موضوعات داغ

ریل و تسمه جای لاستیک‌های سورنتو را گرفت

عکس مطلب اول
اگر اشتباه نکرده باشیم، نیسان جوک در نسل جدید صنعت خودروسازی جهان یکی از اولین خودروهای مدرن به شمار می‌رود که به صورت شرکتی، به جای رینگ و لاستیک‌های خود از ریل‌های تسمه فلزی سود می‌برد تا بتواند حرکتی موثر در برف‌ها داشته باشد. بعد از نیسان جوک هم به نظر می‌رسد نیسان "روگ" بود که به این شکل درآمد و سال گذشته معرفی شد، ولی حالا در نمایشگاه سما 2016 هم شاهد رونمایی از چنین خودرویی هستیم، ولی بر روی نسل جدید کیا سورنتو که از حالا به بعد با نام "سورنتو اسکی گوندولا" شناخته می‌شود.

کیا سورنتو

براساس یک سنت همیشگی، کمپانی خودروسازی کیا هر ساله در نمایشگاه بین المللی "سما" لاس وگاس چیزهای عجیب و غریب رونمایی می‌کند و نمایشگاه امسالش را هم با معرفی کیا سورنتو اسکی گوندولا، به شیوه‌ای کاملا استثنایی آغاز کرده است تا این خودروی شاسی بلند لوکس در مقابل رقبای انگشت شمارش بی رقیب جلوه کند.
این پایان ماجرا نیست، چون تنها رینگ و لاستیک‌های ماشین نیستند که تغییر کرده‌اند، بلکه در این میان فاکتورهای طراحی کیا سورنتو هم دستخوش تغییراتی اساسی شده است. چطور؟ خب اگر به تصاویر دقت کرده باشید، می‌بینید که درب‌های ورود و خروج این ماشین به صورت متقارن و به سبک درب‌های رولزرویس گوست باز می‌شود و جالب‌تر از آن، دو صندلی جلوی ماشین است که برخلاف جهت همیشگی و در مقابل صندلی‌های عقبی نصب شده‌اند و فضای داخل کابین را در زمان‌های مورد نیاز تبدیل به یک سالن کنفرانس و یا محیطی برای گفتگو می‌کند.

کیا سورنتو

یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو هم خودران بودنش است. البته آنچنان خودران نخواهد بود و کیا هم چندان اطلاعاتی در این زمینه ارائه نکرده است و به نظر می‌رسد در همان مرحله کانسپت باقی بماند، ولی خب در صورت تایید تولید و ساخت چنین ماشینی که بعید به نظر می‌رسد، باید آن را از طریق یک تبلت بر روی کنسول صندلی‌های عقب فعال کرد و یا از بیرون ماشین هدایت کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/14
ی فیلم دیدم از اینارو وزارت دفاع یا سپاه پاسداران هم تولید میکنه . فیلمش هست رو آپارات