شيشه ها رو بكش بالا ، سانروف هم باز كن و دستت هم رو هوا بچرخون كه مثلا دارى خيلى لذت مى برى. گرم كن ماشين قبلى ماشينى رو كه داشتم سال تا سال استفاده نمى كردم. گرم كن و سرد كن فرمان كه ديگه بماند.
تويوتا يعنى، كيفيت، دوام و قابليت اطمينان.
Quality. Durability. Reliability (QDR) Toyota
1398/8/16
کاری ندارم قیمت تویوتا تو ایران بالاس ودر اروپا نسبت به ماشین های اروپایی ارزون تره . تویوتا سعی میکنه آپشن های ماشین رو کم کنه و تمرکز خودش رو روی موتور و کیفیت و دوام می زاره شما اگه ماشین پر آپشن می خوای برو ماشین های کره ای یا اروپایی بخر ولی کسی که تویوتا می خره هدف اصلیش آپشن دار بودن خودرو نیست بلکه دوام و کم استهلاک بودن ماشین براش مهمه
موفق باشید
1395/7/8
ايرج نميدونم ماجرا چيه ولي انگار تويوتا يكاريت كرده ها!!!
درمورد كم آپشن بودن و قيمت بالاهم گناه وارد كننده ودولته نه توليد كننده!!!
درمورد طراحي هم انگار نه اين ماشيمو ديدي نه حتي عكس هاشو تماشا كردي پس بنابراين تجربه اي بااين ماشين نداري ودرباره بي تعادي بودن ماشين بولوف ميزني(تعادل هايلوكس رو چه درجاده چه دركوه هيچ ماشيني نداره).
1395/7/8
والا این آفرود که........من بار ها و بار ها با یه پراید از چنین مسیر هایی حالا با سرعت کمتر،ولی عبور کردم!!!!زیر وبند هم مشکلی پیش نیومده خداروشکر
1395/7/8
لندمارک از هر نظر بهتره از این مخصوصا آفرودش
1395/7/8
جان؟؟؟ لندمارک؟؟؟ بابا درسته یه رگی از مزدا تو وجودش هست، ولی خود مزداشم اصلا رقیبی برای تویوتا تو این کلاس محسوب نمیشه. چه برسه به کپی چینی اش؟؟!
1395/7/8
اره خدایی ژاپنی فقط تو ایران میاد اشغاله ،چینی تو امریکا حرف اولو میزنه 😊
1395/7/9
سخن برزگان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1395/7/20
چندوقته تو کاره طراحی جوک هستی
1395/7/23
خیلی خندیدیم مرسی واقعا.!
1395/7/8
نسل قدیمش که کیفیت داخلش افتضاح بود و همش پلاستیگ خشک بود نمی دونم تو این نسل چه فرقی کره
1395/7/8
اتفاقا تنها مشکلش ایمنی ضعیفشه و با کمال تعجب سه ستاره از EURO NCAP داره که برا خودم خیلی تعجب آور بود. تویوتا سه ستاره ! اونم تو سال 2016 واقعا باور نکردنیه. اینم لینکش:
http://www.euroncap.com/en/results/toyota/hilux/25045
1395/7/10
داداش اون هایلوکس استاندارد هست ینی بدون ایربگ و سیستم های کنترلی بروزش
هایلوکس دو تست داره یکی هایلوکس استاندارد یکی هم هایلوکس safety pack که 5ستاره بدست اورده
http://www.euroncap.com/en/results/toyota/hilux/25046
خدمت کوروش عزیزم عرض شود که هایلوکس از نسل قبلش هم با گیربکس اتومات عرضه میشد نه این نسل
1395/8/18
با سلام.جناب شریفی لطفا تست گوزن شمالی هایلوکس رو ببیند. در مقایسه با رقبا متوجه خواهید شد خود شرکت تویوتا در خواست برسی مجدد روی تعادل در حالت ناگهانی تغییر مسیر رو داده در سرعت 60 کیلومتر که به تست گوزن شمالی شهرت داره رو کرده. ضمنا میتونید در اپارت تحت همین نام فیلم رو ببینید.بهر حال هیچ کس منکر خوبی توتوتا هایلوکس نیست اما رقبایی همچون فولکس واگن تاماراگ ویا فورد و شورلت غایبند در بازار ما
1395/7/8
ولي باوجود اينهااي كاش اين ماشين رادرمناظر طبيعي قشلاق تنگ واقع در شهرستان مشگين شهر استان اردبيل تست ميكرديد كه واقعاسعودكردن به تپه هاش جرئت ميجواد چه برسه سقوط كردن!!!!
درضمن بااين كار ميتونستيد پل معلق(طولاني ترين پل معلق خاورميانه واولين پل شيشه اي ايران روهم هم ببينيد).
1395/8/8
داداش داری اشتباه میگیا اینجا درباره خودرو هستش نه اینکه طبیعت رو توصیف کنی یا بگی اینجا خوبخ😂😂😂😂
1395/7/8
واقعاً از عملکرد ایرتویا بیزارم با اینکه عاشق تویوتا هستم و تویوتا رو بینظیر میدونم
برای من قابل درک نیست که چرا ماشینی با این قیمت ESP نداره یا استارت دکمه ای؟؟؟
1395/7/8
نمیدونم چرا اهرم محفظه بار هنوزم مثل 50 سال پیشه، در صورتی که این نسل جدید تو تمام کشورهایی که هایلوکس عرضه میشه از وسط باز میشه،حتی در نسخه پایه !!! این ایرتویا گند همه چیو درآورده،آخه یکی نیست بگه بدبختای گدا گسنه مگه این آپشن (البته کلمه آپشن واسش خیلی خنده داره) چقدر تموم میشه؟! بیاید من پولشو میدم
حتی مزدا وانتای 40 ساله ای که بهمن خودرو تولید میکنه از وسط باز میشه
1395/7/9
خودروبانک دوست داریم ...
1395/7/9
اهل آفرود نبودم هیچوقت ولی این ماشین واسه طبیعت گردیه واقعا نه کار.حداقل تو ایران که با این قیمت اصلا نمیرزه بری بخری باهاش کار کنی.در کل درک نمیکنم کی الان میره پول بده واسه وانت. در کل ماشینه بی نظیریه
1395/7/9
خدایی ماشین خوبیه.
فقط من نمیدونم اینا چرا اینجور کارها میکنند .
رنگ داشبورد قرمزه بعد رنگ تجهیزات الکتریکی و کیلومتر شمار آبیه .
طراحی کیلومتر شمار خوبه اما نه برای رنگ داشبورد قرمز که قرار حس اسپرت بودن رو بده (اما خوبه ).
کیفیت داشبوردش هم اونجورکه از عکس ها معلومه عین پلاستیک 206 هست .
روکش موتور هم نداره . اما دیدن اصل این موتور هم حس خوبی داره .
دریچه های هوا به خوبی طراحی شده اند .
1395/7/9
طراحی ظاهرش ک منو گرفت!! مدلای پایین ترش ک توش خیلی داغون بود اینو نمیدونم ولی یه 2009 بود فک کنم سوار شدم دوبار سرم ب سقف خورد خخخخخخخ
یه سوال میخوام یه شاسی بگیرم برا جاده سورایش خوب باشه خونواده پرجمعیتی هستیم این سورنتو 7نفره واقعا کاربرد داره یانه؟
راستش بین سورنتو2016 و راو4 موندم کدوم بهتره! راهنایی لطفا ممنون
1395/7/10
بین سورنتو و راو4 بهترین گزینه میتسو اوتلندر2016
1395/7/10
لندمارک بخر یا داستر ضرر نمی کنی ده نفرو سوار کن امکاناتشم عالیه
1395/7/10
حتما بد نشستی که سرت خورد به سقف یا شاید روی صندلی وایستادی و سرت به سقف خورد...والا رفیق من با 193 سانت قد هایلوکس داره سرش به سقف نمیخوره...احتمالا قدت بالای 3 متره که سرت به سقف میخوره
1395/7/14
اوتلندر_راو4_هوندا سی آر وی ((اگر میخوای صفر کیلومتر بخری اگر نمیخوای کلا بحث فرق داره))
1395/11/23
خدايي دوتاش لنگه نداره خيلي خوشم اومده از سليقه ات سورنتو خوش تيپ تره
1396/2/19
حتما رو پای کسی نشستی سرت خورده به سقف،من با ۱۸۶ قد سرم کلی فاصله داره،هایلوکس مدل ۲۰۰۹ هستش
1397/10/7
علی اصغر
فقط را فور
1395/7/10
دوست عزيزي كه يكي در ميون نوشتي لند مارك بخر،لند مارك شايد،تاكيد ميكنم شايد ماشين خوبي باشه ولي مقايسه كردنش با هايلوكس يا كلا هر ماشيني از برند تويوتا بي انصافيه،لند مارك در حد خودش خوبه،اصلا در حد و اندازه مقايسه نيست
1395/7/10
انیشتین بخاطر سیستم تعلیق خشک ماشین
1395/7/11
خب مث آدم بگو به خاطر تعلیق خشکش سرت خورد به سقف...البته آدم تو نیسان آبی هم بشینه با این که مثل فرقون خشکه سر آدم به سقف نمیخوره...تو حتما پریدی سرت خورد به سقف
1395/7/11
مقايسه لند مارك با تويوتا هايلوكس!!مگه سنخيتي دارند كه بتونن مقايسه بشن؟؟؟!!!
1395/7/11
سلام من از سال 2007 تا امروز تویوتا سوارم همزمان کمری لندکروز و مدتی هم یاریس داشتم و واقعا از همه چیز تویوتا لذت بردم اما تویوتا هایلوکس اونقدر هم زیبا طراحی نشد حالت چراغ و جلو پنجرش میتونست خیلی زیباتر باشه اما کابینش فوق العاده هست وتویوتا کمری که اطاق جدیدش اصلا زیبا نیست مدل 2007 تا 2012 خیلی زیبا بود امیدوارم مدیران شرکت تویوتا به فکر زیبای باشن تا از هیوندا و رنو عقب نمونن چون واقعا اطاق جدید ارضا نمیکنه منواما در خصوص گزارش شما خوب بود اما واقعا فیلم آفرود شما خنده دار بود
1395/7/18
سلام با این مثلا آفرود سواری آبروی هرچی تویوتا هست رابردید این مسیر را هر سواری پژو و پراید راحت میرود.
1395/7/25
ماشین بدرد بخوریه همه فن حریف
اطمینان -شیک-خدمات
1395/7/25
بالانسر شفت رو درست توصیح دادین ...فقط معمولا در چهارسیلندرهای دوهزار به بالا ، که از خشونت ذاتی بیشتری برخوردارن ...استفاده میکنن
1395/12/12
سلام
این بیشتر تست دریفت تو خاکی بود تا آفرود ، راننده هم فوقولاده فوقولاده بی تجربه بود و گاز بیخور به ماشین میداد
1395/12/16
این ماشین کروز کنترل نداره.گرم کن صندلی نداره.سوختش هم حداقل صدی 11.شتاب اونچنانی هم نداره.نرمی خوبی نداره.عقبش کلا فنر شمش.فقط چون اسمش تویوتاست به اندازه خون پدر و مادر و طایفه شون حساب میکنن و تازه ماشینم زیر 6 ماه تحویل نمیدن.بازار دست دو هم که نداره.چون کسی که 260 میلیون پول داره میره لکسوز 2010 میخره و30 تومنم چکی میده یه مزدا وانت میخره برای کارهای باری.
1396/2/24
خدایی ماشینارو برسی میکنین کارواش نمیبرین قبلش لاقل داخل کابینو یه دستمال بکشین اینقد از نزدیک عکس میگرین:]
1396/5/28
سلام عزیزان
من یه هایلوکس 1994 شاسی بلند دارم
حدود15 ساله دسته منه و تقریبا هفته ای 4 روز روزانه حدود 100 کیلومتر تویه خاکی و مسیرهای افرود حرکت می کنم به جرات میتونم بگم این ماشین با اینکه قدیمیه اما یه شاهکار مهندسیه امکان نداره چرخ این ماشین رو با ماشین های کره ای عوض کنم
1396/6/6
هایلوکس خوبه ولیtacoma یه نسخه افرود داره ارزون ترم هست ولی3500هس ولی قدرتش خوبه
1396/6/7
يه خواهشي از دوستاني كه نظراتشون رو عرض كردن،بكنم،اين ماشين درسته به عنوان ماشين كلر طراحي شده،ولي به خاطره شرايط منحصر به فردي كه داره،براي طبيعت گردي و افرود فوق العاده است،البته افرودي كه مد نظر ما هست،با اين فيلم بالا خيلي متفاوته!!! از نظر استهلاك بي نظيره و هزينه هاي قابل قياس با لندكروز يت اف جي يا سافاري نيست،البته يه سري از دوستان ،متاسفانه با خودرو هاي كره اي مقايسه كردند ،كه منطقيه اگه براي استفاده شهري يا راحتي سرنشينان و اپشن تو اولويت باشه،بله كره اي عا بهتر هستند
1396/10/8
به قول جنوبی ها دو هفتصد
ولی واقعا 200 و اندی میلیون پول پای ماشینی که توی دنیا فقط یه ماشین باربری بیش نیست خیلیه ! واقعا خیلیه !
1397/8/2
تو قسمت رانندگی نوشتید که هایلوکس هایی که وارد کشور ما میشن فاقد قفل دیفرانسیل هستند یعنی دو دفر نیستند.؟؟؟؟اگه این طور باشه که ارزش خرید نداره.
1398/12/6
سلام ميخواستم بدونم آيا صندلي راننده برقي هست؟ و بالا بر و پايين بر داره؟ ممنون ميشم
1400/5/16
سلام.این آفرودنیست
جاده خاکی که پرایدهم می‌تونه بره
معنی افرودنمیدونی..از تویوتا تعریف هاتون انتظار این نداشتم
توهین به آفرود نه تویوتا
1400/11/17
رو دست این ماشین نیست ، نبوده ، و نخواهد بود .