موضوعات داغ

رنو کوئید را به صورت کامل بشناسیم + فیلم

عکس مطلب اول
همانطورکه می دانید خودروسازان داخلی در روند عقد قرارداد با شرکت های بزرگ خودرویی جهان، صبر زیادی دارند و گاهی اوقات در همین زمان نسل های بعدی خودروی مورد نظر نیز معرفی می شود و هنوز هم خبر از تولید خودرو در خط تولید نیست.
این موضوع در مورد رنو کوئید هم مطرح است و مدت زیادی است که رنو می خواهد کوئید را به ایران بیاورد. در نهایت کوئید به ایران خودرو رسید و در این مقاله قصد داریم به صورت گسترده به این خودرو بپردازیم. خودرویی که قطعاً می توان با چشمان بسته هم حدس زد که استقبال خوبی از آن خواهد شد و می تواند نفسی تازه برای این خودروساز قدیمی کشور باشد.

کوئید چه خودرویی است؟
رنو به صورت اختصاصی در سال 2014 یک خودروی مفهومی به نام کوئید را معرفی کرد و در سال 2015 این خودرو را مخصوص بازار هند روانه بازار کرد. این خودرو اولین نمونه از محصولاتی است که روی پلتفرم CMF-A رنو-نیسان ساخته می شود و با وجود ابعاد بسیار کمی و چهره هاچ بک آن، اما رنو کوئید با ارتفاع 180 میلیمتر یک کراس اوور کوچک شهری محسوب می شود.

امنیت رنو کوئید چگونه است؟
اولین داستانی که در مورد رنو کوئید مطرح است، داستان امنیت آن و همه چیز بر می گردد به تست موسسه بسیار معتبر NCAP که این خودرو را تست کرده و به آن یک صفر گرد و بزرگ را داد! البته باید توجه داشته باشید که نمونه تست شده نمونه کاملاً استاندارد و بدون کیسه هوا بوده و پیمان کارگر مدیر عامل رنوپارس چند هفته پیش گفته بود در تلاش است برای این خودرو قبل از ورود به ایران سه ستاره از EuroNCAP دریافت کند که اگرچه با خودروهای روز دنیا فاصله دارد اما باز از آن صفر شرم آور بهتر است!
در زیر می توانید ویدیو تست تصادف رنو کوئید استاندارد را مشاهده کنید:



در هند چقدر از کوئید استقبال شد؟
این سوال را باید با یک "بلی" محکم جواب دهیم. در همان ابتدای عرضه این خودرو، و در 2 هفته آغازین 25 هزار دستگاه از این خودرو فروخته شد و در 5 هفته اول این عدد به 50 هزار رسید و این شیب تا 70 هزار در 2 ماه اول ادامه پیدا کرد. و این استقبال بالا می تواند کمابیش از استقبال فوق العاده از آن در بازار بسته و تشنه ایران نیز خبر دهد و حتی پیمان کارگر گفته که قصد دارد به عدد 200 هزار دستگاه در ایران دست پیدا کند.

رنو کوئید با چه پیشرانه ای به ایران می آید؟
این موضوع فعلاً مشخص نیست اما خودروبانک اصلاً این حرف ها را قبول ندارد و اجازه دهید یک پیش بینی واضحی از این موضوع داشته باشیم. کلاً دو نوع پیشرانه روی این خودرو نصب می شود که هر دو 3 سیلندر هستند. یکی مدل 0.8 لیتری مدلی SCe و دیگری همین پیشرانه ولی با حجم یک لیتر. هر دو دیفرانسیل جلو هستند و در مدل 0.8 لیتری، حجم 799 سی سی آن می تواند حداکثر 53 اسب بخار در 5678 دور و 72 نیوتن متر در 4400 دور را تولید کند. اما اگر مدل قدرتمندتر (البته فقط نسبت به موتور ذکر شده) وارد شود، یعنی با یک پیشرانه به حجم 999 سی سی سر و کار داریم که می تواند حداکثر 67 اسب بخار در 5500 دور و 91 نیوتن متر در 4250 دور را تولید کند. توجه داشته باشید که همین پراید خودمان، می تواند حداکثر 71 اسب بخار و 108 نیوتن متر را تولید کند ولی شتاب صفر تا صد کوئید رسماً 16.8 اعلام شده و قطعاً درگ این دو خودرو در خاک ایران دیدنی خواهد بود.

رنو کوئید به زودی به ایران می آید

کوئید چقدر می سوزاند؟
شاید یکی از تنها نکات بسیار خوب کوئید برای بازار خودروی ایران با خودروهایی پرمصرف و بدتر از آن با تولید آلایندگی بالا، مصرف سوخت بسیار خوب کوئید باشد که در حدود 3.5 لیتر است و می تواند میزان مصرف بنزین را در کشور کمتر کند.

آیا می توان با کوئید در خیابان مسافر زد!؟
اجازه دهید این سوال عجیب اما بسیار مهم را کمی فنی تر توضیح دهیم. این روزها هر خودروی ارزان قیمتی در بازار همانند پراید، تبدیل به مسافربرهای شخصی می شوند و قطعاً فضای داخلی آن برای این جامعه بسیار مهم است. ابعاد کوئید دقیقاً 3679 میلیمتر در طول، 1579 میلیمتر در عرض و 1378 میلیمتر در ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن 2422 میلیمتر است. حال با یک مقایسه با پراید باید جواب دهیم "نه آنچنان". زیرا از نظر عرضی کمتر از پراید (1605 میلیمتر) است این بدان معناست که سه نفر قطعاً به این راحتی ها در صندلی عقب جا نمی شوند. اما نکته مثبت فاصله بین دو محور بیشتر آن نسبت به پراید (2345 میلیمتر) است که نشان دهنده فضای پای بیشتر برای مسافرانی است که به سختی در صندلی عقب جای گرفته اند.

رنو کوئید چه مدل ها و تجهیزاتی دارد؟
این که دقیقاً چه تجهیزاتی روی آن نصب خواهد شد، باید تا عرضه آن توسط ایران خودرو صبور باشیم ولی در زیر می توانید یک فیلم را مشاهده کنید که قسمت های مختلفی از این خودرو را به صورت بسیار ساده نشان می دهد و می توانید به صورت واضح تری با قسمت های مختلف آن آشنا شوید:



قیمت رنو کوئید چقدر است؟
در آخرین مصاحبه پیمان کارگر با اصحاب رسانه اعلام شد که این خودرو با حدود قیمت 31 میلیون تومان به بازار ایران خواهد آمد. اما همانطورکه شما هم می دانید، حضور یک خودروی جدید در خط تولید خودروسازان داخلی راهی پر پیچ و خم است و معلوم نیست تا شروع تولید و عرضه آن به بازار، در نهایت این کوچک فرانسوی که از دیار هفتاد و دو ملت به سرزمین ما می آید، با چه قیمتی به دست مصرف کننده نهایی خواهد رسید.

اخبار جدید:
در صورتیکه هر گونه خبر جدیدی در مورد این خودرو بدست آوردیم، در همین صفحه و در همین بخش اطلاع رسانی خواهیم کرد. با خودروبانک همراه باشید.

نظرات کاربران

42 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/12
این قرا بود جایگزین پراید بشه !! سایپا به هبچ وجه از پراید دست نمیکشه و بنظرم با 31 میلیون چندان موفق نخواخد بود ، این ماشین دربازه 21-25 فقط موفق میشه!
1395/8/12
حالا اگر براي ايران لااقل دنده اتومات بزارن روش با اين قيمت خوبه
راستي دوستان از اين موضوع كسي اطلاعي نداره ؟
1395/8/12
نه به مرام برادران سودجو میخوره بدون افزایش قیمت شیش هفت میلیونی گیرباکس اتوماتیک بذارن رو ماشین، نه به موتور 800 سی سی میخوره تحمل این چیزا رو داشته باشه.
حجم موتورش اندازه دوتا پپسی قوطیه! به معنای واقعی اسباب بازی
1395/8/12
این کجاش جایگزین پرایده آخه..سمند و پژو از این ارزون ترن...31تومن😨 تا بیاد تو بازار با دلال بازی و ..... قیمتش حتما به 34 میرسه...فقط میتونم بگم مسخره است
1395/8/12
یک سوال تکراری مدتهاست ذهن منو درگیر کرده،اونم اینکه:چرا؟چرا حق ما مدت مدیدی پول جمع کردن برای خرید همچین اشغالهاییست،چرا حق ما چرا سطح ما چرا وسع ما در حوز هخودرو پراید و امثال اون هستند؟چرا پرشیای 20 سال پیش یک خودرو جوون پسند و.. باید باشه برای ما؟
آیا دین ما،مخالفت ما با آمریکا،انقلاب ما علت این مسله است؟
یا بی کفایتی سران اجرایی و قانونگذاران مملکت ما؟ویا یه عده سودجو بی همه چیز مثل ایرانخودرو و سایپا که با راند خواری و دست داشتن در دولت با وضع قوانین مختلف دارن جولان میدن؟
کدام یک؟
1395/8/14
هيچ كدام، "خودمان" مقصريم، هر روز هم بيشتر به وضع خودمان دامن مى زنيم، چند نفرمان به خاطر جلو رفتن كارمان به راحتي رشوه مى دهيم؟ مگر اين سران يك شبه اين طور شده اند؟ آن ها همين ما هستيم كه دستمان به جايي رسيده، ان ها همان راننده تاكسي هايي هستند كه به زور كرايه اضافه مى گيرند، همان كارمند هايي هستند كه وظايفي كه برايش از جيب ملت حقوق مى گيرند ، براي همان ملت، به زور انجام مى دهند. و ان ها همان ..... كمي فكر كنيم ادم هاي زيادي را دور و بر خودمان و حتي شايد خودمان را مي بينيم كه اگر در جايگاه ان ها بوديم همه ي اين كار ها را انجام مى داديم، و همه اين ها گواه اين است كه "خودمان" بر سر خودمان آوار شده ايم. شاهد ديگري هم دارم براي اثبات اين ادعا، يادتان هست كمپين نه به خودروي داخلي؟ هدف چه بود و چه به دست آمد؟ دليلش فقط يك چيز بود ، باز هم كوته فكري "خودمان". شايد اگر كمي بيشتر ادامه مى داديم امروز ديگر پرايد سوار نمى شديم، امروز قرار نبود چشم به راه رنو كوييدي بمانيم كه هنوز نيامده اين همه حرف و حديث پشتش است.
1395/8/12
یه سی جی ۱۲۵ دارم با این رنو سر به سر میزنم مشتری بودی بزنگ، کلاه کاسکت بزاری ایمنیش از این بیشتره... و من الله توفیق
1395/8/12
سلام با این اوصاف شاهد خروج اجساد هموطنان از این خودرو جدید خواهیم بود البته کلاسش بیشتره خخخ البته اگر نظرم تایید بشه
1395/8/12
سه ستاره خخخخ یکی به این مهندس بگه ماشینی با این بدنه ضعیف اگر صدتا کیسه هوا هم داشته باشه یک ستاره هم نمیگیره بیخود خودتو خسته نکن چون مردم ایران زمین بدون ستاره هم قبول دارن محبت شما و رنو رو
1395/8/12
از ام وی ام 110 اس که خییییلی سرتره
1395/8/12
چرا باید 10 میلیون بیشتر بدم و رنو کوئید بخرم ؟
1395/8/12
نمیشد جای اون ال سی دی وسط یه سیلندر به موتور اضافه می کردن ؟ :((((((((
1395/8/12
شديدا موافقم موتورش واسه كشور ما كه پر از جاده هاي با شيب زياد هست واقعا ضعيفه حتي نسخه يك ليتري ولي خب صد در صد از لحاظ كيفي بالا تر از پرايد هست اينو شك ندارم فقط اي كاش اي كاش ملت حمله نكنند كه الكي گرون تر شه همين قيمت هم زياد هست بين ٢٢ تا ٢٥ باشه خب خوب ميفروشه ولي ماشين تو شهري است ديگر حتي صندوق عقب نداره و خيلي كوچيك
1395/8/12
داداش اصلا نگران نباش
تا وقتی به مونتاژ برسه صفحه کیلومتر دیجیتالشم انالوگ میکنن!!! چه برسه به مانیتور 😂
1395/8/12
ولی خدایی طرف که نشست تو ماشین درو بست چه صدای نیسان آبی گوشنوازی اومد :))))))
1395/8/12
انقدر پای چرک یارو تو فیلم بود دلم بهم خورد/
خوب این رنو بستگی داره قیمتش چی باشه.
چیزی که از تو فیلم معلوم بود نهایتا یک پراید بزک شده است و خیلی تفاوتی نداره.
نه از نظر ایمنی چنگی به دل میزنه نه واقعا ماشین قابل تاملی هستش. به خصوص برای ایرانی ها که بدون توجه که اینها خودروهای شهری هستن این چهارچرخه های رو میندازن تو جاده و هم خودشون رو بکشتن میدن هم بقیه رو به دردسر میندازن.
اگر میخواد جایگزین پراید بشه با توجه به این که ظاهرش کمی به روز تر هست قابل قبوله اما اگر قراره بدنش 30 میلیون من میرم همین شبه 405 ایرانی شده صد سال پیش رو میخرم.
برای موتور کم توان و کابین کوچیک و ایمنی پایین 30 میلیون زیاده. یا حق.
1395/8/12
مردم که مسخره نیستن، یک بار میگن بنز میاد، یکبار میگن فولکس و نیسان می خواهد بیاد پس کو؟ ما ماشین ارزون می خوایم از پراید و سمند و... خسته شدیم ماشین‌های گران اصلا همه برندها بیان، لطفا دولت محترم تمرکز روی خودرو ارزان بذارید
1395/8/12
خب طرف 6 میلیون دیگه میذاره روش تندر میخره که هم بزرگتر و جادار تره هم امن تره و هم قوی تر.قیمتش خیلی بالاست این باید هم قیمت پراید یا تیبا میشد
1395/8/12
با دو تا کیسه هوا سه ستاره ایمنی میخایید بگیرید./برا سرنشینای عقب هم مشترکا یه کیسه هوا بزارید که 5 ستاره بشه دیگه.
1395/8/12
خیلی خوشکل تر از پرایده.اصن ب هیکلش نمیخوره اینقدر ابعادش کوچیک باشه.ولی 31 زیاده.طبیعی هم هست.هیچوقت هم قیمت پراید و تیبا نمیذارن.اگه مثلا قیمتش 20_25 میبود سایپا باید درشو تخته میکرد
1395/8/12
با دیدن فیلم تست تصادف این ماشین مو به تن آدم سیخ میشه .
نمیدونم چه کسانی در انتظار این ماشین نشستن تا بخرن.
اگه این ماشین اینقدر نا ایمن و ضعیف قراره بیاد بازار ، خب چه کاریه آدم بره پراید بخره بهتره که . پول بی زبونشم از دست نمیده .
1395/8/12
آقا این عین رنو5 نسل اول آینه هاش مونمیزنه همون رنوهایی که جمعا 3تا در داشتن توی سربالایی هم زود جوش میاورد
1395/8/13
خوب اگه ۵ ۶ تومن روی این بگذاریم ۲۰۶ تیپ ۵ بخریم که دوتای این قدرت داره لوازم و تعمیرکارم زیاد داره ایمنیش هم ای بدک نیست، کار درست تری نکردیم؟
1395/8/14
اولا و مشخصا صفحه کیلومتر دیجیتالش حذف میشه، دوما و باز هم مشخصا مانیتور هم حذف میشه
در نهایت هم دوستانی که مایل به خرید این ماشین هستن کاملا حواسشون به رانندگی باشه اولین تصادف احتمالا آخرین تصادف خواهد بود
1395/8/16
قراره 11 تومن بيشتر از پرايد پول بدم بازم به همون راحتي كشته بشم. خب چه كاريه 11 تومن ميذارم ارثيه ام باشه واسه ورثه لااقل بيان يه فاتحه بدن بگن خدا بيامرزتش .خودمم كه با همون پرايد ميرم ديار باقي خلاص
1395/8/17
طراحی آیینش دیوانه کنندس !!!! یاد پیکانای قدیم افتادم
1396/7/3
راس میگه اولین چیزی که تو دید به چش ادم میاد اینه اشه البته شاید بخاطر حس نوستالژیک دادنه
1395/8/26
خوبه باز کاپوتش سالم موند :D
ولی اون چیزی که تو فیلم جزییات ماشین هست منظورم روکش چرم صندلی با ال سی دیو بقیه چیزاش تو ایانخودرو به روکش مخمل و ضبط بی خود برند IKCO تبدیل میشه
بعد با کلی منت با قیمت 45 تومن مثه ساندرو اسباب بازی به مردم بیگناه میدن تا تو جاده با امنیت فوق العاده به جاده ها برن.
مرسی ایرانخودرو که هستی :*
1395/8/26
دوستان اشتباه نکنید.
این خودرو جایگزین پراید نیست و نخواهد بود.
اصلا این خودرو بازار هدفش قشر ضعیف نیستند.
بلکه برعکس هدفش قشر متوسط به بالا و مرفه هستش که دنبال یه خودرو جدید وجمع جور به عنوان خودرو دوم هستش .
پس هیچ وقت به این خودرو به چشم ماشین اول قشر ضعیف نگاه نکنید.
قشر ضعیف همچنان از 405 و رانا و پراید اسقبال بیشتری خواهند کرد.
1395/9/2
اتومات ش مياد؟
1395/9/9
پیمان کارگر شکر زیادی خورده آخه با 31 میلیون چجوری میتونه به اون آمار فروش برسه ؟؟؟ حداکثر باید 26 میلیون باشه تا بتونه خوب بفروشه
1395/9/10
اینجا ایرانه همونجور که مردم ام وی ام 110اس رو به قیمت 33میلیون خریدن برا این ماشین هندی فرانسوی ده برابر بیشتر هجوم میارن ومیخرن چون رنوست
1395/9/26
زمانی هم قرار بود تندر 90 جایگزین پیکان بیاد اما الان گرونترین خودروی ایرانی هست... الان این گاری رو دارن میگن 31 تومن پس احتمالا رو 50 تا باید حساب کرد و به اسم فرانسوی اصل به ملت قالب می کنن... حالا هر فرض بر همون 31 اولا که پراید که خیلی از این بهتره 22 تومان هست ثانیا اگر کسی بخواد 31 پول بده یه سمند lx فول یا اگر هاچبک دوست داره تیبا 2 یا 206 تیپ 2 می خره ...این با این وضع افتضاح با مقایسه با پراید 13 تا 15 تا بیشتر ارزش نداره... چون واقعا از پراید خیلی بدتره... سه سیلندر... یعنی تو جاده نمیشه بره
1395/10/23
مثل حلب روغن نباتی جمع شد
1395/10/26
داغون شد .برا وارد کننده خوبه هر تصا دف محکمی کنه .نابود میشه.برگ اوراقی صادر میشه براش . فروش خوبی میکنه.
1395/11/5
موتورگازی میخواهن بدن 35 میلیون. موتور 800 سی سی یعنی موتورسیکلت.
این طرح رنو کویید در ایران مرده متولد شده کسی 35 تومن به یه موتورگازی پول نمیده.
ایرانی ها کلا زیاد امکانات و زرق و برق خودرو براشان مهم نیست فقط موتور بالای 1800 سی سی داشته مثلا موتور 2500 باشد و کم خرج باشد و زود خراب نشود .مثل 405 و 206 و پارس که تا سال 1490 هم تولید خواهند شد چون مشتری داره.
1395/11/7
پراید و تیبا خیلی از این بالاترن.موتورش که واقعا افتضاحه.به نظر من هر کی پول میده به این عقلش ناقصه .میره slx میخره خب اصلا زمین تا اسمان فرق دارن با هم .این کجا و پژو کجا
1395/11/8
جاي تاسف داره
موتوره كم توان ! فقط ٦٧ اسب! حس ميكرديم حداقل شاهد ٨٠ اسب باشيم !
تست تصادف وحشتناك !
صفر تا صد رويايي!
اتاق جادار! چقدر به سوي آينده حركت ميكنيم سال بعده يه خودروي دو نفره رو نمايي كنن با ٢٠ اسب قدرت و ١٠٠ سي سي حجم !!
1395/12/14
مامحکومیم به استفاده ازپیکان وپرایدوامثال اینها پراید۵میلیونی شده ۲۰ میلیون صدتامدل ماشین هم واردبشه قشرمتوسط وضعیف نمیتونه بخره کجای دنیا بابت رنواینقدرپول میدن
1396/3/8
اصلا جذاب نیست.نه موتور قوی داره نه زیبایی کابین نه ایمنی.قیمتشم که اصلا منطقی نیست.صدای موتور کلا توی کابینه آدمو دیوونه میکنه.در حد پیکان هم نیست.عمرا برا همچین ماشینی پول بدم.خودروهای چینی خیلی بهتر از اینه
1396/6/31
نترسید این پدرسوخته ها کاری کنن که حواله هاشو سه برابر بفروشن بعدم خودشون سه برابر قیمت بفروشن
1397/3/2
سلام
می خواستم بگم طراحی خودرو قشنگ هست ولی نسخه ی هندی این محصول افتضاح هست.
نسخه ی برزیلی این محصول بهتر هست از لحاظ کسب ستاره ایمنی .
خود مسئولان ایران خودرو هم گفتن که نسخه ای که قراره به ایران بیاد از همین نسخه ی برزیلی هست که کیفیتش خوبه.
ولی بازم هم میگم کاشکی قیمتش این قدر بالا نبود که در واقع بالا نیست این ارزش پول مملکت ما هست که پایینه !!!!!
واقعا برای مسئولان متاسفم.