موضوعات داغ

با اصل و نسب بخریم یا چینی سر در گم؟ رنو ساندرو استپ وی یا H30 کراس؟

عکس نویسنده
فراز مصری
نویسنده
عکس مطلب اول
در این بخش به مقایسه دو خودرویی که به تازگی روانه بازار شده اند خواهیم پرداخت که در دو خودروساز مطرح ایران مونتاژ و ساخته می شوند.

رنو استپ وی و دانگ فنگ H30 کراس
رنو ساندرو استپ وی در حقیقت همان رنو ساندرو است که کمی از سطح زمین فاصله گرفته و یک نیمه کراس اوور شهری به حساب می آید. در نمای جلو شبیه به رنو ساندرو بوده و فقط چراغ های جلوی آن دست خوش تغییر شده و حالت اسپرت به خود گرفته اند و در قسمت عقب نیز تغییر جزئی در چراغ ها اتفاق افتاده است. از نظر فنی رنو استپ وی از یک موتور 1600 سی سی 16 سوپاپ بهره می برد که در واقع همان موتور L90 است اما به نظر می رسد کمی دست خوش تغییرات قرار گرفته و آپدیت شده و از نظر شتاب کمی بهتر شده است. از نظر اتاق رنو ساندرو استپ وی همان اتاق L90 محسوب می شود و حتی برای طرحی استپ وی از پلتفرم آن نیز استفاده شده است. از قرار گیری دریچه های کولر گرفته تا دکمه بالابر شیشه ها کاملاً شبیه به یکدیگر بوده و از نظر آپشن، استپ وی حرفی برای گفتن ندارد و حتی بعضی آپشن ها به صورت استاندارد در خودرو وجود ندارد و باید جداگانه تهیه شوند مانند مانیتور و یا دوربین عقب.
قیمت رنو ساندرو استپ وی در حدود 50 تا 55 میلیون است که باید گفت کمی قیمت تند و تیزی است ولی در مقابل خدمات پس از فروش پارس خودرو خوب و گسترده است و لااقل از این موضوع خیال خریدار راحت است.
حال به سراغ H30 کراس می رویم. خودرویی که در اوایل ثبت نام خود با استقبال چشمگیری رو برو شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. H30 کراس در نمای جلو حالت تهاجمی دارد و با کمی دقت، ته چهره آن شباهتی زیادی به خودروی پژو 2008 دارد که از پلتفرم آن هم در ساخت این چینی تازه وارد استفاده شده است. در نمای عقب بر خلاف نمای جلو، طراحی بسیار ساده ای دارد.
از نظر فنی H30 کراس یک موتور 1600 سی سی 16 سوپاپ بهره می برد که همان موتور 206 تیپ 5 (همان موتور TU5 معروف) بوده و از یک گیربکس با اصالت ژاپنی بهره می برد که کار تعویض دنده ها به خوبی انجام می گیرد.
از نظر اتاق و طرحی در قسمت داشبورد طراحی خوبی داشته ولی جنس به کار رفته زیاد جالب نیست و از پلاستیک خشک استفاده شده است. این خودروی جدید ایران خودرو از نظر آپشن در سطح خوبی قرار دارد و از رقیب خود یعنی رنو ساندرو یک سرو گردن بالاتر است. سانروف، دوربین عقب، مانیتور به صورت استاندارد روی این خودرو قرار داده شده و قیمت آن در رنج 40 تا 45 میلیون قرار دارد که قیمت گذاری آن بسیار خوب بوده و ارزان تر از ساندرو است.

در آخر
رنو ساندرو استپ وی یک خودروی با امکانات کم و با قیمتی بالاتر نسبت به رقیب است ولی در مقابل از یک خانواده با اصل و نسب فرانسوی بهره می برد و خیلی از خریداران فقط به همین دلیل اصیل بودن، آن را خریداری می کنند.
دانگ فنگ H30 کراس طراحی بهتری دارد و امکانات بهتری نیز روی آن نصب شده است. صد البته قیمت کمتری نسبت به رقیب دارد ولی در عوض نام برند چینی دانگ فنگ در ایران خوش نام نبوده و این امر در کامیون های این برند در ایران بسیار مشهود است.
در نهایت این انتخاب با خریدار است که یک چینی ارزان تر با امکانات بیشتر را خریداری کند یا یک برند معتبرتر، با قیمتی بالاتر و امکاناتی کمتر!
نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام یک گزینه بهتری خواهد بود؟

نظرات کاربران

50 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/20
من ترجیح میدم دانگ فنگ رو بخرم، به چند دلیل: اول قیمت به صرفه تر، دوم فضای بزرگ تر و راحت تر و ایضا صندوق عقب بزرگتر، سوما امکانات بسیار زیاد، چهارما فاکتورهای ایمنی بیشتر از قبیل دو ایربگ جانبی اضافه و چهار چرخ دیسکی بودن چرخها، پنجما اینکه از نظر فنی موتور 206 روش هست که سالها تو ایران بوده و برای تعمیرات و نگهداری آسوده خیال تریم. به غیر از اینها چند تا نکته رو هم بگم و اون اینکه من تو سال 2016 حاضر نیستم ماشینی سوار شم که داشبورد اسکانیا توش داره و از نبود امکانات، کلیدهای شیشه بالابر رو اونجا قرار دادن! و هم چنین ترمزهای عقبش کاسه ای باشه! داشبورد اچ30 کراس نمای زیباتری داره هر چند که از نظر کیفیت خیلی به هم برتری خاصی ندارن. از نظر زیبایی بیرونی هم هر دو خودرو خیلی تعریفی نداره اما در مجموع اچ30 کراس مثبت تر ارزیابی میشه و حداقلش زشت نیست!!! از نظر موتوری هم تقریبا با هم برابرن ولی گیربکس اچ30 کراس مدرن تر و هوشمندتر از ساندرو هست. نکته آخر هم اینکه همچین میگن اصل و نصب که آدم دهنش آب میوفته اولا ساندرو و ال نود یه محصول اقتصادی از رنو فرانسه هست و خیلی انتظار کیفیت و راندمان بالا رو نباید داشته باشیم بعدش اینکه همین رو هم داچیا رومانی میزنه و .... اگه در مجموع بخوایم همه فاکتور ها رو برای خرید در نظر بگیریم اچ30 کراس گزینه بسیار معقول تری میتونه باشه. زیاد شد ببخشید.مرسی.
1395/8/20
دو دفعه که توی جاده موندی فرق خوشگلی و کیفیت ساخت را می فهمی
1395/8/20
کشته مرده نظراتتم. معلومه تحصیلاتت در حد لیسانسه دانشگاه آزاده. شاد زندگی کن.
1395/8/21
سردکن صندلی داره یا فرمون سه حالته که می گی امکانات بسیار زیاد!!حتی مانیتورش در بدترین جای ممکن قرار داره کله رو خم کنی دوربینو ببینی!!فاکتور ایمنی هم تا حالا هیچ جا تست نشده حالا ده تا ایربگ پراید هم روش بذارن باز ساندرو سه ستاره از موسسه اروپا داره!!چار چرخ دیسکی بودن هم ملاک نیست بیشتر قدرت ترمزهای جلو مهم هست که شک نکن محصولات رنو ترمزاشون واقعا مردن والا کپچر 115تومنی هم ترمز عقبش کاسه ای هست!!گیربکسشم نرم تر عمل می کنه ولی پیشرفته تر نیست حتی تیپ ترونیک نیست!!مثل پارس اتومات هست!! همچین میگن اصل و نصب که آدم دهنش آب میوفته لااقل یک ماشین معمولی اروپایی هست چار نفر میشناسنش دیگه دانگ فنگ خودش اسمش خنده داره فرمون ماشین با آرم دانگ فنگ!!ام وی ام x33 که مثلا کراس اور هست تو تصادف فاجعه باره چه رسد به این!!!
1395/8/23
در جواب شما آقا ناصر عزیز باید بگم که اگه 206 تو عمر 16 ساله اش که تو ایران هست توی جاده ما رو گذاشت اچ30 کراس هم همونطور عمل خواهد کرد... و اما شما آقای نبی خی لو عزیز برای این مشکل حاد شما راه حل قطعی به ذهنم نمیرسه اما یه پیشنهاد دارم که تا حدودی شاید واسه شما موثر باشه و اون اینه که چند تا لوگوی معروف دنیا رو بخرید و موقع خواب اونها در کنار خودتون بزارید و به خواب عمیقی فرو برید... خدایا به امید فردایی بهتر...
1395/8/20
در قسمت عقب تغييرات جزيي در چراغ ؟ اقا بخدا چراغ عقبشم همون ساندرو فقط سپر تغيير كرده
با كمال احترام براي نويسنده اما جا داشت يكم مفصل تر و با دقت بالاتر به مقايسه دو تا ماشين مي پرداختين
مثلا در مورد گير بكس هاي استپ يك جمله هم ننوشتين يا مسئله چراغ عقب
انتظار خواننده مطلب بالاس نه يه متن نصفه نيمه هرچند كه قبلا بررسي كاملي برا خودرو ها نگارش شده اما اصل رو بزاريد بر اين كه كسي اون مطالب رو نخونده و با اطلاعات كم داره متن رو مطالعه ميكنه
1395/8/20
موتور دانگ فنگ موتور 206 تیپ 5 می باشد
1395/8/20
من امکانات بیشتر با قیمت کمتر رو ترجیه میدم.
1395/8/20
رنو ساندرو استپ وی یک خودروی با امکانات کم و با قیمتی بالاتر نسبت به رقیب است ولی در مقابل از یک خانواده با اصل و نسب فرانسوی بهره می برد !!!!
ترجمه حرفهای مترجم :
فرانسوی = رومانیایی
رنو = داچیا
1395/8/20
تایید...
نویسنده ظاهرا به طرف پارس خودرو غش کرده عمدا یا سهوا!
1395/8/20
مسلمه که اچ سی گراس رو انتخاب میکنم
1395/8/20
یه ماشین باز همیشه ماشین با اصالت و شناخته شده رو ترجیح میده ، البته من وقتی ساندرو رو از نزدیک دیدم و پشت فرمون نشستم اصلا حس خوبی به من نداد ، طراحی و کیفیت داشبرد و صندلی واقعا افتضاح بود. ، با این حال بین این دو ساندرو استیپ وی رو ترجیح میدم...
1395/8/20
مقایسه اصلی با قیمت جهانی یا منطقه ای باید باشه چون در جایی که تعرفه نیست و رقابت کامل است هر چیزی به اندازه ارزش آن قیمت گذاری میشه. اچ سی در دبی دقیقا مانند همین خودرو تولیدی ایران و با کروز 50 میلیون. ولی استپ وی 42 میلیون تازه اونم ورژن جدید با مانیتور و ... 43 میلیون. خودتون میتونید در سایت درایو العربیا ببینید.
1395/8/20
اولا رنو استپ هم انچنان مالی هم نیست که اینقدر ازش تعریف بشه!؟خودرویی ساده و بدون امکانات و
زشت از داچیا نه رنو که قیمت گرانی هم دارد.من باشم قیافه h30 را ترجیح می دهم با امکانات و قیافه
بهتر.
1395/8/20
منم که اصلا پول ندارم همین اتوبوسای ایران خودرو دیزل کارم رو راه میندازه :))
1395/8/20
صد البته H30 Cross چون فقط آرمش چینیه وگرنه همه چیش ایرانیه واز همه مهمتر گیربکس Aisin ژاپن ورینگهای 16
1395/8/20
رنوساندرو بهیچ وجه ارزش مبلغ پرداختی را ندارد.نه قیافه دارد نه لذت رانندگی
و از نظر امکانات هم پایین است.
1395/8/20
با ۵۵میلیون گزینه های خیلی بهتری هست با امکانات بیشتر و ظاهری فوق العاده بهتر.....
برلیانس اتومات جک و دنا....
1395/8/20
اینم مثل انتخاب بین پراید و تیباست دیگه!!!
هردو مزخرف ولی یکی با بزک کاری بیشتر و اون یکی با اسم و رسم مثلا معروفش
1395/8/20
اين دو ماشين داراي حجم موتور و وزن يكي اند، ولي تيبا هم موتورش قويتر إز پرايد است و هم سنگين تَر است.
1395/8/20
چقدر بدبختیم که 50 تومن رو با هزار زور و زحمت جمع کنیم بعد آخرش یکی از این دوتا رو باید سوار بشیم، یا یه ماشین شتر گاو پلنگی که چینی ها برامون ساختنن و مشتری اول آخرش خریدارشه یا داچیایی که مال 8 سال پیش اروپاست و همون موقع هم برای قشر فقیر جامعه در نظر گرفته شده بود...
واقعاً بدبختیم
1395/8/20
واله چنان که شما میگین اصالت ساندرو مالکان بنز و بی ام و هم از اصالت خودروی خود حرف نمی زنند.آخه داچیا رومانی چه اصالتی داره.?
1395/8/20
این چه نوع نقد مسخره ای بود پیش داوری می کنید یه جوری می گید رنو ساندرو انگار لامبورگینیه ساندرو که همش همون ال 90 هست سالهاست صنعت خودرو چین تغییر کرده دوست عزیز؟
1395/8/20
اقا جونم برات بگه که به نظر من صرفا اصالت که نشد دلیل ! اصالت + کیفیت باید باشه
الان ایرانخودرو هم اصالت داره , ایران ناسیونال سابق !!
رنو رو اصلا شما بگو 500 سال هم داره ماشین میزنه , وقتی کارنامه رو نگا میکنی یه مشت لگن با طراحی فضایی میبینی , الان بخاطر اصالت اسمش باید بخری !؟! از اون رنو 5 گرفته تا همین مگانو داسترو فلوینس ! تقریبا بدقلق ترین ماشینای بازارن همیشه تو میکانیکیا , بدترین هندلینگها و ...
تازه الان که چسبیده به نیسان دو تا محصول درست حسابی داره میده بیرون وگرنه ماشیناش مفتش گرونه , همین مگانو هرکی که سوار شده میفهمه چی میگم , گیربکس اتوماتش با گیربکس نامی125 فرقی نمیکنه !
من خودم الان به شخصه کیا رو ترجیح میدم به رنو , نه ککیفیت کم داره نه ایمنی نه ... ولی در مقایسه با پایینترین ماشینای ژاپنی نه ! چون همیشه اصالتو همراه کیفیت داشتن
حالا از همه ی اینا گدشته , اقا اصلا چه لزومی داره که اینجوری دو قطبی درست کنین !؟ رنو ساندرو با دنگ فنگ !!؟؟ خب اقا ادم60-70 تومن پولو میده یه ماکسیمای کارکرده , یه 323 تر و تمیز , یه اوانته تر و تمیز , اصلا اینا رو بیخیال هاچبک میخواین بگیرین , 30 تومن بدین یه گل کم کارکرد, بخدا قالپاقش به اینا میارزه انقدر که راحتو مشتیه سواریش
حالا بین این همه ماشین مگه ایه اومده که این دو تا فرقونو انتخاب کنیم !!؟؟
1395/12/15
آقا اون ماشینای دست دومی که میخوای بخری دیگه لگن شدن و ماشین صفر بهتره .
1395/8/20
چرا اینقدر ماشین تو ایران گران هست خدا بانیش را لعنت بکند ، بعد میگویند چرا ملت دزدی و اختلاس و ... میکنند ، خوب قوانین حقوقی کشور را درست بکنید ، اون مدیری که چند صد میلیون در میآورد که دلش بحال مردم نمی سوزد کی می خواهند بفهمند!!!
1395/8/21
تو ترکیه با پنجاه میلیون ما بدترین ماشینی که میشه خرید رنو کلئو هستش اونوقت اینجا هموطنان ما با افتخار میگن دانگ فنگ رو میخریم چون موتور پژو ۲۰۶ روشه.واقعا سیاستگزاران این مملکت ملت ما رو خوب شناختن.طرف همچین میگه دانگ فنگ رو چون امکاناتش بیشتره انگار سفینه فضایی میخواد بخره.آخه سانروف و مانیتور و سنسور پارک تو خودروسازهای معروف یه چیزیه مثل برف پاک کن در پراید ما که نمیشه نزارنش.اون یکی هم میگه ساندرو رو میخرم چون اصیله.برادر من پراید هم اصیله دیگه چرا پول دوتا و نصفیش رو میدی رنو بخری؟؟و حرف آخر این که همه امشب میگن دانگ فنگ میخریم فردا میرن تو صف پول میدن التماس میکنن چند ماه دیگه ساندرو بدن بهشون.دیدم که میگم.
1395/8/21
__________________________________________________________________
به صورت پیش فرض مردم ما به خودروی با کیفیت علاقه دارند که کمتر به مکانیکی مراجعه کنند .
نمونه اش استقبال از تندر 90 و ساندرو هستش .
ایران خودرو بایستی اچ سی کراس رو از نظر کیفی به پای ساندرو برسونه نه مثل بقیه محصولاتش که باید وقتی ماشین رو تحویل گرفتی بیست بار بری نمایندگی و هر دفع سه ساعت وقت بذاری . ملت بیکار نیستند که هر هفته برن نمایندگی بشینین ماشین صفرشون تعمیر بشه .
اگر فکر میکنید مردم ما بد سلیقه هستند اشتباه میکنید . مردم ما از کیفیت پایین برخی از خودرو ها خسته شده اند و میخوان یه ماشین با کیفیت سوار بشن همین .
وگرنه هر کسی متوجه این موضوع میشه که محصولات داچیااز نظر طراحی داغونه به خصوص این محصولات قدیمی .
__________________________________________________________________
1395/8/21
به نظر شما ما زرنگیم یا خودرو سازان؟ یعنی ما میدونیم h30 کلی آبشن داره اونوقت استپ وی گرونتره؟ ایران خودرو را چی فرض کردین؟ همون ایران خودرو داره ال نود اتومات بدون آبشن را 48 میفروشه اونوقت اچ سی کراس با کلی امکانات 45 ؟ تومو میبینی و من پیچش مو. اطمینان داشته باشین ال نود همونقدر می ارزه و اچ سی کراس هم همونقدر و استپ وی هم طبق قیاس خودش قیمت خورده. درسته که هر 3 لا اقل 15 درصد از قیمت واقعی گرونتر هستن. اما در خط قیاس قیمت بین هر 3 درست هست و هر یک به حق باید قیمتش بالاتر باشه.
1396/12/10
بنده خدا الان اون داره پول بنرند میگیره تازه همه فکر میکنن که فرانسه است در صورتی که کار داچیا رومانی است همه دنیا میایند واقعی مقایسه میکنن اما ما گول اسم فرانسه را میخوریم رنو داچیا میگیریم اون بندگان خودایی که رنو گرفتن منتظر هستن صاحبان اچ 30 برن تعمیر گاه یا میگویند غیر ممکن است گیربکس آیسن ژاپن بزارن روی اچ 30 حالا جالب قیمت 7 میلیون یک سال رفتن روی اج30 همه هم راضی هستن اصلا خوت سوال کن باور نکردم از نمایندگی سوال کردم گفت این همه ترافیک خودرو توی نمایندگی ما حرست به دل ماندبم یک اچ30 بیارن باز کنیم مثل این میمونه انگار همه خواباندن ماشین را ولی باور اینکه اینقدر خوب باشه من که تا ندیدم باور نکردم برو سوال کن خودت ببین
1395/8/21
50 60 تومن پول کمی نیست و گزینه بهتر زیاده و مشکل از اونجا میاد که ایرانی فقط عشق شاسی بلنده و حاضر ارزون ترین خودروی شاسی سوار بشه با 1000 تا عیب ولی یه سدان بهتر نگیره و این آدم سالی یکبار هم حتی از آسفالت خارج نمیشه اگه بحث فضای سرنشین و عقب باشه هم بازم این 2 خودرو فرقی با سدان ها ندارن بهرحال به لطف سلیقه مردم هست که الان هر خودرویی که فقط ارتفاع بلند تر داشته باشه فروشش بیشتره حالا مهم نیست ساخته کجا باشه ... کم ندیدم از این دسته
1395/9/15
اولا تب شاسی بلند تو همه دنیا داغه و نه فقط ایران. دوما، اینا رو برای کوه نوردی نمیخرن، برای رمپ پارکینگ و سرعتگیر داغون خیابون و دید بهتر میگیرن. چرا بیخودی ملتو میکوبی؟؟
1395/8/29
با سلام.اقا فراز عزیز الان شما ایناروچیشونو مقایسه کردی دقیقا؟!یاده این روزنامه دیواریایی که تو دبستان درست می کردیم افتادم.نه خدایی الان کجاشو مقایسه کردی؟!فکر کنم روت نشد وگرنه مینوشتی ساندرو با سین نوشته میشه ولی h30 با h...نظر شما چیه؟!مجبور که نیستی خب!ننویس وقتی سوژه خوب نیست فعلا.ممنون
1395/8/29
این قیمت برای این ماشینا خیلی خیلی بالاس ساندرو که داخلش با پراید هیچ فرقی نداره طراحی بیرونشم مثل ال نود زشته دانگ فنگم همون طور که‌اینجا نوشته کامیون هاشو وقتی ۱۰ سال قبل تو سایپا دیزل مونتاژ کردن گریه همه خریدارا دراومده بود از کیفیت واقعا افتضاحش که البته برای یه برند چینی کیفیت افتضاح چیز عجیبی نیست نه فقط تو ایران تو کل دنیا جنس مثلا با‌کیفیت‌چین روهم به دید بی کیفیت میبینن چون واقعا همین طوره ، تو ‌کشور ما به جای اینکه مثل بقیه کشورها مثلا ال نود از رده خارج بشه و‌ساندرو با همون قیمت ال نود تولید بشه ،تولید ماشینای قدیمی به جای خودش هست و خودرو ساز پیش خودش فکر میکنه‌ وقتی ال نودو سی و هفت میلیون میفروشم ساندرو رو باید بدم پنجاه میلیون چون جدیدتره اینطوری پیش بره تا چند سال بعد ماشینای معمولی و ارزون اروپا مثل همین رنو و پژو قیمتشون میزنه بالای صد میلیون تو ایران.
1396/6/31
ساندرو حداقل از دانگ فنگ مسخره و بی مصرف بهتره . تا حالا اگه سوار ساندرو ننشستی قضاوت نکن با تشکر
1395/10/15
با اصل و نسب !!
1395/11/5
به نظر من h30 هم کیفیت خوبی داره و هم توان موتوری و امکانات خوب و این برتری ان را نسبت به داچیا نشان میده تازه وقتی پیش فروش ان شروع شد استقبال خیلی خوبی از ان شد و حدود 15000 دستگاه فروخت
1395/11/19
منو شریک غم خودتون بدونین. ما خیلی بدبختیم....
1395/11/29
اگه ملت یک صدا بودن و همه واقعا توی قضیه نخریدن خودرو همکاری میکردن و خودرو سازها برشکست میشدن، الان نباید این فرغونهای شتر گاو پلنگ چینی بی کیفیت خارجی رو با این قیمتهای فضایی بخرن، از ماست که بر ماست...
1395/12/4
رنو ساندرو رو از حلبی ساختن کافیه تو رفت خیابونا ی نگاهی به بدنه ساندروهای خریداری شده توسط مردم بکنید با ی ضربه کوچیک بدنه فرو میره تو و رنگ از بدنه کنده میشه کافیه با انگشت شصت گلگیر جولو رو فشار بدین براحتی خم میشه با کوچکترین ضربه ای بدنه ساندرو خم میشه و کیفیت داخلش خیلی پایینه، کیفیت کاملن پایینتری از ال ۹۰ داره و گرونتر!
1395/12/7
سلام دوستان در بحث خرید خودرو بنظر من حرف اول و آخر را کیفیت میزنه حالا میخواد این کیفیت دربخش قطعات فنی یا بدنه و یا آپشن ها باشه فرقی نمیکنه در بین این دو خودرو ساندرو استپ وی کیفیت خود را بخش قطعات فنی و بدنه به اثبات رسانده هر چند در بخش آپشن ها ضعیف ظاهر شده ولی باز با این وجود
انتخاب آن نسبت به h30 کراس منطقی تر بنظر میرسد
1395/12/20
باسلام
موتور tu5 ایرانی(فرانسوی) و گیبربکس ژاپنی و پلتفرم 302 و مونتاژ ایران خودرو ، بعد چجوری ماشین چینی میشه؟
اگر اچ30 مشکل داشت که ایرانخودرو سه سال گارانتی نمی کرد
همین الان ساندرو استپ وی اصل رو در بازار جهانی میتونی کمتر از 49 میلیون بخری ولی تو ایران ....
1396/5/10
سلام من ماشین ندارم ترجیح میدم با وسیله نقلیه عمومی رفت و آمد کنم خدارو شکر اونقدم دارم که یه ماشین بالای صدتومن بخرم... ولی زورم میاد بالای سی تومن بدم این اشغالای ایران خودرو و سایپا رو بخرم... مردم پولو از تو جوب پیدا نمیکنن که این همه برای این اشغالا هزینه کنن... اونایی که تو منطقه آزاد هستن میدونن ایران داره چه خیانتی در حق مردم میکنه. بعدشم از ماست که بر ماست... با این همه تمدن و ادعا بازم اندازه یه اروپایی تازه تاسیس شده غیرت ندارن بیان پای حرفشون وایسنو یه سال ماشین نخرن تا این بی وجدانا بیفتن به غلط کردن... من تو یه شهر مرزی هستم اینجا پراید رو میدن عراق ۳ تومن بقیه رو تا ۶تومن.. یعنی ما اندازه اون عراقی که هشت سال به این خاک و ناموس تجاوز کرد ارزش نداریم... بفهمین چی میگم... آقا شما ۳تومن نه همون قیمتای سابق بدین بخدا مردم دو یا سه سال مرتب ماشینو عوض میکنن صفرشو میخرن
1396/5/25
لطفا بیایم با وضع موجود حرف بزنیم الان ما تحریمیم اون موقع که پراید 6 تومن بود هم همه ناراضی بودیم درسته الان خیلی بیش از حد گرون شدن ولی باید با وضع موجود تصمیم بگیریم بهزاد عزیز من بچه همون شهر های مرزی هستم هر سال به عراق می رم مطمئن باش به عراقی ها گرون تر از ما میفروشن اینو میتونی با یه دو دو تا چهار تای ساده متوجه بشی اینا که دلشون برا اونا نسوخته. راستی جهت اطلاع بگم ما اهوازی ها ارزونترین خودرو اروندی رو مثلا اکسنت رو 63 میخریم ولی اون روزی که سپری یا چراغی رو بخوای عوض کنی باید به قیمت آزاد عوض کنی یعنی حدود 4 تا 5 میلیون هزینه میبره. اینجا هم که بیای پر فروشترین ماشینها همین ماشینای تولید داخل هستش.
1396/6/31
خوب آقا رضا چقد میگیری دزدایی سره گردنه ای مثله ایران خودرووسایپا حروم خور
1396/7/10
درود. قرار نبوده ما هیچوقت در رفاه باشیم .. این اصولیست که من تو وما خودمون برای خودمون تعریف کردیم .
1396/12/10
پول برند میگیره تازه همه فکر میکنن که فرانسه است در صورتی که کار داچیا رومانی است همه دنیا میایند واقعی مقایسه میکنن اما ما گول اسم فرانسه را میخوریم رنو داچیا میگیریم اون بندگان خودایی که رنو گرفتن منتظر هستن صاحبان اچ 30 برن تعمیر گاه یا میگویند غیر ممکن است گیربکس آیسن ژاپن بزارن روی اچ 30 حالا جالب قیمت 7 میلیون یک سال رفتن روی اج30 همه هم راضی هستن اصلا خوت سوال کن باور نکردم از نمایندگی سوال کردم گفت این همه ترافیک خودرو توی نمایندگی ما است حسرت به دل ماندبم یک اچ30 بیارن باز کنیم مثل این میمونه انگار همه خواباندن ماشین را ولی باور اینکه اینقدر خوب باشه من توی نمایندگی هستم باورم نشده که ایران خودرو چنین خودروی را با این قیمت بده مگه میشه 5 ثانیه شتابش بیشتر از ساندرو و اینقدر خوب باشه تازه فهمیدن که اشتباه کردن ولی کم کم مردم پسند شده اچ30 که باورش سخت است فقط خدا کنه عوض نکنن قطعات ایسن موتور با این قطعات چینی ولی تا ندیدم باور نکردم برو سوال کن خودت ببین
1396/12/10
سلام اینقدر برتری داره اچ30 نسبت به ساندرو یا ال 90 بی ابشن دارد که واقعا تعجب داره البته 90 نفر واقعیت نوشتن ولی 10 نفر که مالک خودرو ال90 ساندرو هستن برای کم کردن ناراحتی خودشان یک حرف های عجیبی میزنن سایت اسب بخار مقایسه و جدولی تهیه کرده که بمشخصات فنی رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس اشاره کرده قضاوت با منطق
موتور ۱٫۶ لیتری K4M ۱٫۶ لیتری TU5
قدرت موتور (اسب بخار) ۱۰۵ ۱۰۵
گشتاور (نیوتون متر) ۱۴۰ ۱۴۲
گیربکس ۴ دنده اتوماتیک تیپترونیک با حالت برفی ۴ دنده اتوماتیک استپ گیت با حالت برفی و اسپرت و O/D
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر) ۸ ۷٫۰۷
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۸۰ ۱۸۵
شتاب صفر تا صد در شرایط ایده آل (ثانیه) ۱۱٫۵ ۱۲٫۵
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۱۹۳ ۱۲۳۰
حجم باک (لیتر) ۵۰ ۵۱
طول/ عرض/ ارتفاع (میلی متر) ۴۰۲۲/ ۱۷۵۳/ ۱۵۸۴ ۴۳۵۱/ ۱۷۶۰/ ۱۵۲۸
مشخصات لاستیک ۱۸۵/۶۵ R15 ۲۰۵/۵۰ R16
سیستم تعلیق جلو/ عقب مک فرسون/ اکسل مقطع H مک فرسون/ اکسل مقطع H

مشخصات ایمنی رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس
سطح ایمنی سه ستاره ایمنی از Euro Ncap بررسی رسمی انجام نشده است
تعداد کیسه هوا ۲ ۴
ترمز جلو/ عقب دیسکی- کاسه ای دیسکی – دیسکی
سامانه های کنترلی ABS-EBD ABS-EBD
سنسور پارک و دوربین عقب به صورت آپشن دارد

امکانات رفاهی رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس
سانروف ندارد دارد
تنظیم ستون فرمان در دو جهت در چهار جهت
سیستم تهویه دستی اتوماتیک
کامپیوتر سفر دارد دارد
کروزکنترل قابل نصب به صورت سفارشی قابل نصب به صورت سفارشی
مانیتور/GPS/ بلوتوث به صورت آپشن دارد

قیمت (تومان) رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس
کارخانه ۵۲٫۵۵۰٫۰۰۰ ۴۵٫۳۰۰٫۰۰۰
بازار ۵۶ الی ۶۱ ۵۲ الی
1396/12/10
با سلام خدمت دوستان
متن نوشته شده در مورد مقایسه این دو خودرو کمی با اغراق نسبت به جانبداری از ساندرو نوشته شده بود و دید بد نسبت به خودروهای چینی هنگام ورود به داخل کابین ساندرو کیفیت فوق العاده پایین متریال داشبورد بیشتر از چینی بودن خودرو حکایت دارد تا اچ سی از لحاظ عایق بندی صدا باز ساندرو بازنده هستش
در ضمن لوگان رو شرکت داچیای رومانی تولید میکنه نه رنوفرانسه پس انصاف نیست ساندرو رو خودروی فرانسوی بنامیم
اگر این قیاس درست باشه چون پلت فرم مربوط به پژو 308 میباشد پس اچ سی هم چینی نیست فرانسوی
موتور هم TU5 پژو باز هم دلیلی بر چینی نبودن این خودرو
در ضمن دانگ فنگ و پژو ششرکای تجاری هم هستن
و در آخر گیربکس ساخت آیسین ژاپن اتمام حجتی است مطلق بر چینی نبودن این خودرو
و در پایان از دوستان خواهش دارم جانبدارانه ننویسن تا مردم با چشم باز انتخاب کنند
با تشکر
استاد مکانیک خودرو دانشگاه شمسی پور تهران هستم
1396/12/10
سلام اینقدر برتری داره اچ30 نسبت به ساندرو یا ال 90 بی ابشن دارد که واقعا تعجب داره البته واقعیت این است که همه سایتها اقرار کردن و من انتقال میدهم نه مثل نفراتی که چون ال 90 یا ساندرو دارن و برای کم کردن ناراحتی خودشان یک حرف های عجیبی میزنن مثل اینکه داچیا رومانی را میگن فرانسه و در واقعیت فرانسه اینقدر هم بدبخت نیس که بیاید ساندرو پیکان بی ابشن سرتا سر عیب تولید کنه و در سایت اسب بخار مقایسه و جدولی تهیه کرده که بمشخصات فنی رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس اشاره کرده قضاوت با منطق
موتور ۱٫۶ لیتری K4M ۱٫۶ لیتری TU5
قدرت موتور (اسب بخار) ۱۰۵ ۱۰۵
گشتاور (نیوتون متر) ۱۴۰ ۱۴۲
گیربکس ۴ دنده اتوماتیک تیپترونیک با حالت برفی ۴ دنده اتوماتیک استپ گیت با حالت برفی و اسپرت و O/D
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر) ۸ ۷٫۰۷
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۸۰ ۱۸۵
شتاب صفر تا صد در شرایط ایده آل (ثانیه) ۱۱٫۵ ۱۲٫۵
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۱۹۳ ۱۲۳۰
حجم باک (لیتر) ۵۰ ۵۱
طول/ عرض/ ارتفاع (میلی متر) ۴۰۲۲/ ۱۷۵۳/ ۱۵۸۴ ۴۳۵۱/ ۱۷۶۰/ ۱۵۲۸
مشخصات لاستیک ۱۸۵/۶۵ R15 ۲۰۵/۵۰ R16
سیستم تعلیق جلو/ عقب مک فرسون/ اکسل مقطع H مک فرسون/ اکسل مقطع H

مشخصات ایمنی رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس
سطح ایمنی سه ستاره ایمنی از Euro Ncap بررسی رسمی انجام نشده است
تعداد کیسه هوا ۲ ۴
ترمز جلو/ عقب دیسکی- کاسه ای دیسکی – دیسکی
سامانه های کنترلی ABS-EBD ABS-EBD
سنسور پارک و دوربین عقب به صورت آپشن دارد

امکانات رفاهی رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس
سانروف ندارد دارد
تنظیم ستون فرمان در دو جهت در چهار جهت
سیستم تهویه دستی اتوماتیک
کامپیوتر سفر دارد دارد
کروزکنترل قابل نصب به صورت سفارشی قابل نصب به صورت سفارشی
مانیتور/GPS/ بلوتوث به صورت آپشن دارد

قیمت (تومان) رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس
کارخانه ۵۲٫۵۵۰٫۰۰۰ ۴۵٫۳۰۰٫۰۰۰
بازار ۵۶ الی ۶۱ ۵۲ الی