موضوعات داغ

تویوتا به دنبال ساخت خودروی الکتریکی

عکس مطلب اول
تویوتا، غول خودروساز ژاپنی بار دیگر مهمان رسانه‌ها شده، ولی این بار ماشینی برای معرفی نیاورده است، بلکه یک برنامه چند ساله آماده کرده که در آن قصد دارد تا پایان این دهه یعنی تا سال 2020 میلادی، انبوهی از خودروهای تمام الکتریکی را روانه بازارهای بین المللی کند.
تاکنون خودروهای الکتریکی مختلفی از سوی تویوتا دیده‌ایم که اغلب کانسپت بوده‌اند، ولی خب این شرکت خودروسازی قصد دارد با معرفی محصولی کاملا الکتریکی، نبض بازار این بخش از صنعت را هم بدست بگیرد تا بعد از تویوتا کمری و کرولا در میان خودروهای استاندارد و تویوتا پریوس در میان هیبریدی‌ها، بازار گرمی هم در میان الکتریکی‌ها داشته باشد و رقابتی سرسختانه با الکتریکی‌های بازار همچون محصولات تسلا آغاز کند.
براساس ادعای رسانه‌های ژاپنی و شایعاتی که به دست آمده، خودرویی که قرار است بازار ماشین‌های الکتریکی را تا سال 2020 میلادی تسخیر کند و یا شاید هم می‌خواهد در سال 2020 میلادی از آن رونمایی کند، با محدوده حرکتی تقریبا 300 کیلومتری معرفی خواهد شد که بر روی پلتفرم نسل فعلی تویوتا پریوس رشد پیدا خواهد کرد، هرچند برخی رسانه‌ها گفته‌اند پروژه جدید تویوتا در قامت یک شاسی بلند الکتریکی ظاهر خواهد شد. البته این‌ها شایعاتی بیش نیستند و تویوتا باید سرنوشت ماشین الکتریکی خود را مشخص کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد