موضوعات داغ

لکسوس RX 200t اسپرت وارد چرخه تولید شد

عکس مطلب اول
حدودا دو ماه پیش کمپانی خودروسازی لکسوس با استفاده از یک کیت بدنه اسپرت و یک موتور توربوشارژر، نسخه‌ای اسپرت از لکسوس RX 200t را با نام کامل "RX 200t F Sport" رونمایی کرد که حالا در استرالیا برای عرضه به بازار بر روی خط تولید قرار گرفته است.
کمپانی لکسوس را می‌توان یکی از محدود شرکت‌هایی دانست که علاقه زیادی به نصب موتورهای کوچک و کم مصرف بر روی محصولاتش دارد، حال برای این شاسی بلند به اصطلاح "اسپرت" هم پیشرانه‌ای 2 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر خطی در نظر گرفته که می‌تواند قدرتی 235 اسب بخاری و گشتاوری 350 نیوتن متری تولید کرده و از طریق جعبه دنده‌ای شش سرعته اتوماتیک تنها به چرخ‌های جلو ارسال کند!
شاید برای خودروی شاسی بلندی که نام اسپرت را با خود یدک می‌کشد این مقدار قدرت و حجم پیشرانه و یا حتی محور جلو بودن قابل هضم نباشد، ولی خب با ارسال این نیرو به خروجی شاهد شتابی صفر تا صد 9.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی حدودا 200 کیلومتر بر ساعتی خواهیم بود که با توجه به حجم پیشرانه تا حدودی قابل قبول است.
خصوصیات اسپرت این ماشین هم بیشتر در کیت بدنه آن خلاصه می‌شود که اجزاء آن شامل رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی منحصر به فرد، جلوپنجره و سپر تهاجمی‌تر، ریل‌های نقره‌ای سقف، روکش‌های چرمی صندلی‌ها، پدال‌های اسپرت، سیستم تعلیق اسپرت تطبیقی، غربیلک فرمان اسپرت مجهز به شیفترهای تعویض دنده، سیستم سرگرمی 12.3 اینچی مجهز به GPS، سیستم صوتی مارک لوینسون با 15 بلندگو و در نهایت صفحه نمایشگر سقفی می‌شود.
در آخر باید گفت که این محصول قرار است در بازار استرالیا با قیمتی 86 هزار و 840 دلاری (دلار استرلیا) به فروش برسد که به نسبت لکسوس RX 350 F Sport قیمت بسیار کمتری دارد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/3
chera faghad be charkhhaye jolo!?
1395/8/4
از جلو NX از عقب RX
باز هم فوق العاده
1395/8/4
اولین ماشینی از لکسس که طرفدارش شدم آر ایکس بود. هنوزم دلبری میکنه. اما توی تست این سری از بنز جی ال سی شکست خورد.
طراحیش ی چیز سلیقه ایه اما بدی طرح های رادیکال و آنده نگرانه ی اخیر لکسس اینه که زود از مد میوفته. اما هر چی که باشه چشم نواز و زیباس.
من ک با همون موتور تنفس طبیعیش بیشتر حال میکنم.
1395/8/4
مدل 4wd اش رو برای ایران تولید کنن!
مثل تیوولی 4wd ایران!