موضوعات داغ

افزایش قیمت خودروها در پی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

عکس مطلب اول
خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، باعث ایجاد رکود در ارزش پوند و در ادامه منجر به افزایش قیمت برخی خودروهای تولیدی در بازار بریتانیا شده است.
براساس گزارشات بدست آمده، برخی از شرکت‌های فعال در حوضه خودروسازی از جمله فورد، واکسهال، نیسان که در بازار بریتانیا اقدام به مونتاژ و تولید خودرو می‌کنند، به دلیل رکود حاکم بر ارزش پوند در برابر ارزش یورو اقدام به افزایش چند درصدی قیمت‌های خود کرده‌اند تا ارزش محصولاتشان با بازارهای بین المللی مطابقت داشته باشد.
از این بابت، مدیرعامل اروپایی جنرال موتورز یعنی "توماس نیومن" تایید کرده که محصولات واکسهال برمبنای سقوط ارزش پوند بریتانیا، حداقل 2 درصد افزایش قیمت را تجربه خواهند کرد تا در ادامه دید که چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد.
در ماه سپتامبر هم شرکت خودروسازی فورد اقدام به افزایش 1.5 درصدی قیمت محصولاتش کرده است، در حالی که شرکت خودروسازی پژو در ماه اوت قیمت‌های خود را تا 2 درصد افزایش داده است.
پیرو افزایش قیمت‌ها در بازار بریتانیا، گیوم کارتیه رئیس فروش و بازاریابی نیسان در اروپا هم برای محصولاتش برنامه افزایش قیمت 1.5 الی 2 درصدی را ترتیب داده است که از اوایل ماه آینده میلادی اجرایی خواهد شد. علاوه بر این‌ها، گفته می‌شود دو شرکت خودروسازی هوندا و سوزوکی هم در نظر دارند قیمت محصولاتشان را در بازار بریتانیا افزایش دهند، ولی فعلا درصدی برای این کار تعیین نکرده‌اند.
انگلستان دومین بازار بزرگ اروپا برای اتومبیل‌های جدید است، بنابراین به نظر می‌رسد نوسانات نرخ ارز بریتانیا تاثیرات اجتناب ناپذیر و قابل توجهی در فروش و عرضه محصولات شرکت‌های خودروسازی حاضر در این کشور خواهد گذاشت.
جهت اطلاع، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که اغلب به برگزیت (Brexit) مخفف می‌شود، هدفی سیاسی است که از سوی افراد، گروه‌های مدافع و احزاب سیاسی در بریتانیا از زمان پیوستن آن به اتحادیه اروپا در سال ۱۹۷۳ شکل گرفته می‌شود. در همه پرسی که در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ در بریتانیا انجام شد، بیش از ۱۷ میلیون نفر به عدم حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا رأی دادند و در مقابل بیش از ۱۶ میلیون نفر به ماندن در اتحادیه اروپا رأی دادند که در انتها جنبش برگزیت به موفقیت رسید. برخی صاحب ‌نظران رخدادهایی نظیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را ناشی از فراگیر شدن نئوناسیونالیسم در آن کشور می‌دانند که می‌تواند در بازار ارز، انرژی، فلزات گران‌بها (طلا و...)، کالاهای مختلف، شاخص‌های بورس و... تأثیرات مهمی بگذارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/19
خدارو شکر یه بهانه واقعی واسه گرون کردن خودرو..... باورکنید تو سپاه یزید این کارها رو نمی کردن که وزارت صنایع می کنه