موضوعات داغ

جنگ جهانی میان آسیایی‌ها، تویوتا پریوس یا هیوندای Ioniq ؟

عکس مطلب اول
هیوندای موتورز کره جنوبی با معرفی "Ioniq"، رسما وارد بازار داغ و پرسروصدای هیبریدی‌ها شد، ولی جالب‌تر از آن اعلان جنگ با خودرویی بوده که برای چندین سال پیاپی به عنوان برترین خودروی هیبریدی جهان شناخته می‌شود و موفق به دریافت جوایز متعدد در عرصه بین الملل شده است.
قطعا با توجه به تیتر مقاله و همچنین توضیحاتی که در مقدمه دادیم، تا الان حدس زده‌اید که منظورمان با تویوتا پریوس بوده است، حال "اتو اکسپرس" این دو خودروی هیبریدی کهنه کار و تازه وارد را مقابل یکدیگر قرار داده است تا به صورت کلی، برتری هریک را در بازار ثابت کند.

تویوتا پریوس در برابر هیونداری یونیک

- اعتبار
بدون شک اگر بخواهیم بین این دو خودرو اعتبارسنجی کنیم، قطعا تویوتا پریوس یک سروگردن که هیچ، چندین سروگردن از هیوندای یونیک بالاتر است و همین موضوع می‌تواند تدوام نسل تویوتا پریوس را همچنان با سرعت بالا به همراه داشته باشد.

تویوتا پریوس در برابر هیونداری یونیک

- قیمت
قطعا شنیده‌اید که اغلب می‌گویند محصولات اپل پول برند از مردم می‌گیرند!، به صحت و سقم این موضوع کاری نداریم، ولی در مقاله ما این موضوع تا حدودی صدق می‌کند و تویوتا پریوس به خاطر تجربه و برندی که از آن رشد کرده است، قیمت بالاتری نسبت به هیوندای یونیک دارد و از آنجایی که خودروهای هیبریدی برای افراد کم خرج و محافظ کار طراحی شده است، پس صرفه جویی در هزینه اولیه هم می‌تواند یکی از گزینه‌های مد نظر باشد. به این ترتیب تویوتا پریوس در بازار انگلستان به قیمت 24 هزار و 500 پوند الی 26 هزار و 290 پوند عرضه می‌شود، در حالی که می‌توان هیوندای یونیک را به قیمت 23هزار و 595 پوند الی 24 هزار و 160 پوند خریداری کرد.

تویوتا پریوس در برابر هیونداری یونیک

- طراحی
تویوتا سال‌هاست برای آیرودینامیکی درآوردن چهره پریوس، عنصر زیبایی در طراحی ظاهری را فدا می‌کند و همین موضوع باعث شده کسانی که هم به دنبال یک خودروی مقرون به صرفه و هم به دنبال یک خودروی زیبا می‌گردند، تویوتا پریوس را گزینه‌های بعدی خود قرار دهند و اینجاست که هیوندای یونیک می‌تواند خودی نشان دهد و گوی سبقت را از تویوتا برباید.

تویوتا پریوس در برابر هیونداری یونیک

- پیشرانه
خیلی خلاصه بخواهیم صحبت کنیم، تویوتا پریوس در کنار یک موتور الکتریکی، پیشرانه‌ای چهار سیلندر 1.8 لیتری دارد که به صورت ترکیبی می‌تواند نیرویی معادل 121 اسب بخار در 5200 دور بر دقیقه تولید کند، در حالی که هیوندای یونیک با داشتن پیشرانه درون سوز 1.6 لیتری و یک موتور الکتریکی، می‌تواند نیرویی معادل 139 اسب بخار در دور موتور 5700 تولید کند، ولی خب در عوض پیشرانه درون سوز هیوندای یونیک مصرف سوخت بیشتری هم دارد که خب اساس کار هیبریدی‌ها و انتخاب آنان بر پایه مصرف سوخت آنان است.

تویوتا پریوس در برابر هیونداری یونیک

- نتیجه گیری
بدون هیچگونه دخالت ما در تعیین برنده، مجله "اتو اکسپرس" تویوتا پریوس را به عنوان خودروی برتر انتخاب کرده است، ولی خب هیوندای یونیک هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/23
just japan
1395/8/24
فقط ایران
1395/8/24
آقا با این وضعیت هوا خدا خدا کنید که هر ماشین هیبریدی که هست بریزه توی بازار ،بگذارید هر کی هر چی دوست داره بگیره فقط نفس بکشیم.
بحث سر برند کار دور از خردی هست چون هر برندی طرفدارهای خودش رو داره.