موضوعات داغ

ژاکت هوای بی ام و، حافظ جان موتورسواران + فیلم

عکس مطلب اول
تولید کننده آلمانی BMW به تازگی از ژاکت‌های ایمنی خود برای حفاظت از جان موتورسیکلت سواران رونمایی کرده است. این ژاکت‌ها با کارکرد مشابه کیسه‌های هوای ایمنی، در زمان حادثه به یاری موتورسیکلت سوار می‌آیند.
همانطور که گفتیم، این سیستم ایمنی کارکرد مشابه کیسه‌های هوای ایمنی اتومبیل دارند، اما با یکسری تغییرات اصولی متناسب با نیازهای موتورسیکلت سواران طراحی شده است. کمی دقیق‌تر بخواهیم بررسی کنیم، ایربگ‌های ایمنی خود ژاکت هستند و مواد منفجره مورد نیاز برای باد کردن آنان هم در پشت کمر سرنشین بر روی ژاکت طراحی شده‌اند که در زمان‌های مورد نیاز با دریافت اطلاعات از سنسورها، کیسه‌های هوا را باد کرده و از صدمات وارده به سرنشین جلوگیری می‌کند.
تکنولوژی بکار رفته در این ژاکت با نام "Alpinestars" شناخته می‌شود که بدون نیاز به هیچگونه سنسور بر روی موتورسیکلت کار خود را انجام می‌دهد، ولی در عوض بر روی خود ژاکت سنسورهایی شتاب سنج نصب شده که با استفاده از یک سری الگوریتم‌های پیچیده، بیشترین میزان خطر را محاسبه می‌کند و سپس برای باد شدن کیسه‌های هوای ایمنی، دستورات لازم را به چاشنی مواد منفجره صادر می‌کند. البته ناگفته نماند که این مواد منفجره به صورت کاملا حرفه‌ای مهار شده است تا فقط انرژی آن در کیسه‌های هوا تخلیه شود و آسیبی به شخص موتور سوار وارد نشود.
این سیستم در حال حاضر تنها بالا تنه موتورسیکلت سوار را تحت پوشش قرار می‌دهد که یکی از اصلی‌ترین نقاط بدن برای حفظ حیات است. اما همچنان چالشی جدی برای پایین تنه وجود دارد که هنوز راهکاری برای حفاطت از آن ترتیب داده نشده است، مگر اینکه بخواهید هزینه بسیار زیادی برای خرید لباس‌های مسابقه‌ای (استفاده شده در مسابقات Moto GP ) را پرداخت کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد