موضوعات داغ

موتورسیکلت ویژن 100، چشم انداز متفاوت بی ام و

عکس مطلب اول
پس از BMW، رولزرویس و مینی، حالا نوبت به کمپانی موتورسیکلت سازی BMW به عنوان یکی از دیگر شرکت‌های مورد حمایت برند BMW رسیده است تا سالگرد 100 سالگی بی.ام.و را با معرفی محصولی کانسپت تحت عنوان Vision Next 100 جشن بگیرد، موتورسیکلتی متفاوت و منحصر به فرد که ایده موتورسیکلت ساز BMW برای آیندگان را به تصویر کشیده و از آن به عنوان چشم انداز آینده محصولات خود یاد کرده است.
این موتورسیکلت به گفته BMW به صورت کاملا الکتریکی خواهد بود که هنوز اعداد و ارقامی برای آن تعیین نشده است. درست که این موتورسیکلت سیستم محرکی الکتریکی دارد، ولی طراحی موتور بخصوص تیغه‌هایی که برای خنک کاری آن طراحی شده است، درست مثل پیشرانه‌های درون سوز موتورسیکلت‌های استاندارد می‌ماند. البته شرکت سازنده و طراحان دلایلی گوناگون برای طراحی آن عنوان کرده‌اند، اول از همه اینکه این تیغه‌ها می‌تواند به بهبود آیرودینامیک موتورسیکلت کمک کنند و دوم اینکه برای حفاظت از پای سرنشینان بعد از افتادن طراحی شده‌اند. دلیل جالب و بحث برانگیز سوم طراحان نیز تعادل بهتر موتورسیکلت عنوان شده است.
طراحی کلی این موتورسیکلت هم بدون تحلیل و تفسیر، بیانگر آینده نگری همراه با تخیل بالای طراحان است که در جای جای آن دیده می‌شود که جالب‌ترین آن، طرح‌های کوچک مثلثی شکل بر روی لاستیک‌هاست. دیگر قسمت‌های اصلی بدنه همچون قاب‌های بالا، بدنه و صندلی موتورسوار هم از جنس فیبرکربن ساخته شده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد