موضوعات داغ

رکورد تک چرخ جهان شکسته شد + فیلم

عکس مطلب اول
جزیره من یا به لاتین Isle of Man که شهرت اصلی آن به خاطر مسابقات موتورسواری مرگ است، با خیابان‌های زیبا و پر پیچ و خم خود تبدیل به یک مکان بکر برای رکوردزنی هم شده است که تاکنون رکوردهای متفاوتی در آن به ثبت رسیده و این اواخر هم مارک هیگینز با یک دستگاه سوبارو WRX STI موفق به شکستن رکورد سرعت متوسط در طول یک مسیر 60 کیلومتری شده بود، اما حالا "دوگی لمپکین" یکی از موتورسواران انگلیسی که در رشته موتورسیکلت تریل (موتورسورای بر روی مانع) فعالیت می‌کند، تک چرخ زنان رکوردی دیگر را در "جزیره من" رقم زده است.
به طور دقیق‌تر، دوگی لمکین با استفاده از موتورسیکلت مسابقه‌ای خود (تریل) موفق شده در "جزیره من" بدون اینکه مسیر رکوردزنی بسته شود، حداکثر 17 دقیقه به صورت تک چرخی مسیری حدودا 60.7 کیلومتری را طی کند تا نام آن در کتاب رکوردهای گینس و در سلسله رکورد‌های "جزیره من" به ثبت برسد.
دلیل خاتمه دادن به روند رکوردزنی هم خستگی دوگی لمکین عنوان شده است.
جهت اطلاع، "جزیرهٔ مَن" با نام لاتین "Isle of Man"، جزیره‌ای با جمعیت حدود ۸۵٬۰۰۰ نفر واقع در دریای ایرلند است که رئیس دولت این کشور ملکه یا پادشاه بریتانیاست، ولی رسماً جزو بریتانیا محسوب نمی‌شود. "جزیرهٔ من" یکی از جزایر نیمه‌ خودمختار در دریای ایرلند به حساب می‌‌آید که از لحاظ جغرافیایی بین بریتانیا و ایرلند واقع شده‌است. این جزیره دارای پارلمان و دولت محلی مستقل است، اما از بسیاری جهات من جمله سیاست خارجی، وابسته به دولت بریتانیاست.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/13
17 دقیقه به صورت تک چرخی مسیری حدودا 60.7 کیلومتری را طی کند! یعنی متوسط سرعت بالای ۲۱۰ کیلومتر!!! فکر نکنم این قدر سرعت داشته!