موضوعات داغ

مجموعه ای از بهترین صحنه های مسابقات رالی + فیلم

عکس مطلب اول
در این دنیا هیچ چیزی بهتر از یک فیلم تدوین شده و هیجان انگیز نمی‌توان پیدا کرد و بهتر از آن، فیلم‌های تدوین شده در مورد اتفاقات جالب مسابقات اتومبیل رانی است که حتی مخاطبان عادی فضای مجازی را به خود جذب می‌کند، چه برسد به کسانی که برای خود ماشین باز قهاری هستند و در فضای مجازی بیشتر از هرچیز به مسائل خودرویی می‌پردازند.
در این مقاله گروه خودروبانک برای شما خوانندگان همیشگی فیلمی تدوین شده از مسابقات رالی آماده کرده که در آن برخی از تصادفات، بهترین حرکات رانندگان و اتفاقات جالب پیرامونی به تصویر کشیده شده است که در انتهای مطلب می‌‌توانید به تماشای آن بپردازید.
صرفا جهت اطلاع، رالی نوعی مسابقهٔ اتومبیل ‌رانی است که در مسیرهای مختلف با نوع سطح گوناگون اعم از خاکی، گلی، سنگی و آسفالت برگزار می‌گردد. در برخی کلاس‌های رالی، شرکت‌کنندگان نه به صورت همزمان بلکه با فواصل زمانی مشخص وارد مسیر مسابقه می‌شوند. رالیِ زمان سرعت مسافت یا تی‌اس‌دی که در ایران به اختصار رالی نامیده می‌شود، مسابقهٔ اتومبیل‌رانی است که بیشتر به مهارت حرکت در مسیر صحیح و در زمان مطلوب تأکید دارد تا مهارت رانندگی. این رالی در خارج از پیست‌های اتومبیل‌رانی و در مسیرهای عمومی برگزار می‌شود و چندین ساعت تا چند روز طول می‌کشد.
نقشه مسابقه قبل از شروع مسابقه در اختیار شرکت‌کنندگان رالی قرار می‌گیرد. این نقشه مجموعه‌ای از قطعه یا بلوک‌های کوچکی است که باید به ترتیب طی شوند. شرکت‌کنندگان باید با توجه با علائم مسابقه مسیر صحیح مسابقه را تشخیص دهند و سعی کنند با سرعت مشخص شده در بلوک این مسیر حرکت کنند. در طول مسیر کنترل‌هایی وجود دارند که حرکت شرکت‌کنندگان در مسیر صحیح را کنترل می‌کنند. به شرکت‌کنندگانی که خارج از مسیر صحیح حرکت کنند یا دیرتر یا زودتر از زمان مطلوب نقشه‌ای را طی کنند امتیاز منفی تعلق می‌گیرد. در بلوک‌ها علاوه بر سرعت ممکن است مسافت یا زمان متعلق به آن بلوک ذکر شده باشد. اگر مسافت در بلوکی داده شده باشد به آن بلوک مسافت معلوم و در غیر این صورت به آن مسافت مجهول گفته می‌شود. در بلوک‌های مسافت مجهول، مسافت طی شده در پایان نقشه از روی کیلومترشمار اتومبیل به دست می‌آید و با کمک سرعت ذکر شده در بلوک، زمان مطلوب محاسبه می‌شود.
در مسابقات رالی ایران معمولاً در هر اتومبیل یک راننده و یک نقشه‌خوان وجود دارد و در بیشتر رالی‌ها حضور همراه تا پر شدن ظرفیت درج شده روی کارت ماشین مجاز است. نقشه مسابقه درست یک دقیقه پیش از حرکت هر اتومبیل در اختیار آن اتومبیل قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/29
حجت کجاست که ببینه رنو جونش تو رالی نیست و نتایج تیم هیوندای رو ببینه
1395/7/30
فوق العاده بود .....با تشکر از عوامل سایت
1395/8/1
واقعا نتایج تیم هیوندای در مسابقات رالی البته در دوسال اخیر شگفت انگیز و فراتر از انتظار بوده ولی نباید یادمون بره که رنو از سالهای قبل با مدلهای مختلفی در رالی حاضر بوده از رنو 5 گرفته تا کلیو درضمن درحال حاضر رنو قهرمان جهان در مسابقات فرمول E بوده و همچنین در مسابقات فرمول یک حضورداره و علاوه بر ساخت کامل اتومبیل رنو برای تیمهای دیگه مثل ردبول هم پیشرانه تولید میکنه و از قهرمانی های پیاپی فرناندو آلونسو با اتومبیل رنو و همچنین سباستین فتل با ماشین ردبول با انجین رنو مدت زمان زیادی نمی گذره. مطمئتا مسئولین شرکت هیوندای جایگاه خودشون رو میدونند و به همین رالی قناعت میکنند چون فعلا جایی در بین بزرگان نخواهند داشت.
درضمن من هیوندای سوارم.
1395/8/4
لایک