موضوعات داغ

مقایسه بلند مدت رنو کولیوس و تویوتا راو 4

8 تیر 1395
عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده و عکاس

Author: Seyed Mohsen Ashraf Aletaha

2016-June-28

بازار شاسی بلندها آنچنان داغ شده که اگر قصد خرید خودرویی داشته باشید، فاکتور "شاسی بلند" بودن خود به عنوان یکی از مهم ترین عوامل می تواند تعیین کننده باشد و کار تا آنجایی پیش رفته که حتی چینی های زیادی پا به این رقابت گذاشته و هر روز خبر ورود یک قد بلند دیگر به بازار از گوشه و کنار شنیده می شود.

در این بین هستند شرکت های معتبری که از دیرباز در این سگمنت حضور داشته و برای خود اسم و رسمی دارند و در بازارهای جهانی نیز معروف و شناخته شده اند اما در بازار داخل داستان دیگری در جریان است. کره ای ها آنچنان تاخت و تاز می کنند که فرصتی برای نفس کشیدن دیگر رقیبان باقی نمانده و شاید تنها تویوتا توانسته به جنگ این دو برود و با فروشی خوب و چهره ای مناسب پرچم ژاپنی ها را بالا نگه دارد. البته این روند عجیب و سلیقه متفاوت ایرانی چیزی از لیاقت های دیگر رقیبان کم نمی کند و مطمئناً خودرو دوستان ارزش و تفاوت خودروهایی مانند میتسوبیشی ASX و یا سوبارو فارستر را به خوبی می دانند که مطمئناً شرکت های عرضه کننده این برندها از مقصران اصلی این داستان و پنهان ماندن این برندها هستند.

یکی از خودروهایی که متاسفانه با تمام شایستگی ها به دلیل عرضه بسیار نامناسب و قیمت گذاری های اشتباه باعث تباه شدنش شد، رنو کولیوس است. خودروی اروپایی با کیفیتی که با همکاری نیسان ساخته شده و شاید از نظر فنی و ریزه کاری های طراحی چیزی از خودروهای 200 میلیونی کم نداشته باشد.

خوشبختانه در چند ماه گذشته این امکان برای من وجود داشت تا در مدت زمانی نسبتاً طولانی دو خودروی رنو کولیوس و تویوتا راو 4 را در اختیار داشته باشم و به صورت ریزبینانه و بلندمدت توانستم این دو را تست و مقایسه کنم. در این زمان و در خیلی از مواقع تفاوت هایی نمایان شد که بسیار جالب بود و به نظر رسید مقایسه و بیان تفاوت های این دو می تواند شنیدنی و جالب باشد.

مطمئناً در این تست موارد کلی بیان شده و معرفی کاملی از این دو خواهم داشت اما در راستای تجربه ای که داشتم قصد دارم موارد ریز و درشتی را در طی استفاده از این دو بیان کنم که شاید برای کسانی که قصد دارند یکی از آنها را برای استفاده شخصی و روزمره انتخاب کنند جالب و مهم است.

صد البته تفاوت قیمت این دو (در مدل فول) در بازار آزاد نزدیک 50 میلیون تومان است و شاید بودجه در نظر گرفته شده اصلاً این دو را در کنار هم قرار ندهد ولی اگر کره ای های خوش فروش را کنار بگذاریم، این دو می توانند نمایانگر جنگ و رقابت شرق و غرب در سگمنت شاسی بلندهای متوسط شهری باشند. از یک طرف راو 4 با پشتوانه قدرتمند تویوتا و کیفیت ناب ژاپنی و از طرفی دیگر رنو کولیوس ناکام با هزار ناگفته پنهان و قلب تپنده نیسان.

معرفی اجمالی دو طرف

از یک طرف راو 4 قرار دارد. خودرویی که در یک فیلم به صورت کاملی به آن پرداخته ایم و اگر تا به حال آن را مشاهده نکرده اید، فیلم تست و بررسی تویوتا راو 4 را از دست ندهید. البته در آن تست به صورت مختصری به قضیه آفرود پرداخته شد که ناشی از شرایط محدود برای این تست بود وگرنه تیم های قدرتمندی در زمینه آفرود در اختیار داشتیم که می شد تست های سنگین آفرودی از آن گرفت. بگذریم! راو 4 نسل گذشته آنچنان نتوانست خود را نشان دهد اما حال با ورود نسل جدید راو 4 به بازار چنان فروش خوبی داشته که می توان آن را به عنوان یکی از موفق ترین محصولات تویوتا در ایران نامید. چهره خشن و جدی در جلو، موتور 2.5 لیتری قدرتمند، کیفیت بسیار بالا تویوتا و خدمات پس از فروش و عرضه بسیار مناسب عواملی بودند که توانست راو 4 را به این موفقیت برساند.

البته مواردی نیز در این خودرو آنچنان عامه پسند نیستند. ابتدا چهره عقب راو 4 که از همان ابتدا بسیاری آن را زشت نامیدند ولی باید قبول کرد که رفته رفته چشم ها به آن عادت کرد و طراحی متفاوت آن به دل خیلی ها نشست. دوم طراحی بسیار ساده داشبورد بود که بسیاری از افراد مخصوصاً کسانی که خودروهای کره ای را در نظر داشتند از آن ایراد گرفتند. به وضوح طراحی داشبورد تویوتا راو 4 بیشتر با هدف ارگونومی بودن و بهترین و بهینه ترین حالت برای استفاده طراحی شده و بعد به دنبال قرتی(!) بازی هایی رفته که بعضی(!) خودروهای بازار به زور آن ها فروش می کنند.

لازم به ذکر است که در تصاویر زیر خودروی راو 4 دارای گارد جلو و رکاب های کناری است و این موارد توسط صاحب خودرو روی آن نصب شده و به صورت استاندارد چنین امکاناتی ندارد.

به تازگی فیس لیفت راو 4 نیز به بازار آمده و قیمت آن نیز به بیش از 230 میلیون تومان رسیده است. قیمتی که فراتر از سانتافه خوش فروش است ولی به نظر می رسد با توجه به چهره جدیدتر و استقبال بازار از برند تویوتا کماکان کششی برای فروش با این برچسب قیمتی نیز وجود داشته باشد.

به سراغ نماینده غربی می رویم. شاید زیاد احتیاج به صحبت در مورد راو 4 نباشد و اکثراً آن را به خوبی می شناسند ولی در مورد رنو کولیوس بیشتر جای صحبت است. خودرویی که با ناکامی به حیات خود ادامه می دهد و تا به حال چند باری بین نگین خودرو و پارس خودرو دست به دست شده است. رنو کولیوس اولین تجربه رنو در این سگمنت است و ساخت آن به عهده نیسان بوده است.

قطعاً خودرو دوستان و اهل مطالعه می دانند که رنو برخلاف صحبت هایی که بین مردم رواج دارد، شرکتی معتبر است و قطعاً خودروسازی که بتواند در مسابقات فرمول 1 شرکت کند از سطح بالایی از تکنولوژی برخوردار است و جالب است بدانید که این شرکت تا به حال توانسته بیشترین جوایز خودروی سال اروپا را از آن خود کند. حال اینکه این برند در ایران با نام تندر شناخته می شود و تنها از رنو همین داچیای مکعبی را می شناسیم داستانی طولانی دارد.

کولیوس از نظر چهره و بیشتر در نمای جلو اوضاع خوبی ندارد. مخصوصاً در بازاری که سر را به هر طرف بچرخانی یک اسپورتیج خوش استیل سبز شده است. نمای عقب آن محافظه کارانه و خوب طراحی شده و در نمای کنار بسیار ساده ولی رینگ های 18 اینچی کرومی بسیار زیبایی دارد. اما طراحی داخلی رنو بسیار زیبا تر از خارج آن است. همه چیز سر جایش قرار گرفته و داشبورد میانی ساده و شکیل طراحی شده و شاید در آن احساس می کنید که در فضایی بسیار دل باز و جادار قرار دارید. جالب است بدانید که کولیوس روی همان پلتفرم نیسان قشقایی پیاده شده و موتور آن نیز توسط نیسان ساخته شده و اگر قاب روی موتور را بردارید نام نیسان را خواهید دید.

از ابتدای ورود کولیوس، واردات این خودرو توسط نگین خودرو انجام شد که در آن زمان چهره آن این چنین نبود. بعد برای مدتی بیش از یک سال واردات آن به صورت 800 دستگاه محدود در سال به پارس خودرو داده شد و زمزمه هایی برای ورود آن به خط تولید به گوش می رسید اما هیچ وقت این اتفاق نیفتاد و قیمت آن که در ابتدا حدود 168 میلیون تومان بود به 178 میلیون تومان رسید و خود پارس خودرو نیز علاقه زیادی به تبلیغ این خودرو برای فروش از خود نشان نداد. اما در تابستان سال گذشته بود که دوباره واردات آن به نگین خودرو بازگردانده شد و در اقدامی عجیب قیمت آن به 159 میلیون تومان کاهش یافت آن هم در 1 هفته! اتفاقی که برای چند محصول دیگر سایپا نیز در همان زمان افتاد و سوالی را در اذهان عمومی ایجاد کرد که چطور می شود یک خودرو در دو شرکت با این اختلاف قیمت آن هم در چند روز به فروش برسند؟ پس یا پارس خودرو گران می فروخته یا نگین خودرو آتش به مالش زده است! تا کار به جاهای باریک نکشیده از این موضوع نیز می گذریم!

در تمام طول مدت عرضه کولیوس، این خودرو نتوانست آنطورکه شایسته است به فروش خوبی دست پیدا کند و با آنکه رفته رفته این فرانسوی شناخته تر شده و بر تعداد آن در خیابان ها افزایش می یابد اما هنوز به عنوان یک شاسی بلند اروپایی 150 میلیونی جایگاه خود را بدست نیاورده است.

مقایسه مشخصات فنی

از نظر فنی و پیشرانه نصب شده این دو شاسی بلند بسیار شبیه به یکدیگر هستند. هر دو موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری روی آنها نصب شده که در کولیوس دقیقاً 2488 سی سی و در راو 4 دقیقاً 2494 سی سی حجم دارد. توان تولیدی هر دو خودرو نیز بسیار شبیه به یکدیگر هستند و کولیوس می تواند حداکثر 226 نیوتن متر و 170 اسب بخار را تولید کند و راو 4 می تواند حداکثر 233 نیوتن متر و 176 اسب بخار را تولید کند. البته از نظر کیفیتی باید گفت که هر دو موتور حرف های زیادی برای گفتن دارند. از یک طرف بر روی کولیوس پیشرانه ساخته شده توسط نیسان نصب شده و در طرف دیگر موتورهای با کیفیت تویوتا قرار گرفته. البته جدا از بحث کیفیت و ماندگاری بالای تویوتا باید اذعان کنیم که نیسان از نظر تولید موتور بسیار قدرتمند است و این موضوع را می توان از محصول نیسان Skyline به راحتی متوجه شد.

با تمام این شباهت ها اگر سوار دو خودرو شوید و شروع به رانندگی کنید با دو خودروی کاملاً مختلف با روحیاتی متفاوت روبرو خواهید شد و این موضوع بیشتر به گیربکس آنها بر می گردد. رنو کولیوس دارای گیربکس CVT است، گیربکسی که در حقیقت دنده ای در آن وجود ندارد و وضعیت شتاب گیری و حرکتی آن زمین تا آسمان با گیربکس 6 سرعته تویوتا متفاوت است.

در گیربکس های CVT درست است که با نگه داشتن گشتاور شما در بهینه ترین حالت از خودروی خود خروجی می گیرید و از نظر مصرف سوخت نیز بهینه تر از مدل های دیگر است اما موضوعی که در این گیربکس فراموش شده لذت رانندگی است. شاید اگر همین معکوس دادن ها و تعویض دنده ها را از شما بگیرند، تازه متوجه می شوید که چه نعمتی را از دست داده اید!

البته این نظر شخصی است و باید گفت که اگر اهل رانندگی های پر شتاب و سبقت گرفتن نیستید و در مقابل به دنبال بهینه مصرف شدن سوخت داخل باک خودرویتان هستید، گیربکس CVT بسیار گزینه مناسبی است. اما به شخصه ترجیح می دهم که خودرویم گیربکس 6 سرعته داشته باشد تا CVT، هر چقدر هم بهینه باشد!

موضوع دیگر قابل اشاره این است که اگر در همین گیربکس CVT حالت تعویض دنده ها را به صورت دستی بگذارید، خودرو از این رو به آن رو می شود و اگر چه دنده ها به صورت فرض شده برای راننده تعیین شده و در حقیقت دنده ای در گیربکس وجود ندارد، اما باز هم لذت در اختیار داشتن تمامی نیروی تولید شده زیر دستان راننده لذتی جداگانه دارد و راضی کننده خواهد بود.

مقایسه سطح تجهیزات

از نظر سطح تجهیزات باید گفت که هر کدام دارای امکانات مشابه و یا مختصی هستند ولی اینجا قصد نداریم به لیست کردن تجهیزات قابل نصب بپردازیم و تنها به آنهایی اشاره می کنیم که دارای وجه تمایز هستند و یا فقدان آن تعجب آور بوده است.

در کل باید گفت که رنو کولیوس از نظر سطح امکانات خودرویی کامل تر نسبت به تویوتا راو 4 است اگرچه قیمت آن ارزان تر است. به طور مثال سقف کولیوس پانوراما است و این آپشن در هیچ یک از تیپ های راو 4 قابل نصب هم نمی باشد. یا ساب ووفر کولیوس به صورت هنرمندانه ای در صندوق عقب و بر روی زاپاس طراحی شده و باعث شده هم از سیستم صوتی Bose لذت ببرید و هم برخلاف خودروهایی مانند میتسوبیشی ASX یا کیا اسپورتیج ساب ووفر باعث نشود فضای بار شما کمتر شود.

اگرچه این سیستم Bose بسیار قدرتمند است اما هیچ صفحه نمایشی روی آن نصب نشده است و به جای کلید های کنترلی وسط کنسول این صفحه نمایش یک جای خالی تعبیه شده است البته مدل های قدیمی وارد شده توسط نگین خودرو این آپشن را داشت ولی فعلاً خبری از آن نیست و نصب آن حدود 1 میلیون تومان برای شما آب می خورد.

همچنین ترمز پارک کولیوس برقی و خودکار است و چراغ های جلوی آن به صورت گردشی است (البته مکانیزم کار کردن آن کمی متفاوت است) و آینه های جانبی به صورت برقی بسته می شوند. و یا در کولیوس سیستم Blind Spot وجود دارد و چراغی نارنجی رنگ در داخل خودرو وجود خودرویی در ناحیه دید کور راننده را گوشزد می کند، سیستمی که در تویوتا دیده نمی شود.

در مقابل درب صندوق عقب تویوتا راو 4 برقی است و روی آن صفحه نمایش لمسی نصب می شود (نمونه مورد آزمایش ما با نمونه های فابریک شرکت متفاوت است) اما نه تنها ترمز پارک آن برقی نیست بلکه آینه های جانبی به صورت دستی جمع می شوند (در مدل 2016 فیس لیفت این آپشن اضافه شده است و به صورت برقی جمع می شوند).

یک موضوع را باید اذعان کرد که اگرچه تویوتا راو 4 از نظر سطح تجهیزات در رده پایین ترین از رقیب خود آن هم با 50 میلیون اختلاف قیمت است اما هیچ گاه و در هیچ رده ای تویوتا به دنبال پر کردن لیست آپشن های خود نبوده و همواره از این جهت از رقبای کره ای و بعضاً هم وطنی خود پایین تر است اما در عوض تمرکز خود را روی کیفیت و ماندگاری خودروهای تولیدی گذاشته که در این امر موفق هم بوده و شاید اگر به دنبال آپشن های رنگارنگ و دکمه های برقی مختلف هستید، هیچ گاه نباید سراغ یک تویوتا بروید.

تفاوت هایی در استفاده بلند مدت

همانطورکه گفته شد این امکان وجود داشت که هر دو خودرو را در مدت زمان نسبتاً طولانی به عنوان استفاده روزمره تست کردم و در هر خودرو نقاط قوت و ضعف زیادی بکار رفته است که می تواند برای راننده و استفاده خانوادگی مفید و یا روی اعصاب(!) باشد. ممکن است گفتن هر نکته حتی ریزبینانه برای عموم کسل کننده باشد اما برای کسانی که قصد دارند حتی یکی از این دو را برای استفاده شخصی و خانوادگی خریداری کنند مفید خواهد بود.

در این قسمت در چند شماره تفاوت هایی را اشاره خواهم کرد که در یکی وجود داشت و کاربردی بود ولی در دیگر با عملکردی متفاوت و یا حتی فقدان آن صاحب خودرو را از استفاده چنین امکاناتی محروم کرده بود.

1.پارکینگ منزل ما همانند بسیاری از پارکینگ آپارتمان های قد کشیده شهر تهران، تنگ و باریک است و مجبورم خودرو را از عقب کامل به دیوار بچسبانم تا دیگر همسایه ها نیز بتوانند از پارکینگ استفاده کنند و سقف نیز کوتاه است. با این شرایط حتی وقتی رنو کولیوس را کاملاً به دیوار می چسباندم به دلیل اینکه درب صندوق همانند تویوتا لندکروز از وسط باز می شود باز هم می شد از این قسمت استفاده کرد. اینکه صندوق عقب به صورت دو تکه از وسط باز می شود بسیار کاربردی است و در بسیاری از مواقع که قصد دارید کیسه های خرید خود را در صندوق بگذارید تنها با باز کردن شیشه بالایی این کار امکان پذیر است. لازم به ذکر است که قسمت پایینی این درب تحمل وزنی تا 200 کیلوگرم را دارد و این وزن اجازه می دهد تا بتوانید به همراه دوستتان بدون نگرانی روی آن بایستید (البته اگر دوست شما جزو سنگین وزن ها نباشد!).

اما در تویوتا راو 4 درب صندوق عقب یک تکه و از بالا باز می شود. این عملکرد باعث شده بود تا وقتی در پارکینگ پارک می کردم تقریباً باید دسترسی به صندوق عقب را فراموش می کردم و قبل از پارک باید وسایل را از صندوق خارج می کردم و سپس پارک می کردم که کمی روی اعصاب بود! البته این درب به صورت خودکار باز و بسته می شود که کمی اوضاع را بهتر می کند و در واقع بسیار هم راحت است اما به شخصه ترجیح می دهم درب صندوق از وسط باز شود و کاربردی تر باشد تا برقی!

2.دو سیستم در رنو کولیوس عملکردی بسیار دقیق تر و بهتر داشت. یکی کروز کنترل که چندین بار در اتوبان تهران قم آن را تست کردم. با فعال شدن کروز کنترل رنو کولیوس عدد دقیق سرعت نشان داده می شود و با کم و یا زیاد کردن آن ها به کمک دکمه های روی فرمان (متاسفانه یکی از مجله ها عملکرد دکمه های R و O را تنظیم عملکرد فرمان گفته بود و اشاره کرده بود که این دو دکمه را پارس خودرو غیر فعال کرده ولی این دو دکمه برای استفاده کروز کنترل گذاشته شده است و ربطی به عملکرد فرمان ندارند) به صورت دقیقی سرعت کم و یا زیاد می شد. اما در راو 4 نه تنها عدد دقیق ذخیره شده برای کروز کنترل را نشان نمی دهد بلکه با کم و زیاد کردن سرعت با استفاده از اهرم همانند رنو کولیوس سرعت کم و زیاد نمی شود و تنها سرعت به صورت نسبی تغییر می کند.

3.دومین سیستمی که در کولیوس عملکرد بهتری داشت تعویض دنده ها به صورت دستی بود. درست است که گیربکس رنو کولیوس CVT است و عملکرد آن مثل موتورسیکلت براوو است(!) و واقعاً کسل کننده می باشد و کمی خروجی پیشرانه را از نظر لذت رانندگی تباه می کند ولی وقتی دنده را در حالت دستی می گذاریم اوضاع کاملاً متفاوت می شود و گویا سوار خودروی متفاوتی شده اید. تعویض دنده کاملاً گوش به فرمان است و موتور و گیربکس دقیقاً همان کاری را می کنند که شما فرمان می دهید و لذت داشتن موتور 2.5 لیتری را می چشید. ولی عملکرد حالت دستی تویوتا راو 4 اصلاً به این دقت نیست حتی بعضی وقت ها که به آن دنده می دهید اصلاً گوش نمی کند و خودسرانه کار خود را انجام می دهد. همچنین عملکرد گیربکس راو 4 در حالت دستی کمی متفاوت است و به طور مثال اگر روی دنده 4 باشید به این معنا است که گیربکس اجازه تعویض دنده ها تا 4 را دارد و ممکن است در شرایطی به دنده های سنگین تر هم برود ولی در کولیوس وقتی روی دنده 4 هستید گیربکس حتی الامکان دنده را روی 4 نگه میدارد مگر اینکه قصد داشته باشید به مرز قرمز رنگ رفت و فشار زیادی را به پیشرانه وارد کنید. اما در مورد راو 4 اگر راستش را بخواهید در حالت خودکار تعویض دنده ها بسیار خوب و هیجان انگیز است و شاید با این عملکرد اصلاً به فکر تعویض دنده به صورت دستی هم نیافتید. پس بهتر است به صورت خودکار اجازه تعویض دنده ها را به تویوتا بسپارید!

4.اگر تا به حال پشت رنو مگان نشسته باشید در کنار تمام ایراداتی که از کم بودن آپشن های آن خواهید گرفت یقیناً دو مورد را اذعان خواهید کرد. یکی فرمان بسیار خوش دست و نرم و دیگر ترمزهای قدرتمند. این دو اصل را رنو در تمامی خودروهای خود پیاده می کند. در مورد رنو کولیوس هم به همین منوال است و فرمان کولیوس برقی و بسیار نرم است و مهم تر از آن ترمزهای بسیار قدرتمندی است که در کمتر خودرویی این عملکرد را خواهید دید و باعث می شود به راننده حس اطمینان می دهد. نه اینکه فرمان راو 4 سفت و ترمزهای آن ضعیف است بلکه فرمان آن نیز بسیار خوش دست و تحت فرمان است ولی ترمزهای خوب و کافی است ولی قطعاً به اندازه کولیوس خوب نیست.

تا اینجای کار موارد مثبت کولیوس را بیان کردیم که راو 4 از آن بی بهره بود و از نظر کاربردی برتری کولیوس را نشان می داد. حال قصد داریم مواردی را بیان کنیم که در راو 4 وجود دارد ولی کولیوس از آن بی بهره است.

1.وقتی بعد از مدتی سواری با رنو کولیوس پشت تویوتا راو 4 بشینید اولین چیزی که خود را نشان می دهد موتور سر حال و عملکرد بسیار خوب گیربکس است و تازه لذت رانندگی با یک موتور 170 اسبی را می چشید. این موضوع در کولیوس به خاطر گیربکس CVT وجود ندارد و در راو 4 با گیربکس 6 سرعته هیجانی بسیار بیشتر وجود دارد و حقیقتاً هندلینگ بسیار خوبی نیز دارد بطوریکه هر از چند گاهی دوست خواهید داشت کمی شیطنت کنید و یک لایی هم بکشید (البته این کار در خیابان اصلاً توصیه نمی شود). این سر حالی راو 4 و دنده عوض کردن های پی در پی چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت و شاید اگر کمی جوان هستید و اهل سبقت و سرعت، کولیوس جان شما را در زمانی کوتاه به لب خواهد آورد!

همین جذابیت باعث می شود تا خیلی زود با یک تویوتا راو 4 ارتباط برقرار کنید و به قول معروف به خودروی خود علاقه مند شده و آن را دوست داشته باشید. در مقایسه ای بین هندلینگ راو 4 با کولیوس باید گفت که راو 4 سبک تر و چابک تر است و در مقابل کولیوس در حین حرکت با صلابت بیشتر و آرامش بیشتری حرکت می کند اما کنترل راننده بر روی جاده در کولیوس بیشتر است.

2.یکی از موارد کولیوس که واقعاً روی اعصاب است فضای پای بسیار کم در صندلی های عقب است. مگر می شود یک خودروی شاسی بلند 150 میلیونی بخرید و عقب آن اینقدر کم جای پا داشته باشد؟ اما در راو 4 کاملاً اوضاع برعکس است و فضای صندلی های عقب آن چنان جادار است که متعجب می شوید و برای استفاده خانواده هایی که افراد بزرگ در ردیف عقب می نشینند بسیار راحت و جادار است. البته این یکی از آن مواردی است که تویوتا در تمامی خودروهای خود رعایت می کند و اصل های اولیه را در تولید یک خودرو فدای ظاهر و یا آپشن های مختلف نمی کند.

3.شاید مهم ترین فاکتوری که بتوان به راحتی خود را به خرید راو 4 قانع کرد شرایط در بازار دست دوم باشد. معمولاً در ایران با توجه به افت ناچیز خودرو در نمونه دست دوم (در مقایسه با بازارهای جهانی) این موضوع باعث شده تا بسیاری از خریداران به سمت خودرویی بروند که افت کمتری در هنگام فروش داشته باشد و به سرعت بتوان آن را فروخت و به قول معروف پول نقد باشد. بگذارید این مورد را برای خودروهای مورد آزمایش بیان کنم. اگر رنو کولیوس خریده باشید و خودروی شما بسیار تمیز و بدون خط و خش باشد باید برای فروش با افت بسیار زیاد (نمونه 2014 با کارکرد 17 هزار کیلومتر حدود 125 میلیون خرید و فروش می شود) مدت زیادی را صبر کنید و با مشتریانی که گهگاه قصد دارند قیمت خودروی شما را بپرسند سر و کله بزنید که این خودرو ارزش خریدن دارد (که صد البته دارد!). اما در مورد تویوتا راو 4 شرایط کاملاً متفاوت است و با توجه به تعداد بسیار زیاد این خودرو در بازار و مقبولیت این برند بین مردم، همانند یک کره ای خوش فروش می توانید با افت بسیار کم (نمونه 2015 با کارکرد 15 هزار کیلومتر حدود 190 میلیون خرید و فروش می شود) در مدت زمان کوتاهی خودروی خود را بفروشید و این موضوعی است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت و شاید فاکتوری تعیین کننده برای خرید نهایی باشد.

البته به غیر از موارد ذکر شده تفاوت های کوچک دیگری هم هستند که شاید در قالب یک پاراگراف ارزش اشاره کردن نداشته باشند ولی قابل اشاره هستند. مثلاً راو 4 کنترل بیشتری روی چراغ ها و صفحه پشت آمپر دارد و به طور مثال در مواقعی که داخل کابین تاریک است تنها چراغ های پشت آمپر روشن می شود تا راننده بهتر بتواند عددها را ببیند ولی در حدی نیست که چراغ های جلو روشن شود اما در کولیوس چنین تفکیکی وجود ندارد و یا چراغ های پشت آمپر با چراغ های جلو روشن می شود یا همگی خاموش هستند. همچنین تعلیق راو 4 نسبت به کولیوس کمی نرم تر است اما نه آنطورکه بخواهیم کولیوس را سرزنش کنیم.

از نظر مصرف سوخت یک طرز تفکر کاملاً متفاوتی بین دو خودرو در جریان است. باید بگوییم که مصرف هر دو تقریباً شبیه به یکدیگر هستند ولی موضوع جالب بین این دو خودرو زمانی است که چراغ بنزین روشن می شود. در حقیقت حجم باک دو خودرو نیز بسیار شبیه به هم هستند و از نظر مصرف سوخت نیز مشابه اند ولی وقتی در تویوتا چراغ بنزین روشن می شود و به پمپ بنزین مراجعه می کنید متوجه می شوید که حدود 15 لیتر هنوز در باک قرار دارد و شاید روشن شدن چراغ بنزین در زمانی بوده که آنچنان قضیه حاد و اضطراری نیست و صرفاً برای یادآوری به راننده است که اگر حوصله داشت در روزهای آتی به پمپ بنزین مراجعه کند. ولی وقتی چراغ بنزین کولیوس روشن می شود و به پمپ بنزین مراجعه می کنید متوجه خالی بودن جدی باک می شوید و متوجه خواهید شد که روشن شدن این چراغ کاملاً جدی است و بهتر است هر چه سریع تر به پمپ بنزین مراجعه کنید.

به عنوان آخرین تفاوت بین این دو خودرو، باید به چهره آنها اشاره کنم. قطعاً چهره هر خودرو امری بسیار سلیقه ای است و نمی توان به طور قطعی حکمی بر آن صادر کرد ولی به صورت کلی تویوتا راو 4 چهره ای بسیار خشن تر و جدی تر و البته پسرانه تر دارد و عموماً مردها بیشتر با چنین چهره ای ارتباط می گیرند اما در مقابل و طی چند سوال میدانی متوجه شدم که خانم ها بیشتر علاقه دارند خودرویی با چهره کولیوس سوار شوند تا راو 4 (!) و شاید اگر مزدوج هستید و همانند بسیاری از منازل، امور مملکتی خانه دست بانو است، در نهایت کولیوس را انتخاب کنید، یا بهتر بگویم مجبور باشید کولیوس را انتخاب کنید! البته صرفاً مزاح کردم و لطفاً خانم ها در زیر صفحه به من ناسزا نگویند.

کدام یک بهتر است؟

ببینید مقایسه این دو خودرو از نظر قیمتی کاملاً اشتباه است و قطعاً بودجه کسانی که قصد خرید رنو کولیوس را دارند بسیار متفاوت است با کسانی که قصد راو 4 ژاپنی را دارند. اما هدف ما تست و بررسی ریزبینانه هر کدام از این دو بود و اینکه در عمل و استفاده شخصی چه مواردی ممکن است شما را به چالش بکشد و دردسرساز و یا مفید واقع شوند.

هر دو خودرو از نظر کیفیتی بسیار خوب هستند و در طولانی مدت نیز می توانید روی آنها حساب کنید. پیشرانه ها مشابه ولی با عملکردی متفاوت روی هر کدام نصب شده و سطح تجهیزات نیز در هر کدام دارای تفاوت هایی است که در بالا اشاره کردیم.

بگذارید چند مورد را خیلی راحت و بدون پرده به شما بگویم. تست و آزمایش های نسل جدید 2016 کولیوس در حال انجام است و به احتمال زیاد در سال جاری این خودرو به بازار ایران نیز عرضه می شود. حال همین الان بازار دست دوم کولیوس خیلی تعریفی ندارد چه رسد به وقتی که نسل بعدی آن نیز به بازار آمده باشد. اما اگر قصد خرید خودرویی برای استفاده چندین ساله و با امنیت بالا برای خانواده را دارید قطعاً همین نسل کنونی هم می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. البته این موردی است که در مورد راو 4 هم صادق است و مطمئناً این خودرو همانند دیگر محصولات تویوتا می تواند بدون هیچ گلایه ای چندین سال برای شما کار کند بدون اینکه حتی یک صدای نامتعارف از کابین آن بشنوید.

در مقابل اگر قصد دارید خودروی خود را هر 2 سال (یا کمتر) تغییر دهید لطفاً کمی سر کیسه را شل تر کرده و مدل استانداردی از راو 4 را تهیه کنید که در هنگام فروش به مشکل و افت قیمت بالا بر نخورید. همچنین اگر بعضی اوقات قصد دارید با خودروی خود که حتی شاسی بلند است شتاب گیری های آنی داشته باشید و با یک معکوس و چسباندن سرنشینان به صندلی تمامی قدرت موتور 2.5 لیتری خود را به رخ بکشید قطعاً راو 4 می تواند راضی کننده باشد.

در کل باید گفت هر دو خودرو گزینه هایی مناسب برای افراد جامعه هدفشان هستند. رنو کولیوس خودرویی با صلابت و آرام و امن برای استفاده کاربردی و بلند مدت خانوادگی است و در مقابل راو 4 خودروی سرحال و با کیفیت مثال زدنی تویوتا است که قیمتی بالاتر و بازار دست دوم بهتری دارد و برای جوانان از نظر چهره و عملکرد گیربکس دوست داشتنی تر نیز می باشد. لذا شاید به نظر برسد این توصیه آنچنان دور از منطق نباشد که بگوییم حتی اگر بودجه اختصاص یافته برای خرید خودرو به نمونه استاندارد و کم آپشن تویوتا راو 4 می رسد شاید خرید این خودرو در شرایط بازار ما و تفاوت هایی که بین این دو وجود دارد، عاقلانه تر است و شاید با ورود نسل جدید رنو کولیوس بتوان امید بیشتری به بر هم خوردن این نتیجه داشت.

در زیر می توانید مقایسه اجمالی بین مشخصات دو خودرو داشته باشید ولی به صورت دقیق تر می توانید لیست تجهیزات و مشخصات فنی هر کدام را در صفحه تویوتا راو 4 یا رنو کولیوس مطالعه کنید.

مشخصات فنی
مدلتویوتا راو 4رنو کولیوس
پیشرانه4 سیلندر تنفس طبیعی4 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور2494 سی سی2488 سی سی
حداکثر قدرت176 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه170 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور233 نیوتن متر در 4100 دور در دقیقه226 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد9.3 ثانیه9.3 ثانیه
گیربکس6 سرعته خودکار تیپ ترونیکCVT
وزن1558 کیلوگرم1622 کیلوگرم
قیمت بازار آزادحدود 236 میلیون تومان (فول 2016)حدود 155 تا 168 میلیون تومان (فول)

83 عکس

نظرات کاربران

118 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/8
متن که واقعا عالی بود!خیلی ریزبینانه و فنی!البته همین هم از خودروبانک انتظار میرفت.من به شخصه راو 4 رو به کولیوس ترجیح میدم.
1395/4/8
فضای داخلی رنو کولیوس بشدت زشت
1395/4/8
خوب حجت جان منتظريم!!!
1395/4/8
این تست آزمایش فنی در یکی از مجله های معتبر خودرویی کشور هم انجام شد که اگر اسم ببرم ممکن است نظرم را تایید نکنید در تستی که توسط این مجله معتبر انجام شد رنو کولیوس اول شد و تویوتا راو 4 دوم توجه داشته باشید که کلیه نویسندگان مجله ای که نام آن بماند از مهندسان درجه 1 مکانیک تحصیل کرده خارج هستند و یکی از همین مهندسان مطرح چند کراس اور که عبارتند از: رنو کولیوس، راو 4، میتسوبیشی asx، کیا اسپورتیج، هیوندای توسان آزمایش کرد و رنو کولیوس از نظر مشخصات فنی، حس رانندگی عالی، و... اول شد ولی از نظر طراحی رتبه مناسبی کسب نکرد حال آیا نویسندگان این سایت هم تحصیلاتی در زمینه خودرو و مکانیک دارند یا همینطور می نویسند؟
1395/4/8
پدرام جان
اون مجله ای که میگی مجله ماشینه
من هم اون تست رو خوندم هم این تست رو، یک چیزی که اونجا فراموش شده بود بهش اشاره بشه بازار خودرو بود. یعنی ممکنه خود ماشین بهتر باشه ولی وقتی میخوای بفروشی و 30 میلیون ضرر می کنی اون وقت تمام امکانات و سقف پانامرا و ... نمیاد جلوی چشمت؟ من نمیگم اون غلط نوشته یا درست، ولی میگم خیلی هم کامل نبود و به نظر میرسه این تستی که اینجا نوشته شده خیلی ریزبینانه تر و دقیق تره بود
1395/4/8
مجله ماشین رو میگی؟ :) خیلی جاهاش غلط داره و خیلی هم سر سری هست، الان به نظر من نه تنها مجله های دیگه بلکه سایت ها هم دارن پا به پا و حتی بهتر از اون ها مینویسن و تست میکنن
در ضمن مثل روز مشخصه که خرید رنو کولئوس با این بازار و شرایط کار اشتباهیه
1395/4/8
هر شخصی از دید خودش به موضوع نگاه میکنه... تویوتا کمری هم میشه تو تست ها مقام خوبی نداره و لی هر ساله پر فروش ترینه...
میدونی چرا؟؟ چون دوست داشتنیه و اینکه خیلی خیلی به شدت بی دردسر و سرش تو کار خودشه و راوفور هم همینه واقعا یه خودروی مهندسی شده هستش... برخی از نوسنده های مجله ماشین هم از روی تعصب چیزهایی مینویسن... ولی خودت بین هر دو انتخاب باید بکنی...
یکی از شماره های مجله مهندس فرهاد کاشانی مطلبی در مورد لندرور و پاجرو نوشته بود و چنان لندروور رو بالا برده و پاجرو رو پایین آورده بود که اگه هر دو رو سوار نشده بودی میگفتی درست میگه... ولی با ارسال ایمیل به جناب کاشانی به عرضشون رسوندم که موارد استهلاک بالای لندرور و مصرف بیشتر از شورولت سابربن و خرابی های مسخره رو هم بیان کنید و اینکه موتور یه لندرور 8.5 لیتر روغن میخواد ولی پاجرو 4.5 لیتر... این یعنی تکنولوژی...
خواستم بگم که حتی نوسنده هاس موتورترند هم گاهی از روی تعصب چیزهایی مینویسن... و باعث جذابیت موضوع میشن
1395/4/8
مقاله و مقايسه بسيار عالى يى بود، با تشكر از نويسنده فهيم و خوش ذوق اين نوشتار 👏👏👏👏👏👏
1395/4/8
چرا راجعبه آفرود چیزی ننوشن
1395/4/8
چراغ های جانبی به صورت دستی جمع می شوند (در مدل 2016 فیس لیفت این آپشن اضافه شده است).
این جمله یعنی چی ؟!!!!!!!! منظور اینه های جانبی بود احتمالا
1395/4/8
قیمت دربرابر کیفیت و اطمینان فقط در رنو در دنیا یافت میشود والا 200 خورده ای بدی به تویوتا معلومه پول زیادی هست ولی با 150 میلیون یک شاسی بلند با کیفیت و اصیل اروپایی مثل کولیوس میتونی داشته باشی که با سیستم زیر بندی نیسان آفرود سنگین هم میتونی بری. فقط رنو
1395/4/8
داداچ شما برو قطعاتشو نگا کن اول که فوق العاده پیچیدس دوم قیمت قطعاتش سر به فلکه که اکثرا استوک میخرن (کلید شیشه بالا بر ال ممد 35000 تومن) سوم قیافه نداشتش کجای رنو خوبه اخه
1395/4/8
اولا توس آفرود تویوتا سرتر از نیسانه این کاملا تو همه جای دنیا وجود داره...
دقیقا همین کیفیت و اطمینان فقط و فقط مختص تویوتاس که تمام دنیا دارن به همین خاطر باهاش رقابت میکنن برادر..
و اینکه سلیقه عموم مردم واسه فروش مهم هستش که تویوتا بهتر تونسته جوامع و خواسته هاشونو بشناسه که کار راحتی نیست...
1395/4/8
بنظر من همین که کلیوس رو با راو مقایسه کردید به انداره کافی گواه کیفیتش هست
1395/4/8
سلام اقای ال طه عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه
داخل متن به اشتباه نوشتین تویوتا چراغ های بغلش به صورت دستی جمع میشود به جای اینه های کناری
توقع نداشتم کولیوس با وزن بیشتر و اسب بخار کمتر و گیربکس ضریب متغیر بتونه پا به پای راو 4 راه بره که برام جالب بود
به نظر من راو4 بهتره با تمام دلیل هایی که به عنوان برتری کولیوس ذکر شد ولی اینجا ایرانه و محصولات رنو بازار فروش خوبی ندارن و شاید به اندازه تویوتا جان سخت نباشن(تویوتا چون حسابی نه تنها تو بازار ما بلکه داخل بازار جهانی جواب پس داده میگم) و درسته رنو نیسان موفق هسته و خواهد بود ولی بازم تویوتا یه چیز دیگه ای هسته
خواهشا اگه میشه ماشین ها رو به صورت گروهی تست کنین تا انتخاب برای خریداران راحت تر بشه
مثلا به شخصه دوست دارم این هاچ بک های کوچک رو یه جا تست کنین مثل میتسو میراژ و i20 و ام جی 3 و پیکانتو و ...
یا کمری و اکورد و اپتیما و سوناتا و تیانا که یه تست خیییلیییی خوب میشه(سخته این همه ماشین رو یه جا جمع کردن و تست کردن و نوشتن متنی کوتاه ولی از اون طرف یکی از پر بیننده ترین و پر کامنت ترین تست هاتون میشه و ما کلی خوش حال)
ممنون از سایت عالیتون
1395/4/8
مقایسه بین دو خودرویی که 70 میلیون اختلاف قیمت دارند چه معنی داره!
1395/4/8
واقعا عالیه داستر هم خیلی سخت جونهمرگ نداره اصلا مخصوصا نسخه های دو دیفرانسیلش بدترین حالت هم رانندگی کنی هیچیش نمی شه و البته کپچر هم واقعا زیباس
1395/4/8
ولی قبول دارید پشت آمپر های تویوتا نسبت به ماشین های دیگه خیلی بی هیجان تره!!
کسی که ماشین بازه عاشق اون عدد های دور موتور، به نظرم تویوتا باید بیشتر روش کار کنه
1395/4/8
اساسا جفتشون ماشینای به درد نخوری هستن
ینی تکلیف خودتو نمیدونی که پشت چی نشستی , ماشین شهریه یا افرود
یه چیزه عاریه هست اصلا , ینی نه اپشن درست حسابی دارن نه موتورشون میچسبه به ادم , نه چیز خارق العاده ای دارن که ادم جذبشون بشه
صرفا چون تویوتا زده یه ماشینیو که نشد دلیل , مثال بیارم واستون , مثلا همین کمری های 2014 به پایین , کلا تویوتا داره به شعور مشتری توهین میکنه , اپشناش اندازه پرشیا 94 ! یا همین رنو , رنو کلا هرکی پشت مگان که یکی از پرظرفدارتریناشه تو ایران و البته بقیه انواع رنو نشسته میدونه , کلا این کمپانی ماشیناش انگار کم دارن یه چیزی , اون حسیو که باید بده نمیده , خودم کره ای دوس ندارم منتهی پشت اسپورتیج 2010نشستم خداوکیلی گیربکسش گیربکس اوتومات مگانو لوله میکنه ,
حالا بگذریم , کلا هر کدوم از این کمپانیا چه کره ای چه ژاپنی چه مال هر جایی که هستن (البته المانیا رو بزاریم کنار) یکی دو تا ماشین سرسبد دارن بقیه واس اینکه بازار خالی نباشه
1395/4/9
بهتره به جاي ايراد گرفتن يك مقدار اطلاعاتتون را در مورد خودروهاي كراس اوور كه از ابتداي قرن 21 تب شديد بازارش خودروسازاني كه اصلا در اين فاز نبودند مثل پورشه و بي ام را هم مجبور به توليدش كرد بيشتر كني
1395/4/8
یه چرخ ام وی ام ایکس ۳۳رو با اشغالهای فرانسوی و ژاپنی عوض نمیکنم .دوستانی که با من موافقن لایک کنن لطفا.با تشکر .
1395/4/9
دمت گرم کارت درسته واقعا هم چینی ها باکیفیت هستند مخصوصا داشبورد کرم باکیفیتش به صدتا کلموس و تویوتا می ارزه اصلا یعنی جمله ای تاریخی گفتی اصلا کیشیرو تویوتا و لویی رنو در قبر به لرزه درومدن در کل ام وی ام ایکس33 واقعا باهویت و کیفیت و زیباس مخصوصا آرم زیباش و نوشته های چینی موتورش و مخصوص افرادی که می خوان پز شاسی بلند بدن
1395/4/9
واقعا چطور همچین فکری به ذهن کوچیکت زد که بیای ام وی ام رو با تویوتا مقایسه کنی
1395/4/9
ه حق با شماست درصورتی که هر کی پول نداره و عقده شاسی بلند میره این چینی مینیا رو میخره برادر من ی چیزی میگی ادم هنگ میکنه من از پشت ماشین خودم نشستم پشت ایکس33 جدید عین گاریه بابا برید جمع کنید
1395/4/9
الهم اشف كل مريض...
1395/4/9
سلام بر همه دوستان عزیز...یه سوال قبلا هم پرسیدم ولی کسی جواب نداد...لطفا هر کس تجربه رانندگی با تویوتا راو 4 داشته یا اصلا این ماشینو داره بگه که کولر این ماشین توی هوای گرم جنوب چه طور هست...میدونم که یه دریچه جلوش هست که برای ردیف عقب تعبیه شده ولی یه نفر میگفت کیفیت کولرش توی هوای گرم برای ردیف عقب خوب نیست و اون تصوری که از کولر ماشینی مثل کمری مردم دارن نباید از اینم داشته باشن
1395/4/9
بعضی از ادما تو عمرشون تا حالا ماشین سوار نشدن و نمیدوم ماشین اتوماتیک چی هست!!!بعد با فروختن........ی ماشین چینی خریدن که حتی اسم اصلی ماشین نمیدونن چیه اونوقت نظر هم میدن.داداش من کسی نظر میده ک خودش سوار ماشین شده باشه بعد ی گاری به اسم x33 سوار شدن ادعا نیست .تویوتا اولین برند اتومبیل سازی تو سال 2015 در تمام جهان شده اونوقت شما میگی اشغال.خواهشمندم از سایت خوب بانک خودرو هر پیامی را ثبت نکند
1395/4/9
صد البته درست میگی،فقط یه موضوعی فکر کنم یه هست مه بنیان گذار اون کمپانی فوق العاده معتبر که ازش نام میبری بچگیش با تویوتا رانندگی یاد گرفته
1395/4/8
""مثلاً راو 4 کنترل بیشتری روی چراغ ها و صفحه پشت آمپر دارد و به طور مثال در مواقعی که داخل کابین تاریک است تنها چراغ های پشت آمپر روشن می شود تا راننده بهتر بتواند عددها را ببیند ولی در حدی نیست که چراغ های جلو روشن شود اما در کولیوس چنین تفکیکی وجود ندارد و یا چراغ های پشت آمپر با چراغ های جلو روشن می شود یا همگی خاموش هستند.""

نور آمپر کولیوس تفکیک شده است با چراغای بیرون. اصلاح کنید. چراغای کولیوس رو روشن هم نکنین آمپر همیشه روشن میمونه براتون . شاید اون مدلی که شما تست کردید مشکل داشته
1395/4/8
تو سایت دیگه رنو کولیوس رو با امجی جی اس تست کرده بود و اونجا امجی برنده این ازمایش شده بود . دوستان خودروبانک اگه امکان داره امجی جی اس رو با شاسی بلند دیگه مقایسه کنید چون که امجی واقعا خودروی خوبیه ....
1395/4/8
نسل جدید کولیوس اصلا"تو این سگمنت نیست
1395/4/8
یه سوال چرا ماشینتونو از جلو نمیچسبوندین ب دیوار پارکینگ ک مشکل در صندوق عقب نداشته باشین؟؟😆😉البته شوخی میکنم

ولی به شخصه با قیمت حدود 220 ملیون x1 ترجیح میدم
1395/4/8
از نظر من مشتریان و خریدارانی که مثل خودم یه ماشین رو صفر میخرند و سه تا چهار سال نگه میدارند لزومی نداره از مد و سلیقه بازار تبعیت کنن و میتونن انتخاب های خوبی با توجه به قیمت ماشین داشته باشن.رنو کولیوس یکی از اون ماشین هاییست که برای این گروه از خریداران مناسب هست
1395/4/9
بنده سه ساله کولیوس دارم. فوق العاده راضی هستم. موتور وگیربکس کولیوس ساخت نیسان وجز موفق ترین و بادوام ترین وهماهنگ ترین های نیسانه ژاپنه.
مقاله دو تا ایراد داشت. اولا کولیوس تعلیق بسیار نرم تری داره. راو۴یه جورایی لگد میزنه داخل دست دندازها. دوما نسل جدید کولیوس ابعادش مثل سانتافه اس وتازه رونمایی شده و حتی اطلاعات موتوری اش هم کاملا رسمی اعللم نشده. پس تا فروش جهانیش شروع بشه وبه ایران برسه دو سه سال طول میکشه.
بین راو۴و کولیوس اگر شانس انتخاب دوباره داشته باشم بدون شک باز هم کولیوس را انتخاب میکنم
1395/4/10
نمي دونم تو اين آشفته بازار آدم وقتي اين كره اي هاي پرزرق و برق رو مي بينه وقتي وارد كابين اين دوتا خودرو مي شي از فرمونو پشت فرمونو جلوداپشبورد كلي مي خوره توذوقت كه حدود 200ميليون پول بي زبونو دادي .
نخسوزن كه به قول آقا طاها امور مملكتي خونه هم دست بانو باشه و نظر ايشون هم دخيل باشه ...
1395/4/9
کیفیت بهتر کابین وچرم وداشبورد کولیوس به لحاظ متریال و همچنین کیفیت فوق العاده بالای سیستم صوتی بوس رنو کولیوس که اختصاصا توسط کمپانی بوس برای اتاق کولیوس ساخته ومهندسی شده را از قلم انداختید.سنسور جلوی کولیوس هم. ضمن اینکه گیربکس سی وی تی فوق العاده اس. کسی که سوار ماشینی با سی وی تی بشه دیگه عمرا بتونه تکان های گیربکس های معمولی را تحمل کنه
1395/4/9
١-خدمات پس از فروش ضعيف ٢-دست دون بد٣-قطعات گران مهم ترين دلايل ضعف كوليوس و رنو تو ايرانه بعدش اگه ميخوايي يه ماشين داشته باشي كه چه تو افرود وچه تو شتاب گيري و چه ارامش داخل كابين راضي نگهت داره تويوتا راو 4 گزينه بسيار بهتري نسبت به رنوست در ضمن دوستي كه گفت (اصيل و با كيفيت اروپايي)پس چرا تويوتا پرفروش ترين ماشين ها رو توليد ميكنه و هر كسي كه داره راضيه؟؟در ضمن شما اگه رنو داشتي و قيمت قطعات رنو هم مشاهده ميكردي اصلا به رنو نگاه هم نميكردي!
1395/4/9
هزینه سرویس های دوره ای کولیوس ارزانتر از راو ۴است.قطعات مشترک وهم قیمت با نیسان.اینکه میگید قطعات رنو گرانه اصلا صحیح ومدلل نیست.شما قیمت قطعات راو۴وکولیوس را داری؟بفرما ومقایسه کن
1395/4/9
تویوتا 200 ملیونی رو با یه ماشین 150 میلیونی مقایسه میکنید
1395/4/9
واقعا جالبه 240 میلیون بدی بالای ماشینی که نه قابلیت آفرود داره نه جذابیت های یه کراس اور شهری نه موتور قوی داره و نه طراحی جالبیو نه آپشن فقط تنها توجیهش واسه خرید اینه که برندش تویوتا
1395/4/11
همون برندش باعث ميشه راحتي و كيفيت كابين،لذت رانندگي،امنيت، و حداقل مي دوني ماشينت ١٠ سالم كه نفروشيش با حداقل افت كيفيت روبرو ميشه مثل روز قبل توش راحت ميشينيو بدون اين كه فكرتو درگير كني از سواريش لذت ميبري و اين كه نشون ميدي اصالت ماشيني كه سواري واست مهمه نه آپشن هاي غير ضروري كه شايد اصن بهش نياز نداشته باشي بعدم اكثر آپشن ها مثل رادار و ... رو بعضي مدل هاي فول دارن يا سفارش هم ميتوني بدي كه بذارن دگ چي ميخواي؟؟
1395/4/11
شما در مورد خودرويی که تا بحال سوار نشدی و يک مسافرت باهاش نرفتی اينقدر صريح نظر نده ! اگر اين خودرو به تلخی حرف های شما بود اينقدر داخل و خارج ايران فروش نداشت.
1395/4/9
کلا رنو ماشینایی که میزنه چیزایی هستن که نسبت به قیمت کیفیت قابل قبولی دارن و اینکه قطعاتش تو ایران گرونه و پیدا نمیشه مشکل رنو نیست و مشکل شرکت وارداتیشه چون تو خارج قطعات تویوتا گرونتر از رنو هست و همچنین اساسا مقاله شما درست نبود چون شما اگه میخواستین ماشین فرانسوی رو با ژاپنی مقایسه کننین نباید سراغ rav 4میرفتین باید میرفتین سراغ میتسو asx البته این رو بگم که تو خارج مثلا کشورایی مثل نروژ یا فنلاند تو دوراهی سر هرچی بین فرانسوی که رنو باشه با ژاپنی قطعا فرانسوی رو انتخاب میکنن چون انتظاراتی که از ماشین suv دارن مثل ما نیست مثلا پژو ماشین کوپه ای داره به نام rcz که تو ایران کم پیدا میشه گذر موقتش و من تو فیلمی مسابقات درگ دیدم که همین فورد موستانگی که با جنسیس مقایسه کردین رو راحت گرفت
1395/4/9
با عرض ادب و خسته نباشید این مدل جدید رافور (2016)که باقیمت ۲۵۰ میلیون هستش ایا نسخه ۲۰۰ اسب بخار یا همون موتور ۱۷۶ اسب بخار روشه
1395/4/9
افرود کولیوس قوی تره. دلیلش هم اولا طراحی اونه. شما اگر راو را ببینید یه قسمت از اگزوز از وسط ماشین اویزونه که باعث میشه به تخته سنگ و...گیرکنه.دلیل بعدی سیستم ایکس درایو نیسانه که روی رنو کولیوس هم نصبه. این سیستم هوشمند گشتاور را بین چرخ های جلو وعقب و چپ وراست تقسیم میکنه. به همین دلیل هم در افرود اصلا هرزگردی درچرخ غیر درگیر دیده نمیشه. ضمن اینکه زاویه ورود وخروج کولیوس افرودر خوبی ازش ساخته. تمام اینها به لطف تجربه فوق العاده نیسان ژاپن در ساخت این کلاس از خودروهاست
1395/4/9
به نظر من که جک s5 از هر دوشون بهتره هم تو افرود و هم تو شتاب آفرود جک s5 با ماشینایی مثل لندکروز و جیپ برابری میکنه حتی بهترم هست من خودم جک s5 دارم یه بار باهاش تا وسط دریا رفتم هیچیش هم نشد نه آب اومد تو نه چیز دیگه بعدشم اینکه یه بار با آلفا 4c رفیقم درگ گذاشتم و تو افق محوش کردم.
1395/4/9
با این حالی که تو میری محاله بوگاتی به گرد پاتم برسه داداش...
1395/4/9
شما که تا نصف دریا رفتی بقیشم میرفتی میرسیدی روسیه😁
1395/4/9
تو این ایام عزیز نخندونمون گناه داره
1395/4/9
خدا حتما شفا میده
1395/4/9
شما ها مشکلتون چیه ؟؟ .
1395/4/10
الهم اشف كل مريض...
1395/4/10
دوست عزیز اهل آبادان نیستی؟ ناموسا چطوری ماشین تک دیفرانسیل رو با دو دیفرانسیل مقایسه که میکنی هیچ-تازه میگی سرتره-دیگه درگت با 4C که عالی بود خرابم کردی،ماشینی که شاستیش از فیبر کربنه و موتورش 1800 توربو چطوری با ماشین شاستی بلند و تولید شده از آهن و با این وزن-واقعا بعضی اوقات زبان کم میاره.khkhkh
1395/4/11
با سلام خدمت همه دوستان
در جواب دوستمون آقا امیر . ببخشید منظور شما چیه که میگی اهل آبادانی . دوست عزیز بهتر توی نوشتن کامنتت بیشتر دقت کنی و به کسی یا شهرستانی اهانت نکنی . با توجه به کامنت شما یعنی چی ؟ میخوای بگی همه بچه های آبادان بلوف یا دروغ میگن ؟من نمی دونم این دوست عزیز آقا پرهام اهل کجاست .ولی خواهشی که از شما دارم به کسی اهانت نکن لطفا و به نظر و افکار و عقاید دیگران احترام بزار .امیدوارم از صحبتهای من ناراحت نشده باشی . موفق و پاینده باشی.
1395/4/11
جک s5 که چیزی نیست، من یه دفعه با سمند تا وسط دریا رفتم چیزی که نشد هیچی، حتی لاستیکش هم خیس نشد
.
.
البته با لنج رفته بودم
1395/4/12
داداش اصلا ازت توقع نداشتم که سطح جک اس 5 رو پایین بیاری و با لندکروز و آلفا مقایسه کنی. فقط یه لطفی بکن یکم کمتر مواد بزن
1395/4/12
این دوستانی که دارند به این آقا پرهام توهین میکنند واقعا متوجه طنز بیان ایشون نشدند؟ یعنی نفهمیدند داره شوخی میکنه و عشق چینی ها رو که ادعاهای عجیب و غریب میکنند دست انداخته؟
اتفاقا من خودم یه بار با ام وی ام ایکس 33 رفتم کره ماه. خیلی خوش گذشت حتی ایرکاندیشنش فشار هوا و اکسیژنو تنظیم میکرد و یه ذره هم اذیت نشدم. شتابشم طوری بود که از اینجا تا کره ماه رو 4 ساعته رفتم. تازه یه جا نگه داشتیم ایستگاه فضایی بستنی خوردیم. برگشتنی هم کره ماه رو گذاشتم تو صندوقش (از بس که جاداره) و امدم بیام دیدم برای عید فطر بدون ماه میمونیم بیخیال شدم گذاشتم سر جاش!!!!
1395/4/13
ینی این همه آدم کامنت گذاشتن هیچکی نفهمید این بنده خدا شوخی کرده ؟ :)))) ماشالا همه هم چه جدی جواب دادن
1395/4/9
یه بررسی جالب انجام دهید بین سفران و کمری که تقریبا قیمت نزدیک به هم دارند نه اختلاف 60 میلیونی. و دو کلاس متفاوت.
ان وقت برتری سفران و در ایند تالیزمان کاملا به تویوتا مشهود است.
رنو های جدید کاملا برتری دارند با توجه به قیمتشون نسبت به محصولات تویوتا
1395/4/9
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و تمام دست اندرکاران این نقد و برسی...
چندتا گلگی داشتم که ترجیح میدم بگم : ما درسال 2016 میلادی هستیم و بهتر بود مدل 2016 تویوتا در معرض تست قرار میگرفت ، به چند دلیل ، : یکی اینکه بسییاری از نقصان های مدل 2015 در مدل 2016 به طور کامل برطرف شده.(مانند کروز و...)
دوم اینکه آپشن های خوب و بیشتری به مدل 2016 اومده که مدل قبلی از اون بی بهرس (مثل سنسور پارک جلو چراق های زنون ، اتو لایت ، کیسه هوای بیشتر(دو عدد)،آینه های برقی ، شتاب بهتر و فرمان برقی ) و و و ....
سوم اینکه چهره ی بسیار جدید و زیبایی در مدل 2016 وجود داره که مدل 2015 از اون بی بهرس ...
و بسیییاری از چیزای دیگه که از حوصله ی این مطلب خارجه...
**(( تمام چیزایی که گفتم کاملا از روی تجربه و تحقیق بود چون مدل 2016 رو دارم))**
بازهم از شما و تمام زحمت کشان این سایت تشکر میکنم
1395/4/10
باسلام
دوست عزیز یک سوال: بر اساس کاتالوگ رسمی ایر تویا در خصوص راوفور 2016 وزن خودرو حدود 200 کیلو گرم زیاد شده و به 1780 کیلو گرم رسیده ! آیا این موضوع حقیقت داره ؟
ممنون از شما
1395/4/10
داداش مفهوم بلند مدت میدونی چیه؟؟
1395/4/11
بله محمود جان روی باسکول تستش کردم...
این افزایش وزن باعث شده ماشین جلو پنجره و ستون های قوی تری داشته باشه که همین امر این ماشین رو توی تست تصادف TOP10 کرده...و باعث شده صدای بیرون 55 درصد کمتر داخل بیاد
1395/4/11
ممنون مسعود جان
واقعا تویوتا یک برند فوق العادست . هر روز بهتر از روز قبل
1395/4/12
فکر نمی کنم مقایسه ی راو ۴ مدل ۲۰۱۵ با کولیوس مدل ۲۰۱۵ جایی برای گلگی شما باقی بذاره. مدل ۲۰۱۶ تویوتا رو هم باید با کولیوس ۲۰۱۶ مقایسه کرد که خودرویی بسیار مجهز تر خواهد بود.
1395/4/9
خسته نباشید. خیلی وقت بود منتظر این مقاله بودم. من با هر دوی این ماشین ها تونستم رانندگی کنم البته نه خیلی طولانی ولی باید بگم که سواری رنو خیلی بیشتر به دلم نشست در مورد ظاهر باید گفت کاملا سلیقه ای هست ولی من به شخصه از هر دو تاشون به شدت بدم میاد. البته از راو ۴ بیشتر چون راو۴ داخلش هم حتی زشته ولی کولیوس داخل بهتری داره. اما با این حال به دلیل طراحی خاص رنو ، کولیوس داخل بازتر و روشن تری داره و مثل راو۴ خفه و تاریک نیست. ضمن اینکه اگه راو۴ ۷۰ تومن گرون تره واقعا فقط به این خاطره که به دلیل برندی که داره می تونه ۷۰ تومن بیشتر پول بگیره وگرنه تفاوت این دو ماشین به این اندازه نیست.
1395/4/9
اینکه توجیه کنیم تویوتا برای اینکه تمرکزش روی کیفیته اپشن رو فراموش کرده خیلی خنده داره ! همین کابین 4تا رادار و یه سانروف و 4تا دکمه کنترل اون اپشن چیزی مگه از کیفیت کم میکنه!!
1395/4/9
با تشکر از تلاش های بی طرفانه خودرو بانک. بهتر است عاشق خودرو خود نباشیم در قضاوت بی طرفانه عمل کنیم. اولین چروکی 8 سیلندر اتوماتیک و اولین گلدن ایگی 8 سیلندر اتوماتیک را من از شرکت جیپ و وام بانک داریوش خریدم. منباب مد روز چندی بعد رنجرور خریدم ان زمان فهمیدم جیپ سروگردنی از همتای انکلیسی خود بهتر است. در قیاس رنو و رافور شاید روی کاغذ نزدیک هم باشند ولی در غیاب جیپ رافور قابل مقایسه با کولیوس نیست خصوص نوع فول ان. همه ملزومات خودرو شاسی بلند را دارد. به کشورهای همجوار و بازار وسیع امریکا نگاه کنیم از کولیوس خبری نیست. تاکسی های فرودگاه امام در حال تبدیل شدن به رافور هستند. ام جی که دوستی اشاره کرده بود یک سال هم در گرمای جنوب دوام ندارد. به هر حال هرکه هرچه دارد مبارکش باشد
1395/4/10
من قيمت ندارم اما اگه هزينه هاش جزو كمترين ها نبود جزو بهترين ها تو رده ي خودش نميشد و درضمن شما از تويوتا انتظار اپشن داريد؟؟؟تويوتا كلا اپشن نداره به جز چنتا اپشن ساده مثل سانروف و از اين قبايل اگه تو تويوتا اپشن ميخوايي بايد بري سراغ برند لوكس،اونجا ميتوني هم ظاهر اسپرت هم اپشن هم قدرت بالا تر رو داشته باشي
1395/4/10
شک نداشته باش نیسان ژاپن هم مثل تویوتا کم خرجه(با توجه به اینکه فنی کولیوس ساخت نیسانه وموتور گیربکس و بقیه سیستم کولیوس کاملا مشابه مدلهای نیسانه ودر واقع فقط اتاقش رنوه). ضمنا افرود کولیوس قوی تر از راو۴است و جواب خودش را در این چند سال پس داده و کاملا ثابت شده خودرویی با دوام و فوق العاده کم استهلاکه
1395/4/10
انواع مدلهای رنو را داشتم.عالی هستن خداییش.کم مصرف. نرم و راحت.مهمتر از همه اقتصادی و ارزان قیمت.بعنوان مثال قیمت تویوتا یاریس 1500سی سی صندوقدار 115میلیون تومنه و کیا ریو1400سی سی 108تومن،ولی رنو فلوئنس2000 سی سی نیمه فول 112میلیون.(این کجا و آنها کجا)!!! یا قیمت رنو سفران 2000 سی سی 140میلیون تومنه .در حالیکه هیوندا آی 40 با موتور 2000سی سی 173میلیون تومنه و کیا کارنز 157تومن و سراتو کوپ 148تومن.یه مثال دیگه فلوئنس تمام فول 2000سی سی 123تومنه در حالیکه ولوستر 1600 سی سی 125تومنه.و سراتو کوپ 148تومن.یا اینکه مزدا3 با تکنولوژی 2010 به قیمت 112تومن کجا و رنو فلوئنس با تکنولوژی 2015 به قیمت 112 کجا ؟ یا همین کولیوس با قیمت 160تومن در مقابل راو4 با قیمت 243 تومن..واقعا قیمتهای رنو با توجه به کیفیت و دوام و گارانتی و برند خیلی مقرون به صرفه تره.نمونه های تجربه شدش بیانگر همه چی هست.در مورد رنو مگان چند وقت پیش مقاله ای از کم استهلاک و بی دردسر و کم خرج و سخت جان بودنش تو سایت خودروبانک عزیز آورده شده بود.نمونه اش تاکسی و پلیسهای ترکیه و پلیسهای ایران...و ماشینهای تشریفات وزارتخانه ها و سازمانها و ادارات دولتی.رنو مگان امتحانشو پس داده.
1395/4/10
اقایووووونی که در مورد تویوتا راو4 مدل 2016 کامنت گذاشتن اینو هم من اضافه میکنم که این ماشین از زمین تا اسمون با مدل 2015 از نظر اپشن تفاوت داره
1. گرمکن صندلی های جلو
2. گرمکن فرمان
3. مموری صندلی راننده
4. دو عدد مانیتور برای صندلی های ردیف عقب
5. طرف زیبای گرافیکی چراغ های عقب و جلو
و از همه مهمتر
6. اضافه شدن 3 دوربین دیگه که مجموعا میشه 4 دوربین و نمای کامل ماشین رو روی صفحه نمایش نشون میده
و بمب اپشنی این ماشین هم:
7. داشتن 3 رادار هسته که باید زمین و زمان رو بگردی تا سانتافه 3 راداره پیدا کنی(شرکتی ها 3 تا رادار ندارن دوست من سانتافه 2016 شرکتی از شیراز گرفته گفت 3 تا رادار نداره باید بگردی وارداتی 3 راداره پیدا کنی)
1. رادار نقطه کور
2. رادار رانندگی بین خطوط
3. رادار کروز کنترلی(که با فعال کردنش اگه از کروز استفاده کنی و ماشین جلو ترمز بگیره اون موقع خود ماشین ترمز میگیره دیگه نیازی نیست خودت ترمز بگیری)
در ضمن کمری های 2016 عموما 5 راداره هستن
اخ سیستم صوتی jbl با ساب جلو عقب رو فراموش کردم
حالا دوستان خودشون قضاوت کنن که ایا سفق پانوراما و سردکن صندلی بهتره یا این همه رادار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نماز روزه هاتون قبول
1395/4/11
اولا که راو۴با تمام این امکانات داخل بازار ایران نیست. فرضا اومدیم پیدا شد خوب قیمتش را هم بگو.عمرا زیر۱۶۰تومن پیدا بشه. اختلاف قیمتش با کولیوس ۱۰۰ میلیونه برادر. البته حداقل. با این پول یه دونه رنو اسکالا هم میشه خرید
1395/4/13
اقا سعید دقیقا راو4 با این اپشن هایی که گفتم تو ایران به میزان کافی وجود داره و سایت باما رو نگاهی بندازی میبینی
ولی اره راو4 با این اپشنا تقریبا بین 240 تا 270 قیمتشه
1395/4/31
دوست عزیزم چرا حرف مسخره میزنی در دنیا هیوندا به پر ابشن معروفه نمیگم هیوندا از تویوتا بهتره ولی وقتی جنسیس 2009 یه رادار داره منطقه که سانتافه نداشته باشه معلوم نیست دوست شما رفته 2015 رو به اسم 2016 خریده 2016 هایی که اوایل سال وارد شدند با همون مدل های قبل فرقی نمیکنن اما ما یه فیست لیفت رو 1 ماهه همین اوسط 2016 خریدیم جلوش شبیه قبله ولی اگه دقت کنید واقعا جزاب تر شده موتورش همونه ولی gdi شده که شتابش از 12 رسیده به 9 واقعا کولاکه در ضما بگم مال ما 103 تا ابشن داره5 رادار ( 360 درجه ,جانبی ,نقطه کور ،خطی ,رادار ساده جلو )4 گرمکن 4 سردکن تازه 7 نفره هم هست تنظیم ارتفاع اتوماتیک اتو پارک سنسور 360 درجه 3 مانیتور شیب سنج ترمز سر بالای اتوهلد vdc esp eco قفل دفرانسیل سقف پاناروما گرمکن و خنک کن فرمان 12 ایربگ دی لایت صندوق برقی شیشه شور چراق کروز کنترل هوشمند که میگن به یکی از رادار ها هم وصل میشه کنترل میزان باد لاستیک وحتی نمایش هر چهار چرخ LED زیر آینه ها ترمز دستی برقی ماساژور صندلی وخلاصه هم تو کاتالوگ که به زبان عربیعیه نوشتی و هم تو نمایندگی میگن یه 2016 فول 103 تا ابشن داره که حالا من همشو از بر نیستم در ضمنا فول فول سانتافه دور بر 245 ملیونه من پدرم 3 تا ماشین تویوتا عوض کرده ودقیقا ماشینای درجه یکم بودن پرادو vxr 2013 لندکروز gxr2013 اریون 2012 تویوتا خیلی خوبه ( ولی فقط دوام واصطحلاکش ) که فقط به درد تاکسی شدن میخوره ولی ماشینا نیسان و یا حتی رنو توی بعثی از کشور ها به عنوان پلیس استفاده میشه الان شما میبینی اریون 3500از پس یه کیا کادنزا 3500 کره ای بر میاد ولی تو منطقه آزاد به یه ماکسیما A35 ( پلاک ملیشو نداریم) که تکنولوژیش مال 2009 تا 2012 عجیب مبازه یا به یک فورد تاروس 3500 راحت مبازه تو تناب کشی ها 99 درصد مواقع از نیسان پاترول جیمس یوکان یا حتی هامر لندکروز رو میگم کم میاره یه درگ هم مال پارسال تومنه آزاد بین ماکسیما 2013 که پلاک ملیشون تو ایران نداریم و فورد تاروس 2015 و شورلت مالیبوی 2015 و اریون 2014 و کادنزا 2015 یه درگ گذاشتن اریون فقط از پس کادنیای بر اومد مثل همیشه ماکسیما اول تاروس دوم و مالی سوم شدن میگن تویوتا خوبه دلی فقط دوام واصطحلاکش طراحیشم که تازه یه مدتی بهتر شده ولی هیچوقت چنگی به دل نمیزنی
1395/4/11
اگه میخواید نظر یک شخص بی تعصب که هردو ماشینو تست کرده بخونید پس بزارید من کمکتون کنم....اول اینکه اختلاف قیمت این دو ماشین قدری هست که انتخاب بین این دو علاوه بر ویژگی های خود ماشین به جیب مشتری هم برگرده،کولیوس چیزی حدود بیست و یک هزار قیمت توی بازار جهانی داره و راوفور بیست و سه..حالا اینکه چرا راووفور تو ایران چهل تا هفتاد ملیون گرون تره و دو هزار دلار ضبدر چند شده تا این رقم به دست اومده در حیطه تخصص بنده نیست...بعد از دوسال داشتن کولیوس از مزایاش بگم که ترمز بسیار عالی ،سواری نرم،گیرباکس با عملکرد بدون ضربه ،طراحی داخلی و متریال نسبتا بهتر نسبت به راوفور..سیستم صوتی بوز با توییتر و آمپلی و ساب باکس و شش اسپیکر و هندلینگ یکم بهتر,،از نظر ظاهر اگه بخوایم قضاوت کنیم درسته که سلیقه ایه ولی از زاویه مستقیم که به کولئوس نگاه کنی امکان نداره منکر طراحی بد بشید، جای پای سرنشینای عقب آزار دهندست اگه بیشتر از صدوهشتاد قد داشته باشید اذیت میشید،مسئله بعدی اینه که اکثر مردم کولئوس رو نمیشناسن یا حس میکنن چیزی مثل داستر یا حتی بدتر درحد لیفان و ایناست و اگه به فرد بی اطلاعی بگی این ماشین صدوشصت قیمتشه شاید باورش نشه، راوفور سواری خشکی داره،متریال داشبردش از پلاستیک خشک هست..خدمات بهتری از طرف نمایندگی ارائه میده..بسیار خوش فروش تره، .تعمیرکارای بیشتری داره...درسته که جفتشو ولی نه توی یه تایم داشتم ولی اگه بخوام به عقب برگردم با پول راوفور ایکس وان میخریدم و با پول کولیوس اسپورتیج,, درضمن بعد ده هزارتا کار با اسپورتیج هم که با جرعت میتونم بگم در هیچ زمینه ای در حد کولیوس نیست ولی اگه امشب بزارید نمایشگاه تا صبح فردا پول نقده و اینکه از نظر طراحی از دید عموم مردم بیشتر تحسین میشه...
1395/4/11
شاید من بد بیان کردم،منظورم از داشبرد فقط داشبرد نیست.. در و بقیه اجزا راوفور از پلاستیک (بیشتری) استفاده کرده و رنو بخاطر سی وی تی سواری نرم تر و بی تکان تری اونم به (نسبت) تویوتا راوفور ارائه میده
1395/4/11
رنو حدود دو دهه است که زده تو کار ماشینهای زشت و بد قیافه به نظر من اگه os انتهای koleos را بگذاری ابتدای اسمش برازنده تره
1395/4/11
خودرو بانک ناراحت نشیا ولی سرتو میزنن ته تو میزنن یا تو ایرتویا هستی یا داری محصولاتشونا تست می کنی.
خواهشا این دفعه رفتی ایرتویا دماوند یه سوال از نحوه قیمت گزاری rav4 بپرس.
ببین چه طوری rav4 باقیمت ۳۰۰۰۰ دلار را ۳۰ میلیون بالاتر از سانتافه ۲۵۰۰cc باقیمت جهانی ۳۲۰۰۰ دلار میفروشه؟
حلا خوبه شما rav4 را با کولیوس مقایسه کردی ولی مردم به خاطر برچسب قیمتی که تو ایران داره rav4 را با سانتافه با یک کلاس بالاتر مقایسه می کنن در صورتی کهrav4 هم کلاس اسپرتیج و توسانه.ولی سانتافه هم کلاس تویوتا هایلندر نهrav 4
1395/4/12
من كلا كاري ندارم ولي راو٤ جديد ها كه فوله فوله فولش از كوليوس بيشتر اپشن داره ولي قيمتش ٢٧٥ مليون هستش البته گرون ترينش كه اپشن هاي لكسوس اي اس ٢٥٠ روشه اما شنيدم كه اگه رنو با ايران مذاكره كنه اين تابستون و اگه نتيجه ساز باشه قراره كليوس ٢٠١٦ رو با همون كيفيت منتاژ كنن و كلا به نظرم كليوس يه سر وگردن بالاتره از راو٤
1395/4/12
بازار دست دوم مهمترین فاکتور هست. بنظرم کولیوس ماشین خوبیه و ریزه کاری هایی داره که باید سوارش بشی تا متوجه بشی و لذت ببری، مثل رنو لتیتیود که یک ماشین فوق العاده است اما هیچ کس تمایل بخرید آن نداره. به اصطللاح ماشین بازها رنو های وارداتی مثل سگ فادار میمونن که تا آخر عمر با صاحبشون میمونن. کلا رنو برند محبوبی تو ایران نیست و نگین خودرو باید حدودا 20% از قیمتش رو کم کنه تا بتونه تو بازار جا بیفته. قطعا تو رنج قیمتی 160 میلیون 90% مردم توسان و اسپورتیج رو انتخاب میکنند و رنو سرنوشتی مثل پروتون خواهد داشت.
1395/4/13
متاسفانه رنو کولیوس تو ایران ناشناخته مونده و به خاطر همینه که بازار دست دوم ضعیف تری نسبت به رقبای کره ای داره (ولی خوب الان خیلی بهتر شده و تو خیابون کولیوس های بیشتری می بینیم )
با توجه به تکنولوژی موتور و گیربکس نیسان ژاپن و مهندسی بدنه رنو که همواره ایمنی رو به بهترین شکل ارایه میده ، حس سواری فوق العاده نرم هندلینگ عالی ماشین در کنار امنیت رو به شخص راننده و سرنشینان القا می کنه، از نظر ظاهر که مقوله کاملا سلیقه ای و شخصی هشستش که من اونو کاملا می پسندم و از زمانی که دارمش و کیفیت سواریشو دیدم بیشتر علاقمندش شدم.
در هر صورت برند تویوتا و بالاخص راو4 جزو باکیفیت ترین های دنیا هستن و بحثی درشون نیست ولی این اختلاف قیمت 60 میلیونی می تونه خرید کولیوس رو با توجه به نکات مثبتی که عرض شد بیشتر توجیه کنه .
موفق باشید
1395/4/13
رنو فقط در بازار اروپا به خاطر يكسري امتيازات و معافيتهايي كه اتحاديه اروپا در اختيارش گذاشته و چند كشور آفريقايي كه قبلا مستعمره فرانسه بودن بازار نسبتا خوب و پر طرفداري داره در بقيه كشورها هيچ جايگاهي نداره و اصلا برند پرطرفداري نيست
من به چند كشور عربي و آسياي جنوب شرق سفر كردم تعداد رنوهايي كه در طول سفر ميبينيد از انگشتان دست فراتر نميره در قاره آمريكا هم كه ديگه خودتان ميدانيد چه وضعي داره
خودروسازان فرانسوي سياستگذار موفقي براي بازاريابي محصولات در كشورهاي با اقتصاد شفاف و آزاد نيستند ولي استاد بازاريابي در كشورها و مناطق رانتي هستند
1395/4/14
اقا محمد این قضیه معافیتها کاملا نظرشخصی شماست وگرنه خیلی برندهای دیگه در اروپا کارخانه وخط تولید دارن.مثل نیسان وهیوندای ...بازار اروپا دنبال ماشین کم مصرف با کیفیت سواری بالاست. بازار امریکا واعراب دنبال ماشین بزرگ بدون توجه به مصرف هستند. رنو از زمان شراکت با نیسان خودروهایی بسیار با کیفیت ودوام بالا تولیدمیکنه. رن از تجربه نیسان در ساخت خودروهای شاسی بلند استفاده میکنه ونیسان از تجربه رنو در ساخت خودروهای کم مصرف وموتورهای توربو
1395/4/13
نکنه لوگوی جکو چسبوندی رو پورشه کاین شیطون ؟!
1395/4/15
با سلام
یه چند تا گلگی از خودروبانک داشتم به خصوص اقای ال طاها عزیز
شماتا به حال دوبار خودرو مگان رو تست کردین
یک بار تست فیلم که اولین فیلم منتشر شده از خودرو بانک بود
یک بار هم مقایسه ای داشتین بین مگان و مزدا 3 تیب 3
متاسفانه شما هر دوبار مگان نیمه فول را برای تست استفاده کردین که این جای بی اعتنایی برای بنده که دوساله مگان فول ابشن دارم و از تفاوت های زیاد ان با مدل نیمه فول کاملا با خبر هستم ندارد
شما در این مقاله هم فرمودین که اگر با مگان رانندگی کنید از امکانات کم ان گله مند خواهید بود شما باید در ادامه میگفتین که البته ما مگان ابشنال هم داریم که خیلی با نیمه فول فرق دارد مانند کروز کنترل -مانیتور-دوربین دنده عقب -سنسور دنده عقب -تلویزیون -ناوبری یا همان GPS -بلوتوث با قابلیت مکالمه با ضبط خودرو -ژخش فایل های MP3وMP4 و....................
با تشکر فراوان از سایت خوبتون
لطفا نشر دهید
ممنون
1395/4/19
سلام و ممنون از تهیه این مقایسه.
این قسمت از متن برای من مقداری گنگ بود!
" ولی عملکرد حالت دستی تویوتا راو 4 اصلاً به این دقت نیست حتی بعضی وقت ها که به آن دنده می دهید اصلاً گوش نمی کند و خودسرانه کار خود را انجام می دهد. همچنین عملکرد گیربکس راو 4 در حالت دستی کمی متفاوت است و به طور مثال اگر روی دنده 4 باشید به این معنا است که گیربکس اجازه تعویض دنده ها تا 4 را دارد و ممکن است در شرایطی به دنده های --- سنگین تر--- هم برود ولی در کولیوس وقتی روی دنده 4 هستید گیربکس حتی الامکان دنده را روی 4 نگه میدارد مگر اینکه قصد داشته باشید به مرز قرمز رنگ رفت و فشار زیادی را به پیشرانه وارد کنید. اما در مورد راو 4 اگر راستش را بخواهید در حالت خودکار تعویض دنده ها بسیار خوب و هیجان انگیز است و شاید با این عملکرد اصلاً به فکر تعویض دنده به صورت دستی هم نیافتید"

به نظرم اون قسمت " سنگین تر " که مشخص کردم ، می بایست سبک تر باشد. نمی دونم شاید من اشتباه میکنم.
چون با توضیحاتی که شما دادید ، ظاهرا فهوای! کلام این بوده که تویوتا ممکن است خودسر عمل کرده و به دنده های سبک تر برود ، اما رنو تا حد امکان در دنده ای که راننده درخواست کرده باقی می ماند ، مگر اینکه دور موتور در حد قرمز برود که بدیهی است برای جلوگیری از اسیب دنده را سبک می کند...

اگر همین سنگی تر درست باشد! پس در توضیحاتی که دادید تقریبا عملکرد هر دو یکسان است و دیگه استفاده است کلمه "ولی در کولیونس" مفهومی نخواهد داشت.

سپاس
1395/4/21
سلام
یه ایراد کلی به نوشتار شما وارده و اون هم نوع نگاه شما به خودرو ( رنو کولیوس خودروی اروپایی!!) مگه اینجا محل تبلیغ ماشینه که اینجوری میگید؟
این که محل تولید این خودرو اروپاست اونو در ردیف سایر همتایان اروپایی بنز ، ب ام و ، آئودی و یا حتی فولکس واگن قرار میده؟
محل تولید و یا مونتاژ خودرو توفیری در کیفیت نهایی و عملکردی خودرو داره؟
این نوع نوشتن مخصوص شرکت وارد کننده این محصولات در مقام استخفاف سایر برند های موجود (احتمالا آسیایی) است ، حالا نمیدونم کی حاضر میشه رنو رو با تویوتا مقایسه بکنه و یا اگر این محصول اینقدر باکیفیته ، چرا در قلب بازار خودروی دنیا جایی نداره

در ثانی از وقتی که ماشین سوار شده ام خودرو های فرانسوی (از هر برندی) خودرو های با اسهلاک بالا بوده اند
1395/4/22
فکر فکنم بیان واقعیت دال بر استخفاف سایر برند های موجود آسیایی باشه! ..چون گفته رنو اروپاییِ مرتکب اشتباه شده؟؟
محل مونتاژ خودرو ربطی به کیفیت نداره؟ مثلا همین مزدا 3 یا گراند ویتارا ژاپنی با اینی که ایران مونتاژمیکنه کیفیتش یکیه؟
در قلب بازار دنیای خودرو جایی نداره؟؟؟ میخوای بری به فروش کلیو یه نگاهی کنی؟
خودروی فرانسوی پر استهلاکه؟ تو همین مقاله ای که خودروبانک منتشر کرده راجع به استهلاک برو ببین برند فرانسوی میبینی؟
من طرفدار خودروسازی فرانسه نیستم اصلا و ابدا ولی کاش یاد بگیریم برند پرست و کشور پرست نباشیم /
یکی کمری داره طرفدار پروپا قرص تویوتاست فرداش مثلا سوناتا میخره یک جور از کره جانبداری میکنه انگارده درصد سهام هیوندای و داره
اگرم طرفدار یک برندی به تخریب بقیه نپردازو معیار طرفداریت عقل باشه نه ماشین تو پارکینگت
1395/4/22
تصور شما از ماشین فرانسوی شاید رنو5 باشه.البته اون هم در زمان خودش اعجوبه ای بود.ضمنا رنوهای جدید تماما قطعات فنیشون مشابه نیسانه.منجمله رنوسفران مشابه تیانا.داستر مشابه ترانو.کولیوس مشابه ایکس تریل و...پس صحبت مشا بدون دلیل و کاملا نظر شخصیتونه.ضمن اینکه در بررسی هزینه های نگهداری واستهلاک برند داچیا زیر مجموعه رنوپس از لکسوس ووفیات در رتبه سوم رنینگ قرار داره.نمونه بارز اون هم لوگان داستر وسمبل هستند.معنای واقعیه دوام بالا واستهلاک پایین وهزینه نگهداری فوق العاده عالی.رنو وپزو بعد از فولکس پرفروش ترین برندهای اروپا هستند اقا مجید.یکم تحقیق کن برادر
1395/4/23
حالا اگر ننویسه اروپایی یعنی اروپایی نیست؟حالا شما چرا موضع گیری کردی؟خوب اگراشتباه نوشته بفرمایید.رنو فرانوسوی برادر.کولیسو کراس اوردورگه فرانسوی زاپنیه.ترکیبه نیسان ورنو
1395/4/23
کولیوس در واقع نیسان.کلیع قطعات فنی و پیشرانه ساخت نییسانه.ارم نیسان روی کوچکترین قطعات هست.فقط اتاقش را رنو طراحی کرده.کاملا مشابه نیسان ایکس تریله
1395/4/25
سلام به دوستان و همقطاران علاقمند به خودرو

جناب الف، همون ((ا)) همونطور که گفتم این نوع بیان ملیت خودرو خصوصا در مورد همین برند مربوط به بنر ها و پوستر های تبلیغاتی همین خودرو سازه

متاسفانه باید بگم ((بله)) در (امریکا که از بعد جنگ دوم بین الملل قلب تپنده اقتصاد دنیاست و هر خودرو ساز بزرگ! در مقام اثبات میخواد در این بازار رقابتی خودشو ثابت کنه) حضور نداره
البته از این هم بگذریم که رنو در سگمنت بالای 30 هزار دلار عموما خودرویی نمیسازه (اگر هم هست موفق نیست)

وقتی داریم از استهلاک فرانسوی صحبت میکنیم منظورمون فرانسه است و تجربیاتی که داریم نه رنو کولیوس محبوب!!! شما و مقاله خودرو بانک {با این جمله حد اعلای بی طرفی و صداقت رو نشون داد=اما طراحی داخلی رنو بسیار زیبا تر از خارج آن است}
شاید شما کیفیت برتر پژو های 405 وارداتی ، 205 ، 206 وارداتی ، رنو 21 ، اتوبوس های رنو و ..... رو بیاد نیارید ولی متاسفانه ما هممون یادمونه
وقتی میگم کیفیت منظورم تعداد recall ها و گزارشات J&D power نیست ، منظورم تجربه خودمونه ، ماندگاری و پایداری خودرو در شرایط سخت که نمونه بارزش جولان ژاپنی ها در کشور های حاشیه جنوبی خلیج فارس ، خوزستان خودمون و حتی میادین جنگه ، همین چند وقت پیش یه تویوتا تاندرا تو امریکا با کارکرد بیش از یک میلیون مایل خبر ساز شد ، یا همون تویوتا های فرودگاههای خودمون ، یا بنز های تاکسی با کیلومتر های عجیب (مرسدس w115 با 4 میلیون ک.م کارکرد یونان)
کیفیت مقاله ای نیست ، حس کردنیه


حکما الان میخواید در مورد موفقیت های رنو در تملک نیسان و امثال ذلک صحبت کنید ، که خب صد البته با استراتژِی نیاز بازار به خودرو های ارزان قیمت و جهانی سازی پلتفرم به سوددهی و امکان مانور های مالی رسید (داچیا لوگان و داچیا ساندرو ، داچیا داستر)

عزیزم قابل توجه شما اینکه من نه خودروی فرانسوی دارم نه آسیایی ، یه ماشین وطنی سوار میشم و برخلاف متعصبینی چون شما اساسا علاقه ای به این موارد ندارم ، فقط مواردی که تجربه ام بود و اطلاع داشتم گفتم

اما جناب سعید خان:
تجربه من از ماشین فرانسوی همون مواردی بود که بالا هم گفتم و نیاز به تکرار مجددش نمی بینم
خوندن اون موارد رو به شما هم توصیه میکنه

البته نمیشه منکر این شد که شاید به مرور و با تملک هایی مثل نیسان موتور افزایش کیفیت هایی رو هم تجربه کرده باشه
1395/4/26
اقا مجید خیلی تند واتشین تایپ کردی.در دوره ای که رنو21 بازار اروپا را تسخیر کرده بود و حتی قبل ان رنو5 سالها یکه تاز هاچبک ها بود ودر رالی هم رکورد میزد خودروسازان مورد علاقه شما چی میساختند؟البته منهای بنز که به لحاظ قیمت قضیه اش متفاوته.همین رنو میدونید اولین ماشینی بود که از اروپا تا ایران امد در زمان شاه قاجار با اون وضع جاده ها واون تکنولوزی تا تهران اومد.شما چیزی از رنو کلیو کپچر مگان شنیده اید؟میدونید رنو بیشترین خودروی سال اروپا را داشته؟میدونید اولین کسی بوده که توربو را در هواپیما استفاده کرده؟میدونید پرفروش ترین خودروهای الکتریکی اروپا برندشون رنوه؟ملاک شما فقط بازار حاشیه جنوبیه خلیج فارسه؟دومین برند پرفروش اروپا رنوه.در اروپا تویوتا جز 10 تای پرفروش ترین ها هم نیست برادر.دیدت را وسیع تر کن.شما ماشالا از همه متعصب تری که
1395/4/28
سلام دوباره

سعید خان من تند و آتشین نگفتم، واقعیت ها رو یه خرده لخت!!! در معرض دید قرار دادم

در مقوله کیفیت دو تا صحبت هست ، اول همون کیفیت که quality باشه بعد یه کیفیت هم هست که میشه به reliability تعبیر کرد ، کیفیت ایستا و لحظه ایه ، یعنی شما به محض اینکه ماشین رو دیدی بشینی داخلش و ببینی کیفیت داره، ولی این ماشین چقدر و چند سال میتونه خدمت کنه؟ چقدر میتونه یارشاطر بشه نه بار خاطر؟

شاید حق باشما باشه ، رنو 21 اروپا رو تسخیر کرده باشه (البته من هیچوقت هیچ گزارشی از پرفروشی و محبوبیت رنو 21 ندیدم) که اگر هم بقول شما تسخیر کرده باشه مثل کودتای ترکیه!!!!! زمانش کوتاه بوده ،(به ایران هم شبیخون زد!!!) ولی در مقام مقایسه بد نیست به همین شرقی های مادر مرده هم نظری بیفکنیم که انواع تویوتا کرونا و سایر خودرو های هم عصر همچنان دارن بصورت صادقانه به مالکینشون خدمت میکنن

در مورد ابداعات من نظر ندادم و نمیدم ، چون مربوط به گذشته است ، اگر بخوایم تاریخ رو لحاظ کنیم ، زمانی خودرو سازی مثل (دویزنبرگ) بوده که رولزرویس در مقابلش حرفی نداشته ، الان دویزنبرگ کجاست؟ رولزرویس کجاست؟

اگر کشور های حاشیه خلیج همیشه فارس رو مثال زدم واسه این بود که بگم عنصر کیفیت و مانایی در چه خودرویی دیده میشه
اصلا ربطی به تعصب نداره، اینا تجربیات همگانی دنیاست ، همونطوری که همه دنیا ایمان دارن بنز کیفیت برتری نسبت به ب ام و داره ، تویوتا پایدار تر از شورلت هست و ....
1395/4/28
کشورهای حاشیه خلیج فارس اصلا دوام مدنظرشون نیست.چون ماشین نگه نمیدارن.البته منظورم این نیست که دوام تویوتا ونیسان کمه.(اونجااکثراتویوتا ونیسان دارند)(البته رنو کولیوس داستر سفران فلوئنس و...هم کاملا نیسان هستندوبا دوام)بلکه منظورم اینه که ماشین را زیر10 سال از کشورشون خارج میکنن بره.ردش میکنن برای افغانستان و...شما االان بری دبی انگشت شمار تویوتا کمری اتاق قبل رامیبینی.چند سال دیگه همین اتاق جدید کمری هم اونجادیده نمیشه.یکم دیدتون را راجع به دنیای خودروسازی مدرن عوض کنید.الان اکثر کمپانی ها جوینت ونچر هستند و پلتفرم وبقیه کاملا یکیه.نمونه هاش رنو-نیسان-اینفینیتی-داچیا..فوکس اشکودا...
همین کولیوس فیلترروغنش با نیسان ایکس تریل.ایکس ترا.اینفینیتی fx45-35-مورانو زد50 یکیه.موتوروپیشرانه وگیربکس و...هم مشابه ایکس تریل.اینکه بگیم فرانسوی پراستهلاکه کاملا مسخره به نظر میاد.همین میتسوبیشی که االان عمده سهامش در دست رنو -نیسانه تا دوسال قبل برای جایگزینی لنسر از رنو درخواست کمک در ساخت پلتفرم کرده بود ولی رنو قبول نکرد.عزیز برادر الان رنو مالک ماک امریکا هم هست.اگر اطلاع داشته باشید کشنده رنوسری Tهم کشنده سال اروپاشده سال 2014.رنو پریمیوم ومگنوم هم در زمان خودشون جز بهترین ها بودند.خودروسازی که ماشین فرمول یک بسازه وبرای بقیه تیم هم مثل ردبودل هم ماشین بزنه قابل احترامه
1395/4/21
همین که فضای داخلی رو اینطور تعریف کردی ((اما طراحی داخلی رنو بسیار زیبا تر از خارج آن است)) معلومه چقدر بی طرفانه و غیر جانبدارانه بود بررسی شما
1395/4/26
با سلام
من كوليوس دارم ٣٥٠٠٠تا كار كرده،، ماشين عالي هست تنها مشكلش كوچكي فضاي پاي رديف عقب هست ولي در كل با كيفيت ،خوش سواري،بي دردسر، با ترمزهاي عالي هست ،خوش سواري تَر از وراكروزه كه قبلا داشتم
1395/4/29
شکی نیست که ایرتویا گرونفروشی میکنه و تفاوت قیمت این دو تا اینقدر نیست......یک نگاه به قیمتها تو کشورهای عربی داشته باشید.....اگه خیلی زود ماشین عوض نمیکنید رنو مقرون به صرفهتر هست...رنو جدیدن خوب میفروشه و شرایط خوبی هم گذاشته
1395/5/10
سلام به نظر شما با درنظر گرفتن تمام فاکتور های خرید خودرو در ایران ، اگه bmw x3 3.0 li 2009 هم بین این رده از خودرو ها قرار بگیره ، با توجه به قیمت تقریبا مساوی !
شما bmw رو پیشنهاد میکنید ؟
1395/5/18
آقا من کاری به اختلاف قیمت عجیب و غریب این دوتا و اینکه از این جهت کلا توی کلاس های متفاوتی قرار می گیرن و اینکه با این شرایط اصلا قابل مقایسه نیستن، ندارم.
با وجود احترامی که برای برند رنو قایلم ، ولی وقتی اسم تویوتا میاد دیکه ماشینی مث رنو نه توی کیفیت و دوام و نه از نطر فنی و برند، حرفی برای گفتن نداره. تنها عیب محصولات تویوتا نسبت به رقبای کره ای فقط بحث ظاهر مسخرشون هست که اونم سلیقه ایه، به نظر من راو حتی از نظر ظاهری هم از کولیوس بهتره.
ای کاش راو4 رو با سورنتو یا سانتافه مقایسه می کردن، تا حداقل از نظر قیمتی قابل قیاس می بودن إإإإإإإإ
قبول دارم که راو4 زیاد ماشین نرمی نیست ولی آرامشی که محصولات تویوتا به خاطر کیفیت و اعتبار به آدم میدن، به هیچ وجه توی کره ای ها ی خوشگل و پرفروش و فرانسوی های زشت و کم فروش نیست.
1395/5/21
شما چطور راو4 را در کلاس کولیوس نمیدونید ودر کلاس سانتافه وسورنتو قرار میدهید؟راو4 به لحاظ ابعاد وسگمنت در کلاس کولیوس توسان اسپورتیج قرار داره.یک مقدار مطالعاتتون را بیشتر کنید.کولیوس با قلب تپنده نیسان به لحاظ دوام وکیفیت بالاتر از راو4 نباشه به هیچ وجه کمتر نیست
1395/5/22
دوست عزیز...جناب تقوا..سلام.
بنده عذر خواهی می کنم....
ولی گویا شما دوست عزیز منظور من رو، درست متوجه نشدید ! اگر دقت کنید خدمت شما و دوستان عرض کرم که از جهت قییییییمتی توی کلاس های متفاوتی هستند نه سگمنت...!
مثلا سمند توربو هم، بیشتر از مزدا3 و کرولا و النترا قدرت موتور داره، از نظر ابعاد و اندازه هم تقریبا در یک رده هستند ولی به خاطر تفاوت عجیب قیمتی، ماشینی مث سمند هرگز در حد رقابت با چنین ماشین هایی نیست....البته مگر در حد یک درگ ساده...که آن هم باز حکم برتری کاملش نیست.
منظور بنده این بود که در کشور ما، کسی که قصد خرید خودرو بالای 240م را دارد، به خودروهایی نظیر توسان، اسپورتیج و کولیوس اصلا نگاه نمی کند !!!!! پس این مقایسه به درد خریداران این دو خودرو نمی خورد.
ماشین های رنو بین بقیه فرانسوی ها واقعا عالین، ولی فک نمی کنم با وجود سابقه 150 ساله و همکاری با نیسان، باز هم در حد تویوتا از نظر دواااااام ظاهر بشن، که این قضیه نیز از آمار فروش رقیب ژاپنی قابل اثبات است....برگ برنده تویوتا هرگز ظاهر و یا امکانات نیست ! با این وجود فروش بسییییییار بیشتری در مقابل حریف نه چندان قدرتمند فرانسوی دارد !!!
با آرزوی توفیق وسلامتی برای دوستان.
1395/5/19
آقا این کولیوس در مقابله راو4 ارزش نگاه کردن هم نداره چه برسه به مقایسه ......
اما...........
اما کولیوس جدید در راهه، حتی با دیدن عکسشم برق از چشام پرید إإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإ
رنو چه انقلابی کرده در طراحی إإإإ
بذارید تا کمتر از یه سال دیگه کولیوس جدید بیاد اونوقت تصمیم بگیریم.
1395/8/14
سلام دوستان.من تجربه های زیادی با شاسی های مختلف داشتم.الان هم یک کولیوس دارم و کاملا راضیم.بهترین و نرم ترین سواری رو با همین کولیوس تجربه کردم.قبلا هم لکسوس ۳۵۰ مدل ۲۰۱۳ هم داشتم که با وجود تجربه سواری کولیوس وقتی پشت لکسوس نشستم خورد تو ذوقم.کیفت کولیوس خیلی بیشتره.در صورتی که خودم قبلا این موضوع رو باور نداشتم.در کل استاندارد اروپا از سطح بالاتری برخورداره و سختگیرترن.تنها عیب کولیوس اینه که این موتور برای کولیوس ضعیفه و همچنین گیربکس تو مسافت های زیاد به علت cvt بودن زود داغ می کنه
1395/6/14
خه.رنو کولیوس جدید رقیب تویوتا راو4 و سانتافه و سورنتو و... هست دیگه تموم شدش قیمتایی الکی بالا چون اگه کولیوس جدید رقیب اینا باشه سریع سوسکشون میکنه پس بهتره کم کم قیمتاشونو بیارن پایین ازما گفتن بوود
1395/6/19
اکثر مردم ایران از روی اپشن ماشین میخرن نه به برند کار دارن نه به مشخصات فنی......اطراف تهران رو نگاه کنید پر از ماشینای چینی...!!!!!!!! چونکه ارزون هستن و پر اپشن.............بعضی از دوستان هم لطفا تاریخ تولدشون رو بنویسند تا ببینیم یکسال هست کواهینامه دارن؟ اخه نظرات خیلی جالبی رو مطرح میکنند !!!!! کولیوس با توجه به اختلاف ۵۰ میلییونی با تویوتا و برای کسی که این ماشین دوم یا حتی سوم خونش هست قطعا ماشین بهتری هست چون اصلا تو رنج قیمتی میتسوبیشی asx هست........ولی یک واقعیت مهم........کسایی که این پول رو دارن کمتر دنبال مقایسه یا خوندن این جور کامنت ها هستن.......دلی خرید میکنن........هر چی دوست دارید بخرید و لذتش رو ببرید اینقدر تعصب نداشته باشید
1395/12/5
دمت گرم جمله آخرت خیلی باحال بود . واقعا چرا ما به بعضی از موارد مثل بازار دست دوم و ... این قدر اهمیت میدیم . هرچی دوست دارید بخرید و لذتش رو ببرید اینقدر تعصب نداشته باشید .
1396/5/19
سلام من میخوام ماشین بخرم تویوتا راو4بهتره یا رنو کوتیوس
1396/6/25
چرا رنو کولیوس 2017 رو بررسی نمیکنید؟؟
1396/7/4
دوستان سلام .بنده راو4 داشتم به چند دلیل فروختم 1.آینه جانبی دستی جمع میشد وموقع ورود به پارکینگ آزرده ام میکرد 2.ماشین با این کلاس ترمز دستیش هنوز قدیمی است 3.زیر پا در حال رانندگی سفت بود
لطفا خودروی که بهتر از این باشه معرفی کنید در همین رنج قیمت
1396/7/7
سلام دوستان.من نزدیک به 7 ماهه که تویوتا رافور مدل 2016 دارم.این ماشین واقعا از هر نظر که بگی قابل ستایشه.هندلینگ بسیار عالی داره.تو گردنه و سربالایی واقعا تیز و چابکه.به هیچ عنوان کم نمیاره.اتفاقا آپشن های مناسبی هم داره.تنها ایرادش همون نداشتن ترمز دستی برقی هست.و گرنه هیچ نقصی نداره.واقعا رانندگی باهاش لذتبخشه.امسال تابستون از جنوب کشور باهاش رفتم مسافرت شمال.تو این مسیر طولانی اصلا خسته نشدم.مصرف ماشین واقعا عالیه.کابین بی سر و صدایی داره.و یه موضوع دیگه اینکه فضای بار عالیه.و توصیه میکنم اگه کسی از دوستان قصد خرید این ماشینو داره به هیچ عنوان تردید نکنه.واقعا وقتی پشت فرمونش میشینی حس خوبی بهت دست میده.
1396/8/22
خیلی ممنون از توضیحات کامل و جامعتون. اما من الان میخوام بین مدلهای فول آپشن ۲۰۱۸ این دو خودرو یکی رو انتخاب کنم و الان هم از لحاظ چهره و هم فنی تغییرات زیادی میبینم. نظراتتون رو راجع به طرح جدیدشون چیه؟ کدوم رو پیشنهاد میکنید؟
1396/8/25
با سلام خدمت دوست گرامی جناب آل طه رافور واقعا ماشین دوست داشتنی برای منه. البته تو ایران. چون انتخاب بهتری را نداریم. مشکلی که داره از دید بنده گلویه اگزوز جلو و عقب هستش که نصبت به جاهای دیگر ماشین ده سانتیمتر پاینتره وچون اسم آفرود یدک میکشه اصلا با این وضیط چنین تمایزی ندارد من تعجبم چطور بعد چندین سال هنوز نتونسته این عیبو بگیره اکثر ماشینا حتی خود شرکت تویوتا گلویه اگروز رفته تو دل بدنه این یکی چرا رفع نمیشه؟
1396/9/19
سلام پيشنهادم به اقاي شمس، نيسان ايكس تريل هست، فول آپشن بسيار نرم و رانندگي ارام و لذت بخش، مونتاژ خود ژاپن و كيفيت متريال و ساخت عالي، من دو ماهه كه ايكس تريل خريدم و بسيار راضي هستم، نرمي و راحتي صندليهاش و نرمي رانندگيش در بين رقبا بي نظير هست، دوربين ٣٦٠ درجه و سپر ايمني نيسان، و قفل شاسي منحصر به فرد هست، درسته كه موتور كوليوس همون موتور نيسان ايكس تريل هست ولي كيفيت ساخت و كيفيت قطعات و اپشن هاي اضافي كه در بالا عرض كردم و مهندسي بالاي نيسان اون رو از كوليوس بسيار متمايز ميكنه..
1397/5/14
با سلام خدمت همه، من 8 ماه پیش می خواستم ماشین بخرم و بین راو4 و کولئوس مردد بودم. از حدود 20 نفر سوال کردم از بنگاهی دلال ماشین و تعویض روعنی بگیر تا اکثر کارشناسان سایتهای خودرو و ماشین بازها و مکانیکی ها. هیچکسی کولئوس رو بهم پیشنهاد نکرد. البته نگفتن که کولئوس بده ولی همشون گفتن شک نکن برو راو4 بخر. الان 8000 تا باهاش راه رفتم واقعا خیلی عالیه و راضی هستم. عملکرد موتور و گیربکس و ترمز حرف نداره. داخلش و صندوق عقبش هم واقعا جاداره. درسته که آپشن های کولئوس رو نداره ولی همش به این فکر میکنم چرا کولئوس با وجود اون همه آپشن قیمتش پائین تر از راو4 هستش. مسئله بعدی هم که در مورد کولئوس برام خوشایند نیست شباهت طراحی داخلی و خارجی بسیار زیادش به تالیسمن هستش که نشان از کم کاری رنو هست. ماشین سدان و SUV هر دو شبیه هم شدن. این رو خدمت دوستان عرض کنم که در صورت استفاده از کروز کنترل در جاده های کفی با 5 سرنشین و بار کامل صندوق عقب، رقم بسیار جالب 14.6 رو نشون میده که نشان از مصرف 6/8% بنزین است. من 206SD V9 دارم مصرفش انقدر پائین نیست. مورد بعدی که من در مورد تویوتا شنیدم نحوه عملکرد گیربکسش هست که معروفترین مکانیک گیربکس های اتومات (اگه اسمش رو بگم همتون می شناسید) بهم گفت و اون اینه که، عملکرد گیربکس ماشینهای تویوتا طوری هستش که تقریبا می تونه تمام توان تولیدی موتور رو با حداقل اتلاف انرژی به چرخها انتقال بده ولی ماشینهای فرانسوی اینجوری نیستن. نمونه بارزش رو خودم تجربه کردم. 206 اتومات با مزدا 323 اتومات، هر دوتا 110HP قدرت می دن ولی مزدا شتاب و کشش خیلی خیلی بهتر از 206 رو داره.
1400/11/30
ایکاش واقعا سوار کولیوس میشدی و شاهکار نیسان رو تو طراحی این گیربکس تست میکردی بعد اینو مینوشتی
من کولیوس دارم و دسترسی ب راو4 همین مدل مورد تست هم دارم
اصلا این حرف درست نیست ک گیربکس کولیوس حوصله سربره .این گیربکس رو نیسان ایکس تریل هم هست و بشدت رو کولیوس بخاطر ورن کمترش کارایی بالایی از خودش نشون میده و شما واقعا میتونید تجربه شتاب گیری خوبی داشته باشید