موضوعات داغ

تویوتا اتوبوس هیدروژنی می‌سازد

عکس مطلب اول
فن آوری سلول سوختی (هیدروژنی) سدان میرای برای کمپانی خودروسازی تویوتا تبدیل به یک سکوی بزرگ پرتاب شد تا این خودروساژ ژاپنی از تولید سدان‌های هیدروژنی به سمت تولید خودروهای هیدروژنی سنگین وزن برای حمل و نقل‌های عمومی حرکت کند که آغازگر آن یک اتوبوس هیدروژنی درون شهری بوده است.
براساس اطلاعات منابع محلی، از اوایل سال آینده میلادی قرار است تنها 2 دستگاه اتوبوس هیدروژنی تویوتا به صورت آزمایشی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی توکیو ژاپن شوند، ولی هدف اصلی تویوتا اضافه کردن بیش از 100 اتوبوس هیدروژنی به ناوگان حمل و نقل عمومی توکیو تا قبل از آغاز المپیک تابستانه 2020 توکیو است تا زیرساخت‌های مورد نیاز برای جابجایی بهتر و کم هزینه‌تر مردم فراهم آید.
اتوبوس تویوتا اساسا از همان سیستم محرک تویوتا میرای استفاده می‌کند، اما در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر که برای تامین انرژی اتوبوس‌ها مناسب باشد. این سیستم محرک نیز توسط مخزن‌های 600 لیتری هیدروژن پشتیبانی می‌شوند که می‌توانند اتوبوس را تا محدوده حرکتی تقریبا 200 کیلومتری همراهی کنند و پس از اتمام سوخت، با مراجعه به ایستگاه‌های سوخت رسانی مخصوص در کمتر از 10 دقیقه نسبت به پر کردن مخزن‌های خود اقدام کنند.
در کنار سیستم محرک هیدروژنی هم دو موتور الکتریکی بزرگ انجام وظیفه خواهند کرد که در مجموع نیرویی 306 اسب بخاری و گشتاوری 670 نیوتن متری (با احتساب سیستم محرک هیدروژنی) تولید می‌کنند. سرمنشا نیروی مورد نیاز برای گرداندن موتورهای الکتریکی هم از باتری‌های 235 کیلووات ساعتی تامین می‌شود که بیشتر برای مواقع ضروری همچون تخلیه مخازن هیدروژن، خرابی احتمالی سیستم محرک اصلی و... در نظر گرفته شده‌اند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/4
دم تویوتا گرم تو خوب مسیری قدم گذاشته
1395/8/5
برام سواله که ایمنی مخزن هیدروژن چه جوری تامین میشه! البته تویوتا اگر داره این محصول رو توسعه می ده فکر این رو هم کرده. اما می خام بدونم چه تدبیری اندیشیده؟