موضوعات داغ

کیفیت خودرو فدای داخلی‌سازی نشود

عکس مطلب اول
ایسنا: تجربه داخلی‌سازی برخی خودروها در گذشته نشان داده که این کار کاهش کیفیت این محصولات را به‌دنبال دارد و این اتفاق نباید دوباره تکرار شود.داخلی‌سازی خودروها از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حفظ و افزایش اشتغال در کشور است، در این میان اما در مواردی دیده شده که داخلی‌سازی، کاهش کیفیت خودروهای تولیدی را به‌دنبال داشته است. در واقع در مواردی قطعه‌سازان داخلی نخواسته یا نتوانسته‌اند قطعات خودروهای مونتاژی در کشور را در سطح کیفی مطابق با نمونه خارجی و اصلی آن تولید کنند. کارشناسان این موضوع را مدنظر قرار داده و معتقدند اگر چه سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی‌بر داخلی‌سازی خودروهای جدیدی که در آینده تولید خواهند شد، سیاست درستی است، اما به موازات این کار حفظ کیفیت خودروها نیز مهم است.

در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که داخلی‌سازی خودروهای خارجی نباید به قیمت متضرر شدن مصرف‌کنندگان تمام شود. حسن کریمی سنجری اظهار می‌کند: اگر داخلی‌سازی قطعات خودروهای جدید در ساختار فعلی قطعه‌سازی ایران که بهره‌وری آن پایین و قیمت تمام شده تولیدات آن بالاست، صورت گیرد، قطعا به ضرر مصرف‌کنندگان خواهد بود. وی با بیان اینکه داخلی‌سازی قطعات خودروهای تولیدی در ایران نباید به هر قیمتی صورت گیرد، تصریح می‌کند: در ساختار فعلی قطعه‌سازی به‌دلیل پایین بودن بهره‌وری تولید، داخلی‌سازی منجر به افزایش قیمت تمام شده و کاهش کیفیت خودروهای خارجی تولیدی در ایران خواهد شد و در این صورت بهتر است خودروها در ایران مونتاژ شده و از داخلی‌سازی آنها خودداری شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/11
شده خبر ندارین!
1395/8/11
خودرو داخلي ؟ كيفيت ؟ جل الخالق مگه ميشه مگه داريم ؟
به عنوان يه شهروند اين كشور شك ندارم اگه بنز ولكسوس هم بيان تو ايران بدن خودرو سازا حتي مونتاژش كنن بعد سه سال كيفيتش همچين مياد پايين كه پايين اومدن ارزش ريال در برابر دلار كه سه سال پيش اتفاق افتاد پيشش هيچ باشه اصولا تو كشور ما كلمه پيشرفت معنا نداره فقط پسرفت يا در نهايت درجا زدن