موضوعات داغ

جالب‌ترین ماشین‌ها با پیشرانه موتورسیکلت

عکس مطلب اول
موتورسیکلت‌ها و ماشین‌ها دارای فن آوری‌های زیادی هستند که از نظر مفاهیم کارکرد و وظایفی که برای آنان تعریف شده است عمدتا با هم مشترک هستند، اما به ندرت دیده شده که اجزای اصلی هریک از آنان بر روی دیگری مورد استفاده قرار گیرد، چون تفاوت‌های سخت افزاری میان اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها آنقدری عمیق است که سخت بتوان از وسایل آن‌ها بر روی دیگری استفاده کرد، ولی باز هم در صنعت خودروسازی جهان هیچ چیز غیرممکن نیست و بارها شاهد نصب پیشرانه‌های موتورسیکلت بر روی اتومبیل‌ها بوده‌ایم که در ادامه سعی داریم 4تا از جالبترین اتومبیل‌های جهان را معرفی کنیم که از پیشرانه‌های موتورسیکلت برای تولید نیرو محرکه خود استفاده کرده‌‌اند.
1- بی ام و 600 (ایزو ایستّا)
ایزو ایستّا خودرویی بسیار کوچک میکروکار است که از اواسط دهه 50 میلادی در کشورهای مختلف جهان از جمله اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، فرانسه، برزیل، انگلستان و آلمان عرضه شد که شرکت سازنده برای تامین نیروی حرکتی آن به سراغ پیشرانه 200 سی سی دو زمانه 9.5 اسب بخاری برگرفته از موتورسیکلت‌ها رفته بود. امتیاز تولید این ماشین چند سال بعد به کمپانی خودروسازی BMW هم داده شد تا در نهایت منجر به تولید خودروی چهارچرخه BMW 600 شود.
2- هوندا N600
امروزه محصولاتی که باعث رشد و بقای کمپانی خودروسازی هوندا در بازار شده‌اند، بدون شک محصولاتی نظیر سیویک، آکورد و CRX هستند که آمار فروش قابل توجهی برای هوندا داشته‌اند، ولی این موفقیت را باید مدیون محصولاتی بود که پیش از این تولید شدند تا نام و برند هوندا رشد کند. هونا N600 یکی از محصولات سابق هونداست که علاوه بر فروش نسبتا موفق به خصوص در بازار آمریکا، با موضوع بحث ما هم جور در می‌آید و یکی از جالب‌ترین ماشین‌های جهان است که در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 2 سیلندر موتورسیکلت سود می‌برد. پیشرانه این خودرو برگرفته از موتورسیکلت هوندا CB450 است که با کمی تغییر و تحولات به حجمی 600 سی سی رسیده است که می‌تواند سقف سرعت این ماشین را به 130 کیلومتر بر ساعت برساند. گفتنی است که این خودرو در سال 1972 میلادی معرفی و سه سال بعد از آن در بازار آمریکا عرضه شد تا اینکه در نهایت اولین نسل از هوندا سیویک جایگزین آن شد.
3- کوپر 500
با دیدن نام کوپر سریعا ذهن مخاطب درگیر محصولات مینی می‌شود و بی‌دلیل هم نیست، چون خودرویی که قرار است به آن بپردازیم از نسل همین کمپانی خودروسازی مینی است، با این تفاوت که این ماشین تنها مخصوص مسابقات اتومبیل رانی فرمول 3 بوده و برای تولید نیرو محرکه خود از پیشرانه‌ای تک سیلندر 500 سی سی، آن هم برگرفته از یک موتورسیکلت استفاده می‌کند که موفق به دریافت مقام‌های نخست در سال‌های 1959 و 1960 میلادی شده است. از جمله رانندگان معروف هدایتگر این ماشین هم می‌توان به استرلینگ ماس، کن تیرل، برنی اکلستون و جک برابام اشاره کرد.
4- بی ام و i3 Rex
تا الان هرچه کار کردیم تقریبا قدیمی بودند، ولی حالا می‌خواهیم شما را با ماشینی امروزی و شاید هم پیشرفته آشنا کنیم که در سینه خود قلبی متفاوت دارد. بی ام و i3 در بازار به دو صورت عرضه می‌شود، یک مدل سیستم محرکی کاملا الکتریکی دارد و بخش قابل توجهی از بازار را به دست گرفته و دیگری هم بی ام و i3 Rex نام دارد که برای تولید نیرو محرکه آن به سراغ پیشرانه‌‌ای کوچک برگرفته از موتورسیکلت رفته‌اند. این موتور با حجمی 650 سی سی برگرفته از موتورسیکلت C650 GT است که می‌تواند نیروی تقریبا 34 اسب بخاری در اختیار ماشین قرار دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/4
اتفاقا خودرو های ۳چرخی ک در چین و هند با موتور موتورسیکلت عرضه میشن و ارزون اند،خیلی جالبه