موضوعات داغ

جریمه‌ی 41 میلیون دلاری برای هیوندای و کیا

عکس مطلب اول
یقینا الان دارید با خودتان کلنجار می‌روید که چرا دو شرکت خودروسازی جهانی که محصولاتشان در بازار کشور هم محبوبیت‌های فراوانی دارند، موظف به پرداخت حدودا 41 میلیون دلار به عنوان جریمه شده‌اند؟!. خب باید به عرضتان برسانیم که این دو شرکت خودروساز با یک باطن مشترک، ولی در دو کالبد متفاوت به خاطر مشکلات اقتصاد سوخت و تقریبا ارائه اطلاعات غلط در مورد مقدار مصرف سوخت محصولاتشان، موظف به پرداخت جریمه‌ای حدودا 41 میلیون و 200 دلاری شده‌اند.
بعد از سروصدای زیاد رسانه‌ای برای تقلب برخی خودروسازان در ارائه آمار و ارقام مربوط به میزان مصرف سوخت، محصولات شرکت‌های خودروسازی زیادی مورد بررسی قرار گرفتند و برخی از آنان به لیست تقلب اضافه شدند، حال برای این دو شرکت خودروسازی هم تقریبا 33 کشور بسیج شدند و به تحقیق در مورد محصولات آنان پرداختند که در نهایت یک تقلب کوچک در تعیین مقدار مصرف سوخت پیدا کردند و این دو خودروساز را در سال 2013 میلادی به صورت مشترک موظف به پرداخت جریمه‌ای 350 میلیون دلاری به سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت دادگستری کردند. حال بار دیگر سازمان حفاظت محیط زیست به بهانه تقلب هیوندای و کیا در ارائه اطلاعات غلط مصرف سوخت، موظف به پرداخت جریمه‌ای دیگر به مبلغ ۴۱ میلیون و 200هزار دلار شده‌اند.
براساس اطلاعات ارائه شده، مصرف سوخت محصولاتی همچون الانترا، اکسنت، ولوستر، ریو و دیگر برندهای تولیدی این دو کمپانی به طور دقیق ارائه نشده است که همین مورد باعث شده هیوندای و کیا بار دیگر به دردسر بیافتند.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/11
خخخخخ
1395/8/11
کجان اون کره ای دوستایی که تا دیروز از میتسوبیشی بد می گفتن سر این قضیه کره ایا حتی تو اعلام قدرت و گشتاور و بازده موتور هم دروغ میگن چه برسه مصرف سوخت .
1395/8/14
کره ای های روستایی خخخخخ.
1395/8/11
مطمئنا خیلی کوچیک بود که چهلو یک میلیون دلار جریمه کردن
1395/8/11
خيلي بدن.تو روحشون
1395/8/12
در متن خبر اطلاعاتی راجه به کشور جریمه کننده نیست.
1395/8/12
کجاااااان اون گل پسرایی که هنوز هم فک میکنن هیوندای و کیا از پورشه و تویوتا بهترن؟؟؟ بابا اینا ماشین نیستن!! درسته از هیچی بهترن ولی بخدا ماها هستیم که اینا واسمون شده آرزو !!! طرف با اینا برا شترهاش علوفه میبره
1395/8/13
عزیزم اگه دقت کنی مال سه چهار سال پیش بود نه الان..همین 5-6 ماه قبل بود ک گفته شد کیا رکورد پورشه رو تو کیفیت اولیه شکست....قصد جسارت ندارما...ولی اول اطلاعات کسب کن بعد نظر بده...البته عادت کردیم به نظرات کاملا جاهلانه و تعصبانه بعضی جماعت.یا بهتره بگیم اکثر جماعت...راستی یادم رفت بگم این کلمه متعصب ینی خشمگین...ینی بدون عقل
1395/8/13
البته دوست عزیز اون دوستان که علوفه میبرن بنده به شخصه دیدم که با فورد و کادیلاک و بنز اون علوفه رو بردن. نمیدونید تشریف ببرید ببنید.
1395/8/13
حالا چی شد تویوتا رو چسبوندی به پورشه؟!راننده تاکسی و اینقدر ادعا؟
1395/8/13
اگه به مبلغ جریمه نگاه کنیم نسبت به مبلغ جریمه دیگران معلومه تخلف خیلی جزئی بوده.
1395/8/14
هه