موضوعات داغ

تویوتا C-HR آمریکایی در راه است

عکس مطلب اول
اسفندماه سال گذشته بود که شرکت خودروسازی تویوتا در جریان برگذاری نمایشگاه ژنو 2016، به طور رسمی از کراس اوور C-HR به همراه جزییاتی فنی پرده برداری کرد که پیش از این در رابطه با آن‌ها صحبت کردیم. ولی حالا بار دیگر این ماشین رسانه‌ای شده و تویوتا قصد دارد در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس آمریکا، نسخه‌ای اختصاصی برای بازار آمریکا رونمایی کند.
جهت یادآوری، این کراس اوور با پیشرانه 1.8 لیتری، خودرویی هیبریدی خواهد بود که به تازگی بر روی پلتفرم TNGA (مشترک با تویوتا پریوس) توسعه پیدا کرده است. به طور دقیق‌تر بر روی این پلتفرم سیستم محرکی هیبریدی پیاده شده که از یک پیشرانه 1.8 لیتری بنزینی چهار سیلندر با بازده حرارتی 40 درصدی و حداکثر قدرت تولیدی 122 اسب بخاری در کنار موتوری الکتریکی تشکیل شده است.
اگر هم به دنبال چیزی ضعیف‌تر هستید، تویوتا به جای پیشرانه 1.8 لیتری، موتوری درون سوز 1.2 لیتری را قرار خواهد داد که به لطف استفاده از توربوشارژر بر سر راه ورودی هوای موتور، می‌تواند قدرتی نزدیک به پیشرانه 1.8 لیتری، یعنی 115 اسب بخار قدرت تولید کند که با جعبه دنده‌ای شش سرعته، انتقال نیروی آن به چرخ‌ها صورت می‌گیرد. البته گفته شده که تویوتا پیشرانه‌ای 2 لیتری از نوع تنفس طبیعی را هم برای این خودرو در نظر گرفته که هنوز اطلاعاتی دقیق از میزان قدرت و گشتاور تولیدی آن به رسانه‌ها و مخاطبان ارائه نشده است.
علاوه بر این، شرکت خودروسازی تویوتا پیشرانه‌ای 1.5 لیتری توربوشارژر را هم برای این خودرو در سر دارد که حداکثر قدرت تولیدی آن به 178 اسب بخار می‌رسد.
بررسی‌های دقیق در داخل کابین نشان می‌دهد که تویوتا از یک کنسول مرکزی نامتقارن با یک صفحه نمایشگر بزرگ 8 اینچی به صورت ثابت استفاده کرده است. مهم‌تر از این‌ها، یک نوار آبی رنگ پنل‌های درب جلو، مجموعه داشبورد و حاشیه صفحه نمایشگر کنسول را در بر گرفته که باعث زیبایی دوچندان فضای داخلی کابین شده است، هرچند این نوار آبی می‌تواند نمادی از هیبریدی بودن این خودرو باشد. در کنار این‌ها، شرکت سازنده از روکش‌های چرمی بر روی صندلی‌ها، گرمکن برای دو صندلی جلو، کروز کنترل تطبیقی و همچنین از سیستم صوتی وسوسه انگیز JBL با 9 بلندگوی قدرتمند استریو استفاده کرده است.
پیش‌تر هم تویوتا اعلام کرد بود که نسخه مخصوص آمریکا را در خود آمریکا و نسخه مخصوص بازار اروپا را هم در کشور ترکیه تولید خواهد کرد که نسخه اروپایی آن از نیمه دوم سال جاری وارد چرخه تولید شده و نسخه آمریکایی آن هم از سال 2017 به چرخه تولید افزوده می‌شود. حال نوبت آن فرا رسیده است تا در 17 نوامبر سال جاری، یعنی حدودا دو هفته دیگر شاهد معرفی نسخه آمریکایی تویوتا C-HR در نمایشگاه لس آنجلس باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد