موضوعات داغ

برنامه ریزی بلند مدت چانگان برای حضور در بازار ایران

عکس مطلب اول
بعد از اجرای برجام و مذاکره خودروسازان کشورمان با تولید کنندگان معتبر جهانی این طور تصور می‌شد که سهم چینی‌ها در بازار خودرو ایران محدود شود این در شرایطی است که خودروسازان چینی نگرانی از حضور اروپایی‌ها در بازار ایران ندارند و همچنان سودای افزایش سهم خود در بازار ایران را در سر دارند. در حالی که بسیاری از گمانه‌زنی‌ها این بود که به‌دنبال لغو تحریم‌ها و حضور خودروسازان اروپایی در بازار ایران، چینی‌ها توان رقابت با این خودروسازان را ندارند و محدوده فعالیت آنها در بازار خودرو ایران کاهش یابد، اما هم‌اکنون خودروسازان چینی به‌دلیل تمایل مسوولان خودرویی کشورمان به ادامه این همکاری‌ها نگرانی چندانی بابت قراردادهای جدید خودرویی در ایران ندارد.
به نقل از دنیای اقتصاد، هرچند مشتریان ایرانی به‌دلیل مزیت نسبی قیمت، آپشن‌ و طراحی نسبتا به روز در دوران تحریم به خرید این خودروها گرایش پیدا کردند، اما مهم‌ترین عامل در عدم‌نگرانی چینی‌ها از بازگشت پژو و رنو به صنعت خودرو کشورمان، علاقه مسوولان خودرویی به همکاری با خودروسازان چینی است؛ به‌طوری‌‌که خودروسازان ایرانی در مذاکره با چینی‌ها چالش چندانی در خصوص قیمت و کیفیت با یکدیگر ندارند. در این زمینه یک مدیر ارشد شرکت چانگان در دیدار جمعی از خبرنگاران ایرانی از کارخانه این خودروساز چینی می‌گوید، خودروسازان چینی در مذاکرات خود با خودروسازان ایران در خصوص مباحث قیمتی و سایر موارد مشکلات چندانی ندارند و همه موارد براساس منافع دو طرف تعیین می‌شود. بنابراین به‌نظر می‌رسد که چینی‌ها با توجه به وضعیت فعلی در حال برنامه‌ریزی بلندمدت برای عرضه بیشتر محصولات و کسب سهمی قابل توجه از بازار ایران هستند.
به نقل از دنیای اقتصادف همان‌گونه‌که این مدیر ارشد چانگان نیز تاکید کرد که این شرکت قصد دارد سهم خود در بازار ایران را تا سه سال آینده بین 5 تا 10 درصد افزایش دهد. این موضوع در حالی مطرح می‌شود که یکی از انتقادات جدی به خودروهای چینی، در حوزه مباحث کیفی است؛ به‌طوری‌‌که کیفیت محصولات چینی در بازار ایران در مقایسه با خودروهای اروپایی حرفی برای گفتن ندارد. با وجود این، مدیران خودرویی چینی در پاسخ به انتقادات مطرح شده از ارتقای کیفیت محصولات خود خبر می‌دهند. براین‌اساس به‌نظر می‌رسد که بازار ایران به محل آزمون و خطا برای خودروهای چینی تبدیل شده است. به‌طوری‌‌که خودروسازان چینی ضمن عرضه محصولات خود می‌توانند تولیدات‌شان را در ایران مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/7
سال دیگه اینموقع کسی که این مطلب را میخونه از خنده روده بر میشه چون تا اونموقع خط تولید ماشین بی اصل و نسب چانگان با یکی از برندهای معروف رنو یا نیسان جایگزین شده
بقیه بنجل های چینی مونتاژ داخل هم همین سرنوشت در انتظارشون است
1395/7/7
داداش خواب دیدی خیر باشه.
خط تولید تالسمان در ایران؟؟؟
سر خط تولید کویید پدرمونو دراوردن بعدشم معلوم شد قیمتش میخواد از پژو بیشتر بشه
1395/7/8
بله بله ....معمولا شما شروین نام ها بدلیل اسم بسیار قشنگتون پیش بینی خوبی دارین استاد...با این حساب که شما میفرماین سال دیگه میتونم رنو پنجم با یه بی ام و عوض کنم .ممنونم ازت
1395/7/8
شما دیگه خیلی خوش خیالی کدوم ماشین نیسان یا رنو سایپا به قیمت چانگان می ده؟ اون ها در رده قیمتی خاص خود قرار می گیرند
1395/7/8
به فردایمان هیچ اعتباری نیست، چه به سال آینده! هر وقت گمرک خودرو، که هیچوقت هم نفهمیدیم کی و کجا و چقدرش به کمک صنعت خودروسازی ما اومد، برداشته شد و واردات و خدمات خودرو از انحصاری بودن دراومد اونوقت میشه امیدوار بود که ماشین چینی از دور خارج شه وگرنه با این قیمتهای نجومی فقط گروه خاصی میتونن استفاده کنن که الانش هم میکنن!
1395/7/7
خیلی ماشین خوبی نیست نمیشه معکوس کشید فیلم بررسی شو دیدم خیلی نمی ارزد اگر مدل توربوشارژر سایپا وارد می کرد خیلی عالی بود توربوشارژرش یک موتور 1.5 لیتری با توانایی 174 اسب بخار رو داره
1395/7/7
دوست عزیز هر سه اسب چینی برابر یک اسب اروپایی است. حواست باشه عزیز دل برادر!! از شر لگنهای وطنی خلاص نشده گیر آشغالهای چینی افتادیم و خلاصی از این یکی غیر ممکنه!
1395/7/8
وقتی که بازار رقابتی باشه فقط اونایی می تونن بمونن که توانایی رقابت و جنگیدن داشته باشن