موضوعات داغ

وقتی رانندگی بد می‌تواند فاجعه آفرین باشد + فیلم

عکس مطلب اول
اگر رانندگان عزیز کامیون‌ها از ما ناراحت نشوند، باید بگوییم که کامیون‌ها از شهرت مطلوبی در میان مردم برخوردار نیستند و عموما وقتی در یک صحنه تصادف حضور دارند، مثل بلدوزر هرچیزی که سر راهشان باشد را صاف می‌کنند و جلو می‌روند، به همین دلیل رانندگان عادی ترس خاصی از کامیون‌ها و بخصوص ماشین آلات سنگین وزنشان دارند، ولی در این مقاله می‌خواهیم شما را دعوت به تماشای ویدیویی کوتاه کنیم که در آن تمام قواعد ترس از کامیون‌ها و همچنین قوائد بلدوزر بازی کامیون‌ها زیر پا گذاشته شده است.
در این ویدیو که می‌توانید انتهای همین مطلب مشاهده کنید، به معنی واقعی کلمه یک راننده حرفه‌ای کامیون و یک راننده احمق سواری به تصویر کشیده شده‌اند. حالا چرا راننده احمق سواری، به این خاطر که با داشتن اشراف کامل به عقب و حضور یک کامیون در پشت سر، وقتی می‌بیند برای خروج از اتوبان خط اشتباه را انتخاب کرده و برای اینکه به دردسر رانندگی بیشتر نیافتد، خود را به دردسری بزرگ‌تر می‌اندازد و درست جلوی کامیون ترمز می‌کند تا از خروجی اتوبان رد نکند.
حال چرا راننده حرفه‌ای کامیون، به این خاطر که اغلب راننده‌های کامیون در مواقع خطر هول می‌شوند و یادشان می‌رود که از اهرم ترمز موتور (تعبیه شده در کنار فرمان درست مثل اهرم برف پاکن) برای متوقف کردن کامیون استفاده کنند و همین موضوع باعث ترمزگیری ضعیف و سپس ایجاد حادثه برای هر دو طرف ماجرا می‌شود، ولی در این ویدیو می‌‌بینیم که علاوه بر ترمز به موقع و عدم تصادف با خودروی جلویی که ما اعتقاد داریم بدون فکر کردن به ترمز می‌بایست آن را با خاک یکسان کند، به خوبی کامیون را در سطح اتوبان جمع می‌کند تا حادثه‌ای بدتر اتفاق نیافتد، هرچند کامیونی دیگر از مسیر اتوبان خارج شده و وارد حاشیه جاده می‌شود، ولی خب خوشبختانه اتفاق خاصی برای آن نمی‌افتد و بدون حادثه بار دیگر به جاده باز می‌گردد.
در ادامه می‌توانید فیلم این صحنه را تماشا کنید تا بهتر در جریان کار قرار گیرید.
لینک ویدیو:

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/7
ترمز برقیو اصطلاحن ریتارد میگن که دور میل لنگو کم میکنه ولی انصافن اون کامیون کناری از اینم راننده تر بود
1395/8/7
چرا بوق نزند؟؟؟
من جاش بودم از روش رد می شدم.
1395/8/8
دمش گرم خیلی خوب تعادل ماشین را حفظ کرد.
1395/8/8
اینجور راننده ها خوش شانسم هستن بقیه رو به فنا میدن خودشونم خیلی راحت به راه خودشون و حماقت خودشون ادامه میدن باور کن حتی نفهمیده چه کار احمقانه ای کرده !!!!!! فقط رفت :))))))
1395/8/8
واقعا دمش گرم.طنازی نویسنده خودرو بانک هم جالب بود که میگه باید با خاک یکسانش میکرد. کلی خندیدم. دم نویسنده پست هم گرم. ولی واقعا بیشتر از راننده این کامیون دم اون یکی که از جاده زد بیرون اما تووی شیب کنار جاده اونم روی سبزه های کنار جاده که احتمالا خیلی هم سر هستش باز اون ماشین بزرگ رو برگردوند به جاده. دم اونم گرم.آدم این راننده ها رو میبینه کیف میکنه!!!