موضوعات داغ

شاسی بلند EQ، سورپرایز مرسدس بنز در پاریس

عکس مطلب اول
پیش از شروع بکار نمایشگاه بین المللی پاریس 2016، معمولا شرکت‌های خودروسازی در قالب پیش نمایش‌های گرافیکی یا معرفی‌های آنلاین برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند که در این میان کمپانی خودروسازی مرسدس بنز هم به طور آنلاین به معرفی اسپرت رودستر AMG GT C پرداخته بود، ولی علاوه بر حضور این ماشین رودستر در نمایشگاه پاریس، یک شاسی بلند کانسپت هم بر روی سکوی معرفی مرسدس بنز رفت که به طور کاملا غالفگیرانه، تمامی تماشاچیان حاضر در نمایشگاه پاریس 2016 را به وجد آورد.
شاسی بلند جدید مرسدس بنز که با منحنی‌های زیاد و یک ظاهر کاملا آینده نگرانه طراحی شده است، در شناسامه مرسدس بنز با نام EQ شناخته می‌شود که بنابر اظهارات حاشیه‌ای مرسدس بنز و همچنین تاکید وبسایت‌های منبع در مورد این ماشین، به نظر می‌رسد که از 10 سال آینده شاهد فعالیت این محصول به جای سری شاسی بلندهای GLC باشیم. به هرحال این ماشین با یکسری الگوهای طراحی بسیار پیشرفته به نمایشگاه بین المللی پاریس آورده شده که بخشی از آن‌ها شامل برف پاکن‌های پنهان، استفاده از دوربین به جای آینه‌های بغل معمولی، حذف دستگیره‌های سنتی، جلوپنجره بدون درز شیشه‌ای به همراه LEDهای روشنایی، سقفی شیب دار پانوراما (شیشه‌ای)، رینگ‌های بزرگ 21 اینچی و... می‌شود که در صورت توسعه و نزدیک شدن به مرحله تولید، انتظار می‌رود برخی از این ویژگی‌ها متحمل تغییراتی اندک شود و صد در صد رینگ و لاستیک‌های کوچک‌تری بر روی چرخ‌های آن سوار شود.
این ماشین همانطور که انتظار می‌رفت، برای آیندگان با یک سیستم رانشی تمام الکتریکی انجام وظیفه خواهد کرد که متشکل از 2 موتور الکتریکی قدرتمند است. با نصب یک موتور بر روی محور جلو و همچنین نصب دیگر موتور بر روی محور عقب، حداکثر قدرتی 400 اسب بخاری و گشتاوری 700 نیوتن متری به هر چهارچرخ ماشین ارسال می‌شود تا بدون ذکر حداکثر سرعت ماشین، شاهد شتاب صفر تا صد کمتر از 5 ثانیه‌ای از سوی مرسدس بنز EQ باشیم.
نیروی مورد نیاز این دو موتور هم از سوی مجموعه باتری‌های 300 کیلووات ساعتی تامین می‌شود که تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها می‌توان مسافتی حدودا 500 کیلومتری را طی کند. درست است که محدوده حرکتی این شاسی بلند تاحدودی دور از انتظار است، ولی می‌‌توان با استفاده از شارژر سریع مرسدس بنز در عرض تنها 5 دقیقه، تقریبا یک پنجم ظرفیت باتری‌ها را پر کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/22
افتضاحه
1396/7/8
خیلی باحاله. دمش گرم