موضوعات داغ

نیسان جوک به تهران رسید

عکس مطلب اول
شرکت جهان نوین آریا به تازگی موفق شده است تا مجوز واردات خودروهای نیسان را به کشورمان دریافت کند. یکی از خودروهایی که توسط این شرکت به بازار ایران وارد خواهد شد نیسان جوک است.
نیسان جوک خودرویی در کلاس کراس اوورهای کامپکت یا جمع و جور است که از سال ۲۰۱۰ در بازار جهانی حضور درد. این خودرو به لطف طراحی خاص و رادیکال خود توانست موفقیت زیادی را در بازارهای جهانی به خصوص بازار اروپا کسب کند.
نیسان جوک را به نوعی باید خودرویی در ابعاد و کلاس رنو کپچر و سنگ یانگ تیوولی به حساب آورد. این خودرو در بازارهای جهانی با پیشرانه‌های مختلفی تنفس طبیعی و توربوشارژر دار عرضه می‌شود که برای بازار ایران دو نوع موتور که یکی از نوع تنفس طبیعی و دیگری از نوع توربو است در نظر گرفته شده است. همچنین باید اشاره کنیم که این خودرو در بازار جهانی با دو نوع جعبه دنده، یکی ضریب متغیر CVT و دیگری ۶ سرعته‌ی دستی عرضه می‌شود که احتمالا عرضه‌ی مدل دنده دستی در بازار ایران منتفی است.
نیسان جوک نسخه ای نیز با نام جوک R دارد که این مدل از لحاظ قوای فنی با سوپراسپرت نیسان GT-R مشابه است و از یک موتور ۶ سیلندر وی شکل تویین توربو به حجم ۳.۸ لیتر بهره مند است که می‌تواند ۵۴۵ اسب بخار قدرت تولید کند. این مدل مجهز به گریبکس ۶ سرعته‌ی دوبل کلاچ است و شتاب صفر تا صدی زیر ۴ ثانیه دارد.

نیسان جوک

اما برگردیم به مدل هایی که در بازار ایران عرضه خواهند شد. نخستین مدل دارای موتوری به حجم ۱۵۹۸ سی سی است. این موتور تنفس طبیعی بوده و از نوع چهار سیلندر خطی می‌باشد. توان تولید این موتور ۱۱۷ اسب بخار در ۶ هزار دور بر دقیقه و گشتاور آن ۱۵۷ نیوتون متر در ۴ هزار دور بر دقیقه است. نیسان جوک با این موتور تنها به صورت دیفرانسیل جلو قابل سفارش است. نیروی موتور نیز از طریق یک جعبه دنده‌ی ضریب متغیر به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می کند. شتاب صفر تا صد جوک با این مشخصات معادل ۱۱.۵ ثانیه است و می تواند به حداکثر سرعت ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کند. مصرف سوخت شهری این مدل ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف سوخت جاده ای نیز ۵.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است. مصرف ترکیبی نیز ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است.
سیستم ترمز نیسان جوک نیز در هر چهارچرخ از نوع دیسکی است و دیسک‌های جلو قابلیت خنک شوندگی نیز دارند.

نیسان جوک

مدل بعدی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده است مدل توربوشارژر دار این خودرو است. این مدل مجهز به یک موتور چهار سیلندر خطی با ۱۶۱۸ سی سی حجم است. این موتور می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور را در بازه‌ی ۲۰۰۰ تا ۵۶۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. این موتور مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز هست و می‌تواند نیسان جوک ار زمانی در حدود ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت جوک با این موتور نیز معادل ۲۱۵ میلومتر بر ساعت است.
مصرف سوخت شهری جوک با این موتور ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف جاده ای آن ۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. مصرف ترکیبی نیز معادل ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.

نیسان جوک

این مدل جوک هم به صورت دیفرانسیل جلو و هم به صورت چهار چرخ محرک در بازار جهانی حضور دارد و از اینکه کدام مدل در بازار ایران عرضه خواهد شد اطلاعی نداریم.
بازار جهانی نسبت به نیسان جوک روی خوشی نشان داده است و در صورتی که این خودرو در بازار ایران با قیمت رقابتی عرضه شود می توان موفقیت آن را در بازار ایران نیز حتمی دانست و طراحی آن حتما سرهای زیادی را به سمت خود خواهد گرداند. نیسان جوک در کل خودرویی است که توانسته نظر مثبت اکثر کارشناسان خودرویی را در جهان به خود جلب کند.
نقاط مثبت این خودرو عبارتند از طراحی متمایز،هندلینگ خوب و سواری مناسب و نقاط ضعف آن نیز شامل مواردی چون شتاب معمولی و فضای کم صندوق بار هستند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/18
X-trailکی میاد؟
1395/8/18
شبیه قورباغه ای است که آدم دوست داره سوارش بشه... درسته یک کم زشته ولی خیلی خاصه. به خصوص مدل آر اون! البته مدلی هم که در ایران میاد خیلی با حاله! اگه قیمت گذاری مناسب بشه، خیلی خوب گل می کنه. نسبت به کره ای ها شدیدا می ارزه...
1395/8/18
از سایت خودرو بانک تقاضا داریم بعد از عرضه این خودرو در ایران و مشخص شدن قیمتش، قیمتش را با منطقه ازاد و کشور های همسایه مثل کویت و امارات مقایسه کند.
1395/8/18
عرضه خودروهاى مختلف در ميتواند بازار رقابتى در داخل ايجاد کند و به دنبال آن خواه ناخواه عرضه کننده ها براى حفظ مشترى مجبور به تعديل قيمت خواهند بود پس بهترين راه کاهش قيمت و انحصار شکنى فرغون سازان داخلى واردات خودروهاى به روز و موفق خواهد بود
1395/9/30
سلام ودرود من میتونم الان ایا هنوزهم فروش دارید