موضوعات داغ

ملاقات با یکی از معدود مازراتی های نسخه استرادال در ایران

عکس مطلب اول
مازراتی گرن توریسمو نخستین بار در سال 2007 معرفی شد. این خودرو یک مدل کوپه ‌ی جی تی بود که برای رقابت با خودروهایی چون مرسدس بنز SL کلاس، بی‌ام‌و سری سری ۶ و جگوار XK به تولید رسید.
گرن توریسمو بر روی پلتفرم کواتروپورته ساخته شد و در بخش هایی از آن نیز از قطعات مشترک با فراری 612 اسکاگلیتی استفاده شد. این مدل که نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآمد مجهز به موتور هشت سیلندر خورجینی به حجم ۴.۲ لیتر بود که ساخت فراری بوده و با مدل F430 فراری مشترک است. این موتور در دو نسخه به تولید رسید و در خودروهای دیگری چون مازراتی کواتروپورته، فراری کالیفرنیا، آلفارومئو 8C و فراری F430 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. نسخه‌ی ۴.۲ لیتری این موتور تنفس طبیعی می‌تواند ۳۹۹ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. همچنین حداکثر دور مجاز آن نیز معادل 7250 دور بر دقیقه است.
مدل استاندارد گرن توریسمو مجهز به جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار ساخت کمپانی صاحب نام ZF است و شتاب صفر تا صدی معادل ۵.۲ ثانیه و حداکثر سرعت 285 کیلومتر است.

مازراتی استراداله

نسخه‌ی MC Stradale
اما در سال 2011 بود که مازراتی نسخه ای ارتقا یافته از این جی تی زیبا را روانه‌ی بازار کرد. این مدل ابتدا در سال 2010 و به عنوان مدلی جدید از این خودرو در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض نمایش گذاشته شده بود. مازراتی در حقیقت این مدل را برای پاسخ به درخواست مشتریانی به تولید رساند که خواهان یک ظاهر مسابقه ای برای خودرویشان بودند. مدل ام سی استراداله بر خلاف مدل عادی که خودرویی چهار نفره بود، توانایی حمل تنها دو سرنشین را دارد که دلیل آن وجود رول بارهای حفاظتی در داخل کابین است. این مدل همچنین مجهز به نسخه‌ی 4.7 لیتری موتور V8 فراری است که ۴۴۴ اسب بخار قدرت و 510 نیوتون متر گشتاور تولید میکند. از سال 2013 به بعد نیز تغییرات کوچکی در این موتور ایجاد شد که قدرت و گشتاور آن را به رقم 454 اسب بخار و 520 نیوتون متر افزایش داد.

مازراتی استراداله

به گفته‌ی مازراتی در طراحی موتور این خودرو از تکنولوژی خودروهای فرمول ۱ استفاده شده است و بخش هایی مانند میل سوپاپ از نوع مسابقه ای هستند. این مدل با دارا بودن وزنی معادل 1670 کیلوگرم، دقیقا 110 کیلوگرم از مدل استاندارد گرن توریسمو سبک وزن تر است و البته به لطف ارتقایی که در بخش ایرودینامیکی آن اعمال شده است مصرف سوخت آن نسبت به مدل عادی افزایش پیدا نکرده است.
از تفاوت‌های مدل استراداله با مدل معمولی می‌توان به وجود ورودی هوا بر روی کاپوت، اسپویلر جلوی اسپرت جدید، دیفیوزر عقب و وجود ترمزهای کربن سرامیکی تقویت شده اشاره کرد، ضمن اینکه با توجه به تغییراتی که در کیت بدنه داده شده است طول این خودرو حدود 5 سانتی متر بلند تر از مدل استاندارد است.

مازراتی استراداله

مازراتی گرن توریسمو MC استراداله از یک گیربکس ۶ سرعته‌ی سکوئشنال است که بخش الکترونیکی و همچنین قطعاتی از آن با گیربکس به کار رفته در فراری 599 GTO مشابه هستند. این گربکس دارای حالت خودکار است اما راننده امکان تعویض دستی را نیز دارد. با فعال نمودن حالت اسپرت نیز می‌توان سرعت تعویض دنده را به 60 میلی ثانیه کاهش داد. حالت اسپرت در این مدل نه تنها گیربکس بلکه عملکرد سیستم تعلیق و سیستم کنترل کشش را نیز تحت شعاع خود قرار می‌دهد و حتی صدای خروجی از اگزوز نیز در این حالت تغییر می‌کند. مازراتی استراداله با داشتن حداکثر سرعت 303 کیلومتر بر ساعت نخستین مدل گرن توریسمو است که توانایی عبور از مرز ۳00 کیلومتر بر ساعت را دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر استرادله به 4.5 ثانیه کاهش یافته و مسافت ۴۰۰ متر یا همان یک چهارم مایل را می‌تواند در 12.5 ثانیه طی کند.
فنر بندی مدل استراداله در مقایسه با مدل استاندارد 8 درصد سفت تر شده است و ارتفاع خودرو نیز برای دستیابی به چسبندگی بیشتر کاهش یافته است. بر روی رینگ‌های اسپرت 20 اینچی استراداله نیز به صورت استاندارد لاستیک‌های پیرلی از نوع PZero کورسا قرار گرفته اند.

مازراتی استراداله

سیستم ترمز کربن سرامیکی این مدل ساخت شرکت برمبو است و وزن آن‌ها در مقایسه با دیسک ترمزهای مدل استاندارد 60 درصد کاهش یافته است. این سیستم ترمز در جلو از نوع شش پیستون و در عقب از نوع چهار پیستون است و می تواند استراداله را در مسافت ۳۳ متر از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و با وارد نمودن شتاب منفی 1.2 جی متوقف کند. نکات مثبت این خودرو را می‌توان، توانایی حرکتی بالا، ظاهر بسیار زیبا و فربنده و انگشت شمار بودن آن در خیابان عنوان کرد و نکات منفی آن نیز شامل قیمت بسیار بالا، مصرف سوخت بالا و کاربردی نبودن خودرو هستند.
محصولات مازراتی تا پیش از ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی سی در کشورمان نیز عرضه می‌شدند و خوشبختانه از مدل استراداله نیز تعداد انگشت شماری به کشور وارد شده است. بنا به شنیده ها احتمالا تنها چهار دستگاه از این خودرو در ایران پلاک شده است که همگی قیمتی بالای یک میلیارد تومان دارند. در پایان ضمن تشکر از آقای سینا فیروزبخش مالک محترم این خودرو جهت همکاری با تیم خودروبانک برای تهیه این گزارش، شما را به تماشای ویدئویی زیبا از این خودرو دعویت می‌کنیم.



نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/21
خونه اش ولنجكه ؟؟؟
1395/8/21
خوش به حالشون اینا زندگی میکنند
1395/8/21
نمیشه ماشین های ایتالیایی رو دوست نداشت همشون یه جذابیتی دارند
1395/8/21
اخه اینم شد بررسی؟
هه
دمتون گرم
1395/8/21
فوق العادس واقعا ,انتهای زیبایی توی طراحی ایتالیایی فقط جای تاسف داره که مازراتی و فراری با این همه تلاش برای ساخت این خودرو سود کمتری می برن تا وزرای ایرانی که تعرفه می بندن و هم قیمت ماشین بدون هیچ زحمتی توی یک لحظه به جیب می زنن این خودرو اگه به قیمت جهانیش عرضه شده بود الان تعدادش بجای 4 تا 400 تا بود
1395/8/21
واسه کدوم آقازاده بود؟
1395/8/21
چرا درمتن از کمبودن مازراتی درایران ازکلمه خوشبختانه استفاده کردید؟؟؟؟؟
مگراین خودروها جای شمارو تنگ کرده؟؟ هرکس به اندازه توان مالی اش ماشین میخرد
چرا ایرانیان اینقدرحسود هستند؟؟!!!!!! الان سایپا بعداز این قانون کیفیت اتوموبیل هایش بهتر شد!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
این قانون باعث شد که ماشین های چینی درخیابان های تهران جولان بدهند.
ان شاالله که هدفی پشت این قوانین نباشد
1395/8/21
توی طراحی حرف زیادی واسه گفتن نداره و مشخص هست که جلوش از روی ام جی 6 کپی برداریه ناقصی شده مازراتی هرچقدر هم تلاش کنه نمیتونه به غوله خودرو سازی بریتانیا با نود سال قدمت حتی نزدیک هم بشه و چاره ای جز کپی کردن نداره ولی باز هم باید سر تعظیم فرود بیاره
1395/8/21
عزیزم این غول رو دارید با MG مقایسه میکنید اصلا ابهتش رو نگاه کنید کجاش شبیه MG هست
1395/8/22
اخوی مازراتی تو سال 1914 و ام جی تو سال 1924بوجود اومد....شما صد تومن پول ام جی دادی خدا رو بنده نیستی.فقط منبع اگزوز مازراتی به کل هیکل ام جی میارزه
1395/8/22
خدایی چه ملتی داریم ما😂😂😂😂 یه لاستیک مازراتی اندازه صد تا ام جی چینی می ارزه
1395/8/21
سلام
به درده دریفنت فکر کنم بخوره تا درگ چون این صندلی ها و این رینگ و ترمز ها و ارتفاع پایین برای دریفت خوبه تا درگ
1395/8/21
لگن
1395/8/22
خودروبانک خواهش میکنم هرطور نظر بیخودی رو نمایش نده. تا الان دوستان یازده تا نظر دادن، هشت تاش بیخود و و نابجاست
1395/8/22
عالی بود. خوش ب حال صاحبش
1395/8/22
ام جی ....مازاراتی!!!!!!!!!!!😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕
1396/4/12
به نظرتون قیمت استرادالMCچنده
1396/4/21
اینا زندگی میکنند خوش به حالشون،اینا همه پولو با چ شغلی جمع کرده اخه ؟؟؟ میشه با دکتر مهندسی اینقد پول جمع کرد ؟؟؟ نمیشه گفت همشون دزد و اختلاسگرند و به بالاها وصلند اوناییشون ک نیستند با چ شغلیه ؟؟؟