موضوعات داغ

زنان بیشتر از مردان هنگام رانندگی عصبانی می‌شوند

عکس مطلب اول
براساس یک تجربه، مردها تقریبا 3 برابر بیشتر از زن‌هایی که پشت فرمان می‌نشینند و در خیابان رانندگی می‌کنند به دیگر رانندگان احترام می‌گذارند و اجازه می‌دهند به ترافیک ملحق شده و یا خط خود را برای سبقت و یا دور زدن تغییر دهند، حال مرکز تحقیقات هیوندای و دانشگاه گلداسمیت لندن در بریتانیا آزمونی ترتیب داده‌اند تا میزان تحریک زنان و مردان هنگام رانندگی سنجیده شود.
در تحقیق صورت گرفته از سوی هیوندای و دانشگاه گلداسمیت در بریتانیا، حداقل 1000 راننده انتخاب شده و تفکیک جنسیتی شده‌اند تا با کمک دستگاه‌های مختلف و علائم رفتاری مورد پویش قرار گیرند که در این خصوص با مد نظر قرار دادن جمعیت جنسی، 12 درصد زنان به هنگام رانندگی عصبانی‌تر از مردان هستند که برای ابراز خشونت و نارضایتی خود از بوق، فریاد و یا حرکات دست استفاده می‌کنند.
برای اتفاقات مربوط به داخل کابین هم زنان 14 درصد بیشتر از مردان عصبانی می‌شوند که دلیل اصلی آن ضربه زدن به پشت صندلی راننده و سروصدای سرنشینان عنوان شده است. گاهی اوقات هم پیش می‌آید که به هیچ وجه حوصله رانندگی ندارید ولی مجبور هستید که سوار ماشین شده و رانندگی کنید، در این جور مواقع هم زنان 13 درصد بیشتر از مردان عصبانی می‌شوند.
پاتریک فاگان، روانشناس رفتاری از دانشگاه گلداسمیت لندن هم درخصوص این پروژه توضیح داد که از نظر روانی، زنان نمره بالاتری از مردان در هوش هیجانی و کلامی دارند، ولی به دلیل غریزه‌شان احساس خطر بیشتری نسبت به مردان می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود در رانندگیشان تاثیرگذار باشد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/3
من مخالف رانندگی خانوما نیستم اما موقعی که می رفتم تعلیم رانندگی
حرف همین موضوع شد مربیم گفت خانومای راننده چندروز در ماه که
یه طوری می شن نباید رانندگی کنن .
ببخشین نمی دونم تونستم منظورم رو برسونم ؟
البته این موضوع مال 10 سال پیشه حالا دیگه همه چی قروقاطی شده
آدم نمی دونه والا زن و مرد یکی شده .
کم کم خانوماي كارمند راننده و مسافرکشای خانوم
دارن بیشتر می شن و اصلا" اين موضوع براشون مهم نيست.
می گن تو خارج خانومای پایه یک دارن برابرمی شن با آقایون .
نمي خوام بگم بايد بين زن و مرد تبعيض وجود داشته باشه
اما همونطور كه بعضي كارها و رفتارها خلق و خوي مردونه رو
عوض ميكنه بعضي كارها و محيط ها هم احساسات زنونه رو
عوض مي كنه يا حداقل تعديل مي كنه .
كه اين موضوع مستقيم روي خانواده تاثير داره هم مرد هم زن
1395/8/4
والا خواهر خود ما با همه دعوا داره در حدی که چند بار تا حالا توی ماشین سرش داد زدم که اینقدر با ملت کل کل نکن و استرس به سرنشین ها نده،جالبتر اینکه توی ماشین منم میشینه جای من با ملت دعوا می کنه
1395/8/4
😐