موضوعات داغ

نمایشگاه خودروی تبریز شلوغ‌تر از همیشه برپا شد + گالری عکس

عکس مطلب اول
نمایشگاه خودروی تبریز با حضور خودروسازان، وارد کنندگان خودرو و همچنین قطعه سازان بزرگ و کوچک درحالی کار خود را آغاز کرد که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی داخلی، یعنی گروه خودروسازی سایپا در این نمایشگاه غیبت داشت و تنها شرکت‌های زیرمجموعه آن همچون پارس خودرو و زامیاد به طور محدود در این نمایشگاه حضور داشتند.
نمایشگاه امسال خودروی تبریز از 7 مهرماه کار خود را آغاز کرده است و همانند سال‌های گذشته، حتی نیم ساعت قبل از شروع بکار رسمی نمایشگاه هم شاهد نیمه تمام ماندن برخی از غرفه‌های شرکت کنندگان بوده ایم، اما مهم نیت کار و نشان دادن محصولات جدید به مشتریان است که با فاکتورگیری غیبت سایپا، تقریبا تمام و کمال برگزار شد.

ایران خودرو

اولین غرفه نمایشگاه را تبریزی‌ها به گروه صنعتی ایرانخودرو داده بودند تا در آن محصولات جدید پژو به نمایش گذاشته شود. سدان پژو 301، کراس اوور 2008 و هاچ بک 208محصولاتی هستند که با حاصل شدن توافق میان پژو فرانسه و ایرانخودرو به بازار کشور عظیمت کرده‌اند. در این میان پژو 301 با پیشرانه‌ای 1.6 لیتری 115 اسب بخاری با گشتاور 150 نیوتن متری و همچنین پژو 2008 و هاچ بک 208 به صورت مشترک با پیشرانه‌ای 1.6 لیتری 120 اسب بخاری به بازار کشور سفر کرده‌اند که گشتاور آنان بر روی 160 نیوتن متر نوسان می‌کند. در کنار شیرهای جدید بازار، دیگر محصولات ایرانخودرو هم به نمایش گذاشته شد.

بی وای دی

بعد از غرفه ایرانخودرو، به شرکت نو ظهور صنعت خودروسازی کشور، یعنی کارمانیا واگذار شده که با هیجانی بسیار بالا، مراسم رونمایی از مینی ون الکتریکی بی وای دی E6 را برای تبریزی‌ها برگزار کرده است. این ون 4560 میلی متری، در باطن خود از پیشرانه‌ای محرک تمام الکتریکی از نوع مگنتی سود می‌برد که باطری‌های 61.4 کیلووات برساعتی آن توانایی تولید قدرتی 121 اسب بخاری در کنار ماکزیمم گشتاوری 450 نیوتن متری را دارد. مصرف موتورهای الکتریکی و مقدار انرژی کشیده شده از باطری‌ها نیز حدود 19.5 کیلووات در هر صد کیلومتر اعلام شده که می‌توان در جاده‌های شهری حدود 400 کیلومتر بدون شارژ مجدد با آن رانندگی کرد. مدت زمان شارژ باطری‌ها با شارژر سریع 30 کیلووات ساعتی هم حدود 2 ساعت اعلام شده است و این در حالیست که برای شارژ کامل باتری‌ها با ولتاژ استاندارد، مابین 8 الی 9 ساعت زمان نیاز است.

ام جی

در همسایگی کارمانیا هم ام‌ جی پارس، شریک ایرانی "سایک موتور چین" قرار داشت که با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک به تولید و مونتاژ ام جی 360 در کشور مشغول خواهد شد، به همین منظور در کنار دو مدل ام جی GT و یک دستگاه ام جی 550 پلاگین هیبریدی، یک دستگاه ام جی 360 هم در غرفه "ام جی پارس موتور" به نمایش گذاشته شده بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد تولید این خودرو و مشخصات ام جی 360 به صفحه تولید ام جی 360 بروید.

مدیران خودرو

عجیب‌ترین و البته جالب ترین شرکت کننده در نمایشگاه تبریز هم در سالن شهریار و در غرفه مدیران خودرو حضور داشت. یک دستگاه ام وی ام X33 جدید با یک نقاشی متفاوت و چشم نواز که بیشترین عکاس را به سمت خود جذب کرده بود و دیگر محصولات مدیران خودرو در مجاورت خود را به حاشیه برده بود، اما در این میان تنها لندروور چینی مدیران خودرو یعنی تیگو 5 تاحدودی خودنمایی می‌کرد.

آرین موتور

در کنار مدیران خودرو هم دو شرکت رامک خودرو و آرین موتور قرار داشتند که به ترتیب محصولات مختلف سانگ یانگ موتورز کره جنوبی و میتسوبیشی ژاپن را به نمایش گذاشته بودند، اما کم فروغ‌ترین غرفه را برخلاف اسم و رسم شرکت، می‌توان برای کرمان موتور توصیف کرد که تنها چند مدل محدود از محصولات خود را به نمایشگاه تبریز آورده بود. البته به نظر می رسد با شروع تولید دو محصول از هیوندای روی خط تولید کرمان موتور، به زودی شاهد آتش بازی این شرکت در بازار خواهید بود.

نمایشگاه خودروی تبریز

سالن گوشه نمایشگاه هم به یکی از موفق‌ترین سنگین سازان کشور، یعنی شرکت ماموت اختصاص داده شده بود که عقاب‌های R560 اسکانیا و همچنین تریلرهای تولیدی خود را در معرض دید حضار نمایشگاه قرار داده بود.
یکی دیگر از جاذبه‌های امسال تبریز، حضور شرکت فرانسوی PGO برای اولین بار در این نمایشگاه بود که خودروهای دست ساز کلاسیک و اسپرت دونفره خود را برای علاقه مندان ایرانی به نمایش گذاشته بود. خودروهایی ساخته شده از کامپوزیت (در بدنه) که با کمتر از 400 میلیون تومان می‌توان صاحب یکی از آنان شد.
برای قطعه سازان کشور هم سالنی جداگانه در نظر گرفته شده و مخاطبان خاص خود را داشتند و همچنین برخی از واردکنندگان خودرو اعم از آسان موتور، بیرون از سالن نمایشگاه برای خود غرفه‌ای برپا کرده بودند تا به نمایش محصولات جدیدشان بپردازند.

نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/13
در جمله «به بازار کشور عظیمت کرده‌اند.»عزیمت اینگونه نوشته می شود.
1395/7/14
یه سوال ...
این 208 که اینجاست دو در GTI توربو هستش
خب
حالا اینو مونتاژ می کنن یا مثل 206 چهاردر موتور ضعیف مسخره رو؟
اگه نمیخوان اینو عرضه کنن پس چرا تو همه نمایشگاه ها GTI دو در میارن؟
1395/7/13
این شاسی بلند آخریه RX5 قیمتش چنده؟
نوشته موتور 2 لیتر توربو شارژ 230 اسب بخار!!
مال چه شرکتیه؟؟
1395/7/14
با توجه به تم دكوراسيونش احتمالا بايد MG باشه.
1395/7/13
این ام وی ام ایکس 33 به زور می خواد جلب توجه کنه
جوجه اردک زشت .
1395/7/13
هه نمایشگاه پاریسو ببین نمایشگاه ایرانو بببین. همش یه مشت اشغال چینی رو ریختن توش. چهارتا اشغالتر فرانسوی هم توشه. دوتا ژاپنی هم کلا داره که اونا هم بدترین ماشیناشونو میارن ایران.
1395/7/13
بنظر میرسه saic motor میخواد بازار ایران قبضه کنه..
1395/7/14
بابا اون ٢٠٨ gti رو چقدر نمايش مي ديد اوني شما مي خوايد به مردم بديد ٢٠٨ معموليه
1395/7/14
اینطور که معلومه ام جی (سایک) سخت در اندیشه تسخیر بازار ایرانه.
خداییش هم از چینی های موجود در بازار یه سرو گردن بالاتره. بیخود نیست که طراحی انگلیسی پشتشه. از نظر کیفیت هم که تقریباً با کره ایها برابره!
دوستان منتقد و مخالف، نگید اینم یه چینیه مثه بقیه. سایت اصلا با جک و لیوان و ام وی ام قابل مقایسه نیست.
برید حجم تولید سالانه و شرکای شرکت سایک رو ببینید، بعد ازم انتقاد کنید.
مطمئناً اون شرکا از بنده و شما بیشتر سرشون میشه که وارد شراکت شدن.
1395/7/14
کاملا درسته دوستان اگه یه تحقیق ساده هم بکنن میفهمن که همین ssang young کره هم تا چند وقت پیش زیر مجموعه ی سایک موتور بوده و به تازگی از اون جدا شده
1395/7/14
شرکت کرمان موتور در نمایشگاه حضور نداشته یا عدم پوشش شما دلیل دیگه ای داره؟
1395/7/14
کرمان موتور بود و کلا سه تا ماشین همیشگی رو داشت و تنها تغییرش لیفان ایکس شصت سی وی تی بود
1395/7/14
سلام و عرض خسته نباشید به گروه پر قدرت خودرو بانک
من یک گلایه داشتم از این که چرا ازنمایشگاه خودرو بین المللی ارومیه گزارش تهیه نکردین که شهریور ماه بود چرا از دیگر نمایشگاه ها مانند تبریز و شیراز و مشهد و ... گزارش تهیه میکنین .
1395/7/14
بنظر میرسه سایک خیلی هوشمندانه محصولاتشو داره بین مدیا موتورز و شرکت تازه تاسیس پارس ام جی تقسیم میکنه تا هم از صنعت مونتاژ سود ببره و هم صادرات مستقیم...
1395/7/14
من ماشین برقی میخوام
مرگ بر ماشین سوخت فسیلی
1395/7/15
لطفا اگه خسته میشین مقاله تهیه نکنین این چه کاریه وقتی شما حوصله ندارین اسم همه ی ماشینای اونجارو بگین ...من خودم نمایشگاه تبریز رفتم شما اسم خیلی از ماشینایی که اونجا بودن رو نگفتین متاسفانه و نه از غرفه کرمان موتور حرف زدین نه اسم ماشینایی مثه هایما که واقعا ماشین خوبیه و من خودم با این ماشین رفتم نمایشگاه رو اوردین اگه واقعا نمیتونین و از عهئه همین کار ساده هم برنمیاین تمومش کنین پون همه ی کار شما شده طرفداری از یک جبهه خاص.
1395/7/16
سلام . آقا محسن اگه ممکنه یه مقاله راجع به اون ام جی سبز رنگه Roewe هم بنویسین و برای خواننده ها معرفیش کنین . لطفا . مرسی
1395/7/17
راستی این لوگوی ام جی تغییر کرده؟